پرش لینک ها
ابزار-های-بازاریابی-محتوایی

10 ابزار بازاریابی محتوایی که کار شما را راحتتر میکند

در دهه گذشته، با رویکرد جدیدی به تبلیغات و بازاریابی مواجه شده‌ایم که به آن “بازاریابی محتوایی” معروف است. این رویکرد نه تنها به دنبال فروش محصولات یا خدمات است، بلکه بر تأسیس ارتباطات معنادار با مشتریان تأکید دارد. بازاریابی محتوایی به دنبال ارائه محتوای ارزشمند، جذاب و مفید برای مخاطبان است، که به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری برای خرید بگیرند و با برند ارتباط برقرار کنند. در این مقاله، به بررسی ابزار های بازاریابی محتوایی خواهیم پرداخت. ابزارهایی که به کمک آن‌ها می‌توان به طور موثر‌تر محتوای بازاریابی را تولید، مدیریت، و به مخاطبان ارائه داد. از ابزارهای تحلیلی تا ابزارهای ایجاد محتوا، این ابزارها به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کنند تا استراتژی‌های بهتری را اجرا کرده و نتایج مثبت‌تری را در تبلیغات و بازاریابی خود ببینند.

در ادامه، به بررسی مهم‌ترین ابزار های بازاریابی محتوایی خواهیم پرداخت و روش‌هایی که می‌توانند به کسب و کارها در تولید و انتشار محتوای بازاریابی کمک کنند، را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ابزار بازاریابی محتوایی چیست؟

ابزار بازاریابی محتوا هر ابزاری است که به تیم های محتوا اجازه می دهد کار بازاریابی خود را بهبود بخشند، ساده کنند یا بهتر مدیریت کنند. این شامل مجموعه گسترده ای از دسته های ابزار برای کمک به بسیاری از جنبه های ایجاد محتوای بازاریابی است.

از برانگیختن ایده‌ها گرفته تا اجرای طرح‌ها تا خودکار کردن پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ابزارهای بازاریابی محتوا بسیار خوبی وجود دارد که روز یک بازاریاب محتوا را پربارتر و کم‌تر استرس می‌کند.

بیایید نگاهی به برخی از بهترین ها بیندازیم.

10 تا از بهترین ابزار های بازاریابی محتوایی

Hubspot

ابزار-بازاریابی-محتوایی-hubspot

Hubspot یک مجموعه بازاریابی، فروش و CRM یکپارچه است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد محتوای عملی، بهینه سازی آن و کمک به دستیابی به مخاطبان مناسب را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین قدرتمندترین پلت فرم اتوماسیون بازاریابی در این صنعت در نظر گرفته می شود. HubSpot ویژگی‌های بسیاری را ارائه می‌کند که امتحان کردن بیشتر آنها رایگان است. اینها شامل یک فرم ساز قدرتمند، چت زنده و ربات های چت، ابزارهای بازشو و یک پلاگین همه کاره وردپرس برای بازاریابی است. علاوه بر این ویژگی ها، HubSpot همچنین یک CMS در سطح جهانی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد همه چیز را در یک CRM رایگان متمرکز کنید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  چه نوع محتوایی در اینستاگرام رشد میکند در سال 1403

بهترین استفاده برای: ادغام چندین ابزار بازاریابی محتوا در یک مکان متمرکز.

WordPress

وردپرس در زمینه سیستم های مدیریت محتوا پیشتاز بازار است. این بازاریابان تمام ابزارهایی را که برای ایجاد یک وبلاگ یا یک وب سایت و همچنین یک پلت فرم انتشار آسان برای استفاده نیاز دارند، ارائه می دهد. همچنین ردیابی بازدیدکنندگان و تعدادی افزونه برای بهینه سازی فرآیند بازاریابی شما فراهم می کند.

معماری وردپرس سازگار با سئو است و افزونه ها می توانند به شما کمک کنند تا تأثیر سئو محتوای خود را به حداکثر برسانید. سایت های وردپرس هم در دسکتاپ و هم در موبایل عالی به نظر می رسند.

بهترین استفاده برای: انتشار محتوا، وبلاگ نویسی و ایجاد وب سایت.

Canva

Canva یک ابزار طراحی فوق العاده مفید برای بازاریابان محتوا است. از پست‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا خبرنامه‌های ایمیلی گرفته تا ویدیوها و وب‌سایت‌ها، Canva بیش از 600000 قالب در مجموعه ممتاز خود و همچنین هزاران قالب رایگان برای استفاده دارد.

این یک ابزار شهودی و آسان برای استفاده است که به افراد غیر طراح نیز اجازه می‌دهد تا دارایی‌های بازاریابی محتوای جذاب بصری ایجاد کنند.

Ahrefs

Ahrefs یک ابزار بازاریابی محتوا است که به شما کمک می کند تا محتوایی را بسازید که به موضوعاتی بپردازید که مشتریان شما قبلاً به دنبال آن هستند. کاوشگر کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند ایده‌های کلیدواژه جدیدی پیدا کنید، سپس هر گزینه را تجزیه و تحلیل می‌کند تا تعیین کند رتبