
چگونه در سال 2024 وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟
الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام محتوا را بر اساس کاربر به کاربر مدیریت می کند و هر صفحه کاوش را منحصر به فرد می کند.
اما در میان رقابت شدید و رشد روزافزون کسبوکارها در این فضا، وارد شدن بهطور موفق به اکسپلور اینستاگرام و ساختن حضور قابل توجه و موثری در آن هنری است که نیازمند استراتژیها، دانش و فهم عمیق از این شبکه اجتماعی است. در این مقاله، ما به بررسی راهکارها، تکنیکها و روشهای موثر برای ورود به اکسپلور اینستاگرام و ایجاد حضور موفق در آن خواهیم پرداخت
با در نظر گرفتن این موضوع، رسیدن به یک نقطه مطلوب در صفحه اکسپلور اینستاگرام میتواند به محتوای شما افزایشی جدی در تعامل بدهد، بهویژه که به افرادی دسترسی پیدا میکنید که قبلاً با پستها یا ویدیوهای مشابه درگیر هستند.
نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام
صفحه کاوش اینستاگرام توسط الگوریتم برنامه تنظیم می شود، که بر اساس چهار عامل اصلی تصمیم می گیرد چه محتوایی را به کاربران ارائه دهد:
- اطلاعات مربوط به پست: به نظر می رسد یک پست چقدر محبوب است – بر اساس سرعت تعامل کاربران با آن (مانند لایک کردن، نظر دادن، ذخیره کردن، اشتراک گذاری).
- فعالیت شما در کاوش: نحوه تعامل شما با پستهای مختلف در فید کاوش در گذشته.
- سابقه تعامل شما با شخصی که پست گذاشته است: اگر در گذشته با حسابی تعامل داشته اید، این نشان می دهد که ممکن است به محتوای آن علاقه مند باشید.
- اطلاعات شخصی که پست گذاشته است: چند بار کاربران در چند هفته گذشته با آنها تعامل داشته اند.
به عبارت دیگر: راه شماره یک برای دریافت پست های خود در صفحه کاوش اینستاگرام این است که آنها را تا حد امکان جذاب کنید.
اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس خود انجام دهید. این 10 تاکتیک را در زیر کشف کنید.

تکنیک 1: نگاهی به صفحه کاوش خود بیندازید
قبل از شروع به تولید محتوای جدید، یک قدم به عقب بردارید و کمی تحقیق کنید.
برای صفحه کاوش خود وقت بگذارید و از خود بپرسید:
- چه نوع پست هایی برجسته می شوند؟
- چه هشتگ ها و کلمات کلیدی در کپشن استفاده می شود؟
- چه چیزی این پست ها را اینقدر جذاب می کند؟
هنگامی که درک بهتری از آنچه کار می کند، دارید، می توانید از آن به عنوان الهام بخش برای استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
تکنیک 2: شروع به ساخت ریلز کنید

این راز نیست، اینستاگرام Reels را در اولویت قرار داده است.
ویژگی محبوب ویدیویی هیچ نشانهای از کاهش سرعت را نشان نمیدهد، بنابراین مهم است که Reels را به بخش بزرگی از استراتژی خود در سال 2024 تبدیل کنید.
نه تنها برگه خوراک خود را دارد، بلکه فضای بیشتری را در صفحه کاوش نیز اشغال می کند!
تکنیک 3: زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند پست کنید
اگر زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند، محتوای شما شانس بیشتری برای افزایش دسترسی و تعامل دارد.
اما چگونه می دانید که چه زمانی است؟
برای یافتن پاسخ، هزاران Reels را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که در کل بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام صبح زود است.
با ارسال پست زودتر در روز، حسابها از رقابت کمتری بهره میبرند، در حالی که از ترافیک کاربران در اولین اسکرول روز نیز بهره میبرند. حتی اگر چند ساعت پس از اشتراکگذاری پست باشد.
تکنیک 4: پست های چرخ فلکی را آزمایش کنید
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، آزمایش با فرمتهای مختلف پست است.
فکر کنید: تصاویر ثابت، چرخ فلک ها، و محتوای ویدیویی.
بعدا، متوجه شدیم که پستهای چرخ فلک بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین همه انواع پست فید (به استثنای حلقهها) دارند.

تکنیک 5: از هشتگ های استراتژیک استفاده کنید
هشتگ ها ممکن است به اندازه سال 2012 محبوب نباشند، اما همچنان ابزار ارزشمندی برای کشف و افزایش شانس شما برای نمایش در صفحه کاوش هستند.
به آنها به عنوان راهی برای برچسب گذاری محتوای خود فکر کنید.
اینستاگرام تمام تلاش خود را می کند تا پست های شما را به طور دقیق برچسب گذاری کند، حتی اگر هشتگ نداشته باشید، اما گنجاندن آنها طبقه بندی را برای الگوریتم ساده تر می کند تا پست های شما را به کاربران مرتبط ارائه دهد.
تکنیک 6: با برندها و سازندگان دیگر شریک شوید
شراکت با برندها و سازندگان در اینستاگرام به این معنی است که می توانید به راحتی از مخاطبان یکدیگر استفاده کنید. یک تاکتیک مفید برای افزایش تعامل و ایمن کردن ویژگی های بیشتر صفحه اکسپلور اینستاگرام.
و در هر شراکت خوب، همکاران باید اشتراکاتی داشته باشند.
به این ترتیب، محتوایی که از همکاری شما بیرون میآید با هر دو مخاطب به یک اندازه طنینانداز میشود، که منجر به تعامل بالاتر میشود.
تکنیک 7: مسابقات اجرا کنید
در اینستاگرام، مسابقات و هدایا روشی موثر برای تشویق مشارکت جامعه شما، دستیابی به مخاطبان جدید و ورود به صفحه کاوش اینستاگرام است.
حتی بهتر است با یک کسبوکار دیگر همکاری کنید تا یک هدیه مشترک اهدا کنید.
تکنیک 8: کلمات کلیدی را به زیرنویس خود اضافه کنید
افزودن کلمات کلیدی به زیرنویسها میتواند به الگوریتم صفحه کاوش کمک کند تا بفهمد محتوای شما چیست.
بهترین کپشن اینستاگرام شامل موارد زیر است:
- خط اول که موضوع را معرفی می کند و شما را متقاعد می کند که به خواندن ادامه دهید
- یک فراخوان ویژه (اگر می خواهید بینندگان نظر بدهند یا به وب سایت شما بروند، به آنها بگویید!)
- زبانی واضح و توصیفی که درک آن برای کاربر عادی آسان است
- لحن صدای ثابتی که مخاطبان شما می توانند شما را از سایر برندها متمایز کنند
در حالی که همه عناصر بالا مهم هستند، نکته سوم ضروری ترین نکته برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام است.
با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و توصیفی در کپشن های اینستاگرام خود، می توانید به الگوریتم کمک کنید تا محتوای شما را به درستی برچسب گذاری کند.

تکنیک 9: از Instagram Analytics استفاده کنید
گاهی اوقات بهترین پست های اینستاگرام شما را سورپرایز می کند.
عکس یا ویدیویی که فکر نمیکردید طنیناندازی داشته باشد و بالعکس. به همین دلیل بسیار مهم است که عملکرد رسانه های اجتماعی خود را پیگیری کنید.
شما میتوانید مستقیماً از طریق برنامه به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید، اما اغلب استفاده از ابزار شخص ثالث، مانند Instagram Analytics، برای اندازهگیری عملکرد پستهایتان آسانتر است.
نکته 10: تبلیغات کاوش اینستاگرام را امتحان کنید
اگر به دنبال راهی مطمئن برای دستیابی به کاربران از طریق صفحه کاوش اینستاگرام هستید، مکانهای تبلیغات صفحه کاوش گزینه خوبی است.
در حالی که تبلیغات شما مستقیماً در صفحه کاوش نمایش داده نمی شود، هنگامی که کاربر روی یک پست از صفحه کاوش خود کلیک می کند، بین عکس های بدون پرداخت و ویدیوهای موجود در فید ظاهر می شود.
این یک راه مطمئن برای گسترش دسترسی و بهبود دید خود در برنامه است.
جمع بندی
میلیون ها کاربر اینستاگرام در کشورمان هست بنابراین استفاده از صفحه کاوش به شما امکان دسترسی به میلیونها کاربر جدید و مرتبط را میدهد.
خبر خوب این است که ورود به صفحه کاوش اینستاگرام لزوماً علم موشکی نیست. استفاده از ترکیب مناسبی از محتوای خوب، زمانبندی و قالبهای محتوای تازه میتواند شما را از مسابقه جلوتر ببرد. اما برای تکمیل رویکرد خود، باید درک بهتری از آنچه مخاطبان شما می خواهند از شما ببینند داشته باشید.