
معماران، دیجیتال مارکتینگ در معماری را اینگونه انجام دهید!
در عصر ارتباطات و اطلاعات، حضور پررنگ در فضای مجازی به امری ضروری برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. صنعت معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست. با ظهور و گسترش اینترنت و پلتفرمهای آنلاین، فرصتهای جدیدی برای معماران و فعالان این حوزه فراهم شد تا با مخاطبان خود ارتباطی مؤثرتر و گستردهتر برقرار کنند. دیجیتال مارکتینگ در معماری، به معنای استفاده از ابزارها و استراتژی های مختلف بازاریابی آنلاین برای معرفی خدمات، پروژهها و ایده های معماران به مخاطبان هدف و جذب مشتریان جدید است. این امر میتواند از طریق وب سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین و … انجام شود.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ در معماری

مشکل اصلی معماران این است که تلاش می کنند ارزش خود را به گونه ای به اشتراک بگذارند که نوع مشتری یا پروژه ای را که می خواهند جذب کند. اگر چیزی مانع از برنده شدن بهترین پروژه ها در حوزه ای که دوست دارید وجود داشته باشد، احتمالاً راهی برای متمایز کردن خود پیدا نکرده اید تا در جایگاهی بالاتر از بقیه رقبا قرار بگیرید.
این رقابت چگونه می تواند بر شما تأثیر بگذارد؟ شاید باعث بی خوابی، عدم رضایت و خلأ خاصی از نظر حرفه ای و شخصی شده باشد. درعوض، ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتالی آگاهانه میتواند بر این تمرکز کند که چه چیزی مشتری ایده آل شما را در شب بیدار نگه میدارد و چگونه می توانید راه حل هایی را برای چالش های مرتبط با طراحی آن ها به اشتراک بگذارید.
یک تصور غلط رایج در دریجیتال مارکتینگ در معماری این است که محتوا باید فقط برای یک یا دو رسانه رزرو شود. روشهای بازاریابی سنتی تر مانند تبلیغات چاپی، بروشورها و خبرنامه های پستی هنوز جایگاه خود را دارند. دامنه تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال برای معماران گسترده است. از گسترش کمپین های ایمیلی گرفته تا خبرنامه های آنلاین، وبلاگ های بهینه برای موتورهای جستجو و پست های رسانه های اجتماعی، تا پادکست ها و وبینارها و موارد دیگر.
دیجیتال مارکتینگ در معماری چه سودی دارد؟
با انتشار مداوم محتوای آموزشی، می توانید به یک رهبر فکری مورد توجه تبدیل شوید. علاوه بر این، متعهد شدن به یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی برنامه ریزی شده برای شرکت معماری شما برای ایجاد یک نام تجاری متناسب با مشتریانی که ارزش شما را به شما می دهند، ضروری است.
در حالی که پیشنهادات خود را متنوع می کنید، با متخصصان صنعت همکاری می کنید، تلاش های خود را اندازه گیری و بهبود می بخشید، می توانید یک حضور آنلاین تأثیرگذار ایجاد کنید که باعث می شود شرکت معماری شما از دیگر افراد متمایز شود. مخاطبان شما را درگیر و آگاه نگه می دارد و در عین حال تخصص خود را به عنوان یک معمار نشان می دهد.
روش و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در معماری
بازاریابی دیجیتال تأثیرگذار است زیرا برای جذب ایده آل ترین مشتریان شما طراحی شده است که برای پروژههایی که بیشتر به آن علاقه دارید، ارزشی را به شما میدهند. در اینجا 7 روش برتر برای ایجاد بازاریابی دیجیتال موثر برای شرکت معماری شما آورده شده است:
1. عکاسی و فیلمبرداری معماری

محتوای بصری با کیفیت بالا برای نمایش کار شرکت شما و جلب نظر ایده آل ترین مشتریان و ارجاع دهندگان ضروری است. روی عکاسی و فیلمبرداری معماری حرفه ای سرمایه گذاری کنید تا طرح های خود را به بهترین شکل ثبت کنید. این تصاویر را در وب سایت، رسانه های اجتماعی و در پست های وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.
2. پادکست ها و وبینارها
ایجاد پادکست یا میزبانی وبینارها به شما امکان می دهد دانش و تخصص خود را به صورت مکالمه به اشتراک بگذارید. پادکست ها و وبینارها می توانند طیف وسیعی از موضوعات را پوشش دهند. از گرایش های طراحی تا مصاحبه با رهبران صنعت.
3. محتوا در شبکه های اجتماعی
از پلتفرم هایی مانند لینکدین، اینستاگرام، پینترست و یوتیوب برای به اشتراک گذاری محتوای خود و جذب مخاطبان خود استفاده کنید. برای جلب توجه و تشویق به اشتراک گذاری اجتماعی از تصاویر زیبا، زیرنویس های جالب و هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
4. پست های وبلاگ
یک وبلاگ جذاب و متمرکز بر معماری ابزاری قدرتمند برای نشان دادن تخصص شرکت شما و جذب مشتریان بالقوه است. نوشتن داستان ها یا نکات برجسته پروژه، راهنماهای چگونگی انجام، داستان های موفقیت مشتری، در مورد روند طراحی و اخبار صنعت را در نظر بگیرید، و در مواقعی، آن را با داستانی الهام بخش از زندگی خود به سمت شخصی ببرید.
5. خبرنامه ایمیل
خبرنامه های ایمیل منظم به شما کمک میکنند با مخاطبان خود در ارتباط باشید و بهروزرسانی های مربوط به پروژه ها، رویدادها و اخبار صنعت شرکت خود را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از خبرنامه ها برای تبلیغ آخرین پست های وبلاگ، حساب های رسانه های اجتماعی، پادکست ها یا وبینارها استفاده کنید.
6. صفحات لندینگ
در ازای اطلاعات تماس آنها، یا از طریق کمپینهای تبلیغاتی هدف، یا در رسانههای اجتماعی و تشویق افراد به قرار دادن یک کلمه کلیدی خاص در نظرات، یک آهنربای لید را در صفحه فرود (وب) تبلیغ کنید. “کتاب رایگان”، اگر آنها علاقه مند هستند و سپس در پیام های خصوصی با آنها تماس بگیرند. هنگامی که مشتری بالقوه اطلاعات تماس خود را ارائه کرد، منبع/پیشنهاد رایگان را دریافت خواهد کرد. سپس می توانید برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد خدمات خود و تعیین وقت مشاوره از طریق ایمیل با آنها پیگیری کنید
7. پرورش ایمیل
کمپین ایمیل پرورشی مجموعه ای از ایمیل های آموزشی است که توصیه های ارزشمندی را در رابطه با خدمات شما به مشترکین شما ارائه می دهد. یک کمپین مؤثر هفتگی خواهد بود، سه ایمیل پرورشی و به دنبال آن یک ایمیل فروش همراه با فراخوان برای اقدام. مشتری ممکن است برای سه هفته یا چند ماه بله نگوید، اما مشتری ایده آل شما در ادامه راه بله خواهد گفت.