
11 تکنیک عنوان نویسی که مخاطب را جذب میکند
عنوان وبلاگ یا مقاله شما مانند هر تیزر یک فیلم است. چگونه یک تیزر باعث می شود مخاطب بخواهد برای دیدن فیلم به تئاتر برود، تیترها یا عنوان های خوب همین کار را برای وبلاگ شما انجام می دهند. عنوان نویسی باید کیفیتی جذاب داشته باشند تا خوانندگان روی عنوان شما کلیک کنند تا به داخل مقاله شما نگاه کنند.
سرفصل مطالب
چرا یک عنوان خوب برای یک وبلاگ ضروری است؟
اگر به دنبال اطلاعات در اینترنت هستید، اولین کاری که می خواهید انجام دهید چیست؟
شما عبارت جستجویی را تایپ می کنید که فکر می کنید مرتبط ترین رشته کلمات است که به عنوان کلمه کلیدی نیز شناخته می شود و با اطلاعات مورد نظر شما مطابقت دارد. لیستی از نتایج مشابه در جستجوی آن کلمه کلیدی ظاهر می شود.
مرورگر سعی می کند محتوا را با الگوریتم خود پیدا کند و مرتبط ترین اطلاعات را ارائه دهد. اما، از مجموع نتایج جستجو، معمولاً چند عنوان اول را مرور میکنید.
آنچه توجه شما را جلب می کند عنوانی است که به آنچه می خواهید نزدیک است یا کنجکاوی ایجاد می کند. معمولاً یک عنوان خوب دروازه ای برای ورود به وب سایت شما از بین هزاران سایتی است که محتوای مشابه را ارائه می دهند. یک عنوان جذاب سر و صدا را قطع می کند و توجه خواننده را جلب می کند و او را وادار می کند که روی پیوند کلیک کند.
نوشتن سرفصل های عالی یکی از مهم ترین چیزها در مورد افزایش ترافیک وب سایت شما امروز است.
عنوان نویسی جذاب می تواند به طور چشمگیری میزان ترافیک دریافتی شما را تغییر دهد. خوانندگان متعهد می شوند که روی تیترهای بهتر بدون ربط به رتبه آن در صفحه کلیک کنند. آنها به شکست دادن رقبای شما نیز کمک می کنند. عناوین چند برابر بهتر ترافیک بیشتری نسبت به محتوای خوب دارند. این قدرت نوشتن عناوین عالی است.
11 تکنیک عنوان نویسی جذاب

سرراست و ساده
عناوین مستقیم و سرراست بهترین عملکرد را نسبت به عناوین پرفروش و اسپم دارند. عناوین معمولاً از اصطلاحات و ساختار پیچیده کلمات اجتناب می کنند. خوانندگان از آن بیشتر قدردانی می کنند زیرا به آنها وعده می دهد که بدون اتلاف وقت راه حلی مستقیم برای آنچه جستجو می کنند.
از کلماتی استفاده کنید که مستقیماً به اصل مطلب می رسند، به راحتی قابل درک هستند و آنچه را که محتوای مقاله به خوانندگان وعده می دهد وعده می دهد.
آن را منحصر به فرد کنید
شما باید قبل از نوشتن محتوا و عنوان خود، عادت به تحقیق در مورد رقابت خود داشته باشید. اگر موضوع مورد علاقه خاصی را هدف قرار می دهید، کلمات کلیدی احتمالی را جستجو کنید و 4 تا 5 مقاله برتر را بررسی کنید.
ابتدا عناوین و محتوای آنها را مطالعه کنید. سپس، مقاله خود را به گونه ای ارائه می کنید که می توانید تمام مقالات مربوط به کیفیت و اندازه را شکست دهید. پس از آن، عنوان خود را با استفاده از تکنیک های ذکر شده بسازید که خوانندگان می خواهند روی آن کلیک کنند. همیشه تلاش کنید تا آن را منحصر به فرد کنید.
منحصربهفرد بودن آن احساس طراوت را به عنوان شما در میان سایر موارد مشابه اضافه میکند.
