
انیمیشن در طراحی وب سایت: تکنیک ها و مدل ها
بسیاری از پیشرفت ها و پیشرفت های مخرب در طراحی وب سایت رخ داده است. طراحان وب در حال حاضر از ابزارهای طراحی وب آنلاین استفاده می کنند تا به طرح بندی های وب سایت ایستا زندگی و حرکت بدهند. اخیراً انیمیشن در طراحی وب سایت به عنوان یک روند در صفحه نمایش ما ظاهر شده اند.
آنها تجربه کاربری را با هیجان انگیزتر و شهودی تر کردن آن بهبود می بخشند. ابزارهای طراحی وب می توانند یک تجربه کاربر متوسط را در یک وب سایت با ترکیب رنگ های زنده، حرکات روان، ماجراجویی ها و تعاملات هیجان انگیز به یک سفر به یاد ماندنی تبدیل کنند.
در این پست متداول ترین انواع انیمیشن های صفحه وب را توضیح می دهیم و قدرت انیمیشن ها در طراحی وب را آشکار می کنیم.
سر فصل مطالب
چرا باید از انیمیشن در طراحی وب سایت استفاده کرد؟
انیمیشن به طور فزاینده ای در ایده های خلاقانه طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از انیمیشن برای به روز ماندن و اجازه دادن به وب سایت شما برای رقابت با رقبای شما توصیه می شود. در اینجا برخی از مزایای دیگر استفاده از حرکت آورده شده است:
- تعاملات کاربر را ترویج می کند.
- توجه را به وب سایت شما جلب می کند.
- به عنوان یک راهنما برای شما خدمت می کند.
- بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری علاقه مند نگه می دارد.
- ایجاد ارتباط عاطفی با بینندگان.
- تجربه کلی وب سایت را بهبود می بخشد.
انتخاب انیمیشن های وب سایت برای گنجاندن در طراحی وب سایت شما بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که همه چیز در وب سایت شما به این تجربه کمک می کند. به یاد داشته باشید که انیمیشن های ساده بهترین عملکرد را دارند، همانطور که در نمونه های صفحه وب متحرک دیده می شود. جلوه های پیچیده انیمیشن در طراحی وب سایت ممکن است واکنش مخالف ایجاد کند.
تیم طراحی وب سایت متخصص میم مدیا از ابتدا تا انتها یک فرآیند آزموده شده را دنبال می کند تا وب سایت های پویا و جذابی ایجاد کند که برند شما را نسبت به رقبای شما در جایگاه بالاتری ارتقا دهد.
تکنیک های انیمیشن در طراحی وب سایت
استفاده از طراحی حرکتی در طراحی وب می تواند تاثیر مثبتی بر تجربه کاربر داشته باشد. طراحان وب میتوانند وبسایتهای بصری جذاب و جذابی را با استفاده از انواع انیمیشنها و تکنیکهای مختلف مانند فیلمبرداری، انیمیشن شخصیتها و تعاملات خرد ایجاد کنند.
این تکنیک های انیمیشن سازی وب می توانند طراحی های وب سایت خیره کننده تری داشته باشند و مهارت های تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای را بهبود بخشند.
لود شدن صفحه

برخی از کاربران ممکن است فرآیند بارگذاری را آزاردهنده بدانند. کاهش آن فقط گاهی قابل اجرا است زیرا انجام این کار می تواند گزینه های طراحی وب سایت شما را به شدت محدود کند. یک طراح وب سایت می تواند از انیمیشن های پیشرفت برای حل این مشکل استفاده کند. این یک راه فوقالعاده برای از بین بردن تجربیات بد کاربر است که با زمان بارگذاری کند همراه است.
وقتی اطلاعات در حال بارگیری است، انیمیشن های نوار پیشرفت کاربر را سرگرم می کند. به درک زمان انتظار کوتاهتر کمک میکند.
هنگام ایجاد و طراحی انیمیشن های پیشرفت، توصیه می شود آنها را ساده و سرراست نگه دارید. در غیر این صورت، ممکن است برای کاربر قابل توجه باشند و حواس او را از مشکل سرعت بارگذاری منحرف کنند.
علاوه بر این، بارگذاری انیمیشن ها باید جذاب باشد. پس از همه، جلب توجه کاربر هدف اصلی آنهاست.
به عنوان یکی از عناصر هیجان انگیز یک وب سایت، پیشرفت را می توان از طریق انیمیشن ها نشان داد. بنابراین یک کاربر اطلاعاتی را در هر سطح به دست می آورد. با استفاده از انیمیشن بارگذاری نوارها می توان این فرآیند را در حال انجام نشان داد. استفاده از درصدهای متحرک از داده های آپلود شده گزینه دیگری است.
جهت یابی
یکی از رایج ترین انیمیشن ها در وب سایت ها، ناوبری است. ناوبری پنهان امروزه مرسوم است زیرا تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. برای رفتن به مرحله بعدی، فقط باید روی نماد کلیک کنید. طراحان از این روش برای حفظ فضای بیشتر صفحه نمایش استفاده می کنند.
علاوه بر ناوبری مخفی، انواع دیگری از نوارهای ناوبری وجود دارد. برخی از انواع متداول عبارتند از افقی و عمودی، مگا کشویی، برگه های ثابت چسبنده، پاورقی های چربی و بسیاری موارد دیگر. انواع دیگری از نوارهای ناوبری وجود دارد که می توانید کاوش کنید.
هدف از انیمیشن های وب سایت مورد استفاده برای جهت یابی، حفظ توجه کاربر به منطقه اصلی یک وب سایت است. مزایای انیمیشن های جهت یابی به شرح زیر است:
- طراحی UI/UX را ترتیب می دهند.
- وب سایت شما را دسته بندی می کنند.
- دسترسی به مطالب هر دسته را برای مشتریان ساده می کنند.
- صفحات را در دسترستر میکنند و زمان مصرفکنندگان را برای جستجوی چیزهای آنلاین کاهش میدهند.
صفحه نمایش اسکلتی

از صفحه نمایش های اسکلت برای ترغیب بازدیدکنندگان برای تعامل با وب سایت خود استفاده کنید. صفحههای اسکلت صفحات خالی و تقسیمبندی شدهای هستند که میتوان دادهها را فوراً یا تدریجی روی آنها اضافه کرد. در حالی که اطلاعات در یک صفحه وب بارگذاری می شود، انیمیشن ها باید برای نتایج بهتر استفاده شوند.
در این مورد، هدف اولیه استفاده از انیمیشن ها در یک وب سایت حفظ تعامل کاربر است. بدون انیمیشن، این عملکرد خسته کننده و بی ارزش خواهد بود، زیرا کاربر احساس می کند زمان خود را در انتظار بارگذاری اطلاعات تلف می کند.
بازخورد بصری
وقتی مخاطب بتواند نتیجه یک عمل را مشاهده کند، همیشه برای او بهتر است. افزودن سبک های انیمیشن تعاملی بیش از حد در یک وب سایت می تواند برای کاربران چالش برانگیز باشد. این می تواند منجر به افزایش نرخ پرش شود زیرا بینندگان ممکن است در مورد انتظارات خود مطمئن نباشند.
توصیه می شود برای جلوگیری از چنین مسائلی، تعاملاتی طراحی کنید که درک آن ساده باشد. اطلاعات مربوط به هر برخورد نیز باید در اختیار آنها قرار گیرد تا تضمین شود که کاربران نتایج مورد نظر را دریافت می کنند. هر چیزی که می تواند برای نشان دادن پاسخ به اقدام کاربر استفاده شود، بازخورد بصری در نظر گرفته می شود.
حرکت کل صفحه
انیمیشن کل صفحه معمولاً به پسزمینه کل صفحه وب اشاره دارد که بسیار کمی حرکت میکند. عمدتاً برای ارائه طراحی وب سایت با ماجراجویی رمز و راز و هیجان استفاده می شود. نیاز اساسی برای این نوع انیمیشن در طراحی وب سایت این است که گسسته و تقریبا غیرقابل تشخیص باشد. کل انیمیشن صفحه باید جان بیشتری به نحوه سازماندهی یک وب سایت و نحوه تعامل مشتریان با یک تجارت بدهد.
داستان سرایی
اگر یک برند از یک روایت برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان استفاده کند، کاربران مدرن بیشتر درگیر خواهند شد. یکی دیگر از شکل های محبوب انیمیشن در طراحی وب سایت ، توضیحات متحرک است.
آنها به معرفی برند خلاق کمک می کنند و ارتباطات عاطفی بین مشتریان و کسب و کار ایجاد می کنند. خواندن طولانی در یک وب سایت معمولاً جایی است که از جلوه های انیمیشن وب سایت داستان سرایی استفاده می شود زیرا این فرمت ارائه یک داستان کامل و هیجان انگیز را آسان تر می کند.
گالری ها و اسلایدر ها

امروزه می توانید نمایش اسلایدها را در بسیاری از وب سایت ها مشاهده کنید. آنها اجازه دیدن تعداد زیادی عکس را بدون به خطر انداختن تجربه کاربر می دهند. نمایش اسلاید یک راه سرگرم کننده برای ارائه بسیاری از تصاویر در وب سایت شما است. مصرف کنندگان می توانند این عکس ها را ببینند یا به صفحه دیگری از محتوای وب سایت شما منتقل شوند.
یکی از مواردی که باید هنگام استفاده از این تکنیک انیمیشن به خاطر داشته باشید، تعداد تصاویری است که باید درج شود و سرعت حرکت تصاویر است. سرعت بسیار مهم است زیرا اگر خیلی سریع باشد، کاربر ممکن است تجربه منفی داشته باشد.
جمع بندی
انیمیشن با افزایش سرزندگی وب سایت شما، ابزار ارزشمندی است که تعامل بازدیدکنندگان را تقویت می کند و تأثیری ماندگار بر جای می گذارد. با ارائه اطلاعات به شیوه ای جذاب و تعاملی، انیمیشن به عنوان یک کاتالیزور برای بهبود تعامل کاربر و نرخ تبدیل بالاتر عمل می کند. با این حال، بسیار مهم است که هنگام ترکیب انیمیشن، خویشتنداری و قصد داشته باشیم و تجربه کاربر را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهیم.
برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. میم مدیا تمام تلاش خود را میکند تا شما بهترین باشید.