پرش لینک ها
ایده-بازاریابی-محتوا

10 ایده بازاریابی محتوا که مخاطبان شما را 2 برابر میکند!

در دنیای امروز که رقابت در فضای آنلاین به شدت بالا رفته است، جلب توجه مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری کار آسانی نیست. بازاریابی محتوا یکی از موثرترین راهکارها برای رسیدن به این هدف است. با تولید محتوای جذاب و ارزشمند می توانید مخاطبان را به خود جذب کنید، اعتماد آنها را جلب کنید و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کنید. اما چگونه می توان محتوایی تولید کرد که مخاطبان را جذب کند و آنها را به مشتری تبدیل کند؟ در این مقاله، 10 ایده بازاریابی محتوا را به شما معرفی می کنیم که می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

چرا ایده پردازی در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

ایده پردازی در بازاریابی محتوا به مثابه قلب تپنده ی یک استراتژی محتوایی موفق عمل می کند. بدون ایده های خلاقانه و جذاب، محتوای شما در دریای بی کران اطلاعات غرق می شود و هرگز به مخاطبان هدف خود نمی رسد.

اهمیت ایده پردازی در بازاریابی محتوا را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

اهمیت-ایده-پردازی-در-بازاریابی-محتوا

جذب مخاطب

در دنیای امروز که حجم اطلاعات به طور تصاعدی در حال افزایش است، جلب توجه مخاطبان کار آسانی نیست. ایده های ناب و جذاب می توانند مانند آهنربایی عمل کنند که مخاطبان را به سمت محتوای شما جذب کنند. محتوایی که تازگی داشته باشد، کنجکاوی مخاطب را برانگیزد و به درد او بخورد، به طور قطع در جلب توجه او موفق خواهد بود.

افزایش تعامل

محتوایی که بر پایه ی ایده های خلاقانه شکل گرفته باشد، به طور ذاتی تعامل بیشتری را با مخاطب ایجاد می کند. مخاطبان تشویق می شوند تا با چنین محتوایی نظر بدهند، آن را به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث کنند. این تعامل، حس وفاداری به برند شما را در مخاطب تقویت می کند و او را به مشتری دائمی تبدیل خواهد کرد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  اصول بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

ارتقای برند

ایده های نو و خلاقانه در بازاریابی محتوا، برند شما را از سایر رقبا متمایز می کند. با ارائه ی محتوایی که در نوع خود منحصر به فرد باشد، به مخاطبان نشان می دهید که برندی خلاق، پیشرو و به روز هستید. این امر به ارتقای وجهه ی برند شما در میان مخاطبان کمک شایانی خواهد کرد.

افزایش فروش

در نهایت، هدف نهایی هر کسب و کاری افزایش فروش و سودآوری است. ایده پردازی در بازاریابی محتوا می تواند به طور مستقیم در رسیدن به این هدف یاری رساند. محتوایی که به درستی نیازها و خواسته های مخاطب را هدف قرار دهد، او را به سمت خرید محصول یا استفاده از خدمات شما سوق خواهد داد.

بهترین ایده های بازاریابی محتوا که نباید از دست داد

1-ارزش ارائه کنید

اگر می دانید چالش های مخاطبان هدف شما چیست، راه حل و ارزش ارائه دهید.

ارائه ارزش از طریق محتوای خود بهترین راه برای اطمینان از موفقیت کمپین های بازاریابی شما است و نه فقط یک تعامل یک بار.

در مورد موضوع مورد علاقه آنها محتوا ایجاد کنید، به آنها نشان دهید که چگونه به دیگران کمک کرده اید، یا منابع کلی ارائه کنید که می تواند به آنها در حل مشکلشان کمک کند.

تا زمانی که سعی نکنید چیزی را آشکارا بفروشید و پاسخ یا راه حلی برای مشکلات ارائه دهید، اعتماد و ارتباط با مخاطب هدف خود ایجاد خواهید کرد.

2-نیاز مشتری را درک کنید

این در مورد آنچه شما می توانید انجام دهید نیست، بلکه در مورد مشکل آنها است.

به این فکر کنید که مشتری هدف شما چه احساسی دارد، چه می شنود و چه می بیند که در حال تجربه است. آیا محصول یا خدمات شما چیزی است که زندگی آنها را آسان تر کند؟ آیا می‌خواهید با اطلاعات رویدادی که ممکن است به آنها مرتبط باشد به آنها دسترسی پیدا کنید؟ می خواهید تبدیل ها را افزایش دهید؟

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  رازهای ساخت یک کمپین تبلیغاتی موفق و ماندگار که باید بدانید!

همه این ها راه های عالی برای شروع تولید محتوا هستند. به یاد داشته باشید، این در مورد چگونگی دیدن جهان نیست. این در مورد چگونگی دیدن آنها از جهان است.

3-پاسخ به سوالات و نظرات

یکی دیگر از نکات و ایده موثر بازاریابی محتوا، پاسخ به نظرات و سوالات است.

آن‌ها می‌توانند به ما نشان دهند که کجا علامت را از دست داده‌ایم، بینش‌هایی در مورد اینکه چرا مردم اقدامی انجام نمی‌دهند، ارائه دهند و به ما یادآوری کنند که چگونه بازاریابی محتوای موفق با تمرکز بر مخاطبان هدف آغاز می‌شود.