مبتنی بر کلمه کلیدی
قبلاً در مورد اینکه کلمه کلیدی چیست صحبت کردیم. بنابراین، اگر مقاله ای را بر اساس یک کلمه کلیدی خاص می نویسید، عاقلانه است که رشته کلمه کلیدی را همانطور که در عنوان وجود دارد ذکر کنید. موتورهای جستجو به احتمال زیاد آن کلمه کلیدی را انتخاب می کنند و آنها را بالاتر می برند.
رتبه های بالاتر منجر به ترافیک بالاتر می شود. اما هرگز از کلمات کلیدی در عناوین به زور استفاده نکنید تا از نظر گرامری اشتباه یا اجباری به نظر برسد. با ترکیب با سایر تکنیک های ذکر شده در این وبلاگ از آنها به صورت ارگانیک استفاده کنید.
به عنوان مثال: اگر کلمه کلیدی شما این است – “ادیت فتوشاپ.”
میتوانید عنوان را به صورت «3 روش منحصر به فرد برای ادیت فتوشاپ بی نقص» بنویسید.
سوالات شگفت انگیز
پرسیدن سؤالات خالی به خصوص سؤالات عجیب و خنده دار، کنجکاوی زیادی در ذهن خواننده ایجاد می کند. آنها فوراً درگیر می شوند.
این عناوین یک شکاف کنجکاوی ایجاد می کنند و خواننده را بیشتر میل می کند. آنها مشتاق کشف پاسخها هستند و میخواهند روی آن کلیک کنند تا محتوا را بخوانند.
چند نمونه از این نوع:
“چرا هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنید؟”
“آیا رمز عبور قوی به اندازه کافی قوی است؟”
بازی با اعداد
اعداد هنگام استفاده در عناوین نقش مهمی دارند. عجیب است اما شاید به این دلیل که مغز ما میل به پردازش سریع اعداد دارد، به همین دلیل است که آنها مفید هستند.
علاوه بر این، عناوین با اعداد به کاربران این تصور را می دهند که محتوا می تواند کمی و مستقیم باشد. اعداد تمرکز را در حین مطالعه افزایش می دهند. خوانندگان انتظار دارند که اطلاعات به صورت فهرست باشد و از این رو مصرف آن سریع و آسان باشد. استفاده از اعداد در عناوین همچنین نرخ کلیک شما را افزایش می دهد.
مثال –
“10 دلیل برای اعتماد به تیم میم مدیا.”
عناوین حسی و جسورانه
عناوین پررنگ اولین موردی هستند که توجه را به خود جلب می کنند زیرا ارزش شوک را در عناوین گنجانده اند. این افزایش نرخ کلیک را تضمین می کند (درصد از تعداد شانسی که خواننده روی پیوند به تعداد نمایش ها یا بازدیدها کلیک می کند).
سرفصلهای هیجانانگیز خواننده را بلافاصله به موضوع میکشاند و حس هوشیاری به محتوایی میدهد که نباید آن را از دست بدهد. در استفاده از اعلامیه های بحث برانگیز، تحریک آمیز یا عقیده آمیز تردید نکنید.
نمونه هایی از این نوع سرفصل ها می تواند به شرح زیر باشد:
“6 غذای سرطان زا”
“اگر این کار هارو نکنید، حساب بانکی شما هک می شود.”
خلاصه کنید
این سرفصل ها همیشه نکات اصلی مقاله شما را در عنوان عنوان می کنند. این کاملا شبیه به تکنیک ساده است، اما تیتر مفصل تر است و تقریباً محتوای داخل را نشان می دهد.
اما این عناوین باید بهتر مدیریت شوند تا خواننده را وادار به کلیک کردن کند، اگرچه او احساس می کند که پاسخ سؤال خود را در خود عنوان دارد. این نیاز به یک وعده در سرفصل ها دارد که کاربر را برای کلیک روی پیوند اغوا می کند.
عناوین دستورالعمل
راه دیگر عنوان نویسی خوب ، عناوین دستورالعمل است. معمولاً آنها عناوین «چه باید کرد» یا «چگونه باید انجام شود» هستند که به خوانندگان دستور می دهند تا مشکل خاصی را حل کنند.
اینها می توانند بسیار مؤثر باشند زیرا عناوین موازی با جستجوی خوانندگان هستند. این با زبان آنها مطابقت دارد و خوانندگان موظفند روی این تیترهایی که حرف آنها را می گویند کلیک کنند.
مردم تمایل زیادی به سؤال کردن دارند. کنجکاوی آنها آنها را به باز کردن و مطالعه مقاله سوق می دهد و در نتیجه ترافیک را تشدید می کند.
مثال ها –
“چگونه رتبه سایت را بهبود ببخشیم.”
بهترین خدمات میم مدیا برای بازاریابی دیجیتال
ارائه پیشنهادات

این نوع سرفصل ها خوانندگان را با مزایایی آزار می دهند که آنها را تشویق به کلیک و خواندن مقاله می کند. این پیشنهادها علاوه بر اطلاعات امیدوارکننده در مورد مقاله، خواننده را ترغیب می کند تا از آنها استفاده کند.
عنوان نویسی در میان تجارت الکترونیک یا وبسایتهای وابسته رایج هستند. اما برای وب سایت ها نیز مفید است که در صورت مشترک شدن در خبرنامه، تعداد مشترکین خود را با ارائه چیزی به صورت رایگان به آنها افزایش دهند. اشتراک ها منجر به جریان دائمی ترافیک می شود و به برندسازی وب سایت نیز کمک می کند.
برخی از عناوین پیشنهاد می توانند عبارتند از:
«آیفون 15 معرفی شد! کوپن تخفیف قبل از خرید گوشی جدید خود.
رستوران فلان را امتحان کنید! ارسال ماه اول رایگان.”
فوریت ایجاد کنید
ایجاد فوریت یکی دیگر از روش های آزمایش شده برای ترسیم ترافیک فوری است. استفاده از تکنیک ترس از دست دادن در عنوان فرصتی برای درخشش مقاله شما بر رقبایتان می دهد.
القای ترس در بین خوانندگان از از دست دادن مهلت های اعلام شده، یا سایر کلمات مناسب که می توانند در ایجاد تیترهایی با احساس فوریت بسیار موثر باشند، نرخ کلیک شما را از سقف بالا می برد. همیشه به یاد داشته باشید که خوانندگان را با تعهد نکردن به ضرب الاجل کلاهبرداری نکنید زیرا اعتماد را از بین می برد و ممکن است دفعه بعد موفق نباشد.
مثال ها –
12 نکته در سئوی صفحه که ترافیک جستجوی شما را در شش هفته دو برابر می کند.
اگر افزایش درآمد میخوای، خدمات ما رو از دست نده
عناوین رازآلود
در حالی که، انتقال ایده اصلی مقاله خود در عنوان آن ضروری است، مراقب باشید که اطلاعات را به طور کامل افشا نکنید، در غیر این صورت کاربران علاقه ای به ادامه اطلاعات شما نخواهند داشت.
عبارات خاص یا عناصر اسرارآمیز پیرامون عنوان، خوانندگان را ترغیب میکند که از عنوان فراتر رفته و برای خواندن محتوا، به صورت تکانشی کلیک کنند.
مثال ها –
10 راز فتوشاپ که هیچ طراح به شما نمی گوید.
۷ نکته که قبل از درخواست شغل باید بدانید.
جمع بندی
تا به حال می دانیم که عنوان نویسی چقدر حیاتی است. این نه تنها به شما کمک می کند تا خوانندگان بیشتری را به محتوای خود جذب کنید، بلکه به شما برتری رقابتی نسبت به مقالات دیگر می دهد.
برای نوشتن سرفصل های چشم نواز و موثر برای مقالات خود، از تکنیک های ذکر شده در بالا استفاده کنید و بازدیدکنندگانی را خواهید دید که به وب سایت شما سرازیر می شوند. همیشه روی ارتباط مستقیم تاکید کنید. هیچ فریبکاری مقالات شما را جلوتر نخواهد برد، بنابراین بهتر است درست باشد. معتبر باشید اضافه كردن كمي حسگرايي خوب است.