هدف بازاریابی این است که مشتری را به خوبی بشناسد و درک کند که محصول یا خدمات متناسب با او باشد و خودش را بفروشد.

هرچه بیشتر به سوالات و نظرات پاسخ دهیم، در ایجاد ارتباط با مخاطبان هدفمان بهتر می شویم.

4-لحن و شخصیت را منتقل کنید

هنگام ارائه صدای برند، لحن و شخصیت باید در اولویت قرار گیرد. سعی کنید تا حد امکان واقعی، خنده دار و متمایز باشید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که صدای برند خود را در سه کلمه تعریف کنید. پس از انجام کار، استفاده از صدای برند را در پست های وبلاگ، پست های اجتماعی و به طور کلی هنگام تعامل با دیگران شروع کنید.

یکی از راه‌های تقویت لحن ارتباطی برندتان، استفاده از تصاویر، ویدیوها یا گیف‌های جذاب مرتبط است که یک عنصر شخصی و بصری را به هر داستانی می‌آورد که باعث می‌شود خوانندگان احساس ارتباط و تعامل کنند.

5-با همه تعامل داشته باشید

تعامل-در-بازاریابی-محتوا

با رشد رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه، نمی‌توان انکار کرد که بازاریابی ویدیویی راهی محبوب و مؤثر برای دستیابی به مخاطبان است.

در واقع، 85 درصد از افرادی که با محتوا درگیر هستند، اگر با برند آشنا باشند، احتمال بیشتری دارد که با آن تجارت کنند.

ویدئو همچنین می تواند در کانال های بازاریابی دیگر مانند خبرنامه های ایمیل نیز ادغام شود.

6-طرز فکر درستی داشته باشید

در مورد روانشناسی محتوایی ایجاد کنید که ارزش و جذابیت ایجاد کند. با انتشار محتوای معمولی، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که وایرال شود. ذهن خود را باز نگه دارید و مطمئن شوید که روی چیزهای درست سرمایه گذاری می کنید تا به مخاطبان خود آنچه می خواهند بدهید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  موسسه بازاریابی محتوا موفق در ایران و خارج

7-شروع به پخش در رسانه های اجتماعی کنید

افراد بیشتری شروع به پخش جریانی در رسانه های اجتماعی برای الهام بخشیدن، آموزش یا سرگرم کردن مخاطبان هدف خود می کنند.

یکی دیگر از نکات . ایده بازاریابی محتوا که می‌توانید در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید، داشتن یک تجربه تعاملی با فالوورهایتان است، راهی عالی برای نشان دادن اینکه به آنها اهمیت می‌دهید و می‌خواهید با آنها در سطح شخصی تعامل داشته باشید.

با این حال، اگر می‌خواهید در پخش جریانی موفق باشید، مهم است که هنگام پاسخ دادن به سؤالات و ایجاد روابط با کسانی که تماشا می‌کنند، صبر کافی داشته باشید.

انجام این مراحل به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و برای خرید نهایی آنها مفید است.

8-بر محتوای با کیفیت تمرکز کنید

یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی، ایجاد محتوای با کیفیتی است که مردم می خواهند بخوانند.

هرچه بیشتر تولید کنید، شانس بیشتری برای دریافت چیزی خواهید داشت که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود.

سرمایه گذاری روی نویسندگان با استعدادی را در نظر بگیرید که با دستورالعمل های برند شما و ذهنیت مشتری هدف محتوا تولید می کنند.

به آنچه که شرکت شما را در ابتدا عالی کرده است وفادار بمانید، و سپس مرزها را تا زمانی که یک دارایی ارزشمند در قالب بازاریابی محتوا برای شرکت خود ایجاد کنید، ادامه دهید.

9-ثابت قدم باشید

مهم است که با محتوای خود سازگار بمانید، زیرا ثبات و فراوانی چیزی است که شما را پیدا می کند.

خواه فیسبوک، اینستاگرام یا لینکدین باشد. از رسانه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن بینش از تأثیرگذاران صنعت و از پست های وبلاگ خود استفاده کنید.

به عنوان یک بازاریاب، به فرآیند و تمرین تولید محتوای با کیفیت و در عین حال تنظیم بر اساس نقاط قوت هر پلتفرم، متعهد بمانید.

به یاد داشته باشید که هدف فقط توزیع نیست، بلکه مشارکت است. مرتبط نگه داشتن محتوای شما باعث می شود که مخاطبان شما بارها و بارها برگردند.

10-دیدگاه خود را داشته باشید

برای ایجاد ارتباط قوی با مخاطبان خود باید در ارتباطات خود جسور و شیوا باشید.

در حالی که ایجاد یک پیروان مهم است، ایجاد جامعه ای از وفاداران ارزشمندتر است.

جهان در هیبت است و از برندهایی الهام گرفته شده است که دیدگاهی اصیل دارند و از به اشتراک گذاشتن پیام خود هراسی ندارند.

حتی اگر رقبای شما محصولات ارزان‌تری با ویژگی‌های بیشتر ارائه دهند، مخاطبان شما به برند شما وفادار می‌مانند، زیرا این نشان‌دهنده خواسته‌های درونی و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها است.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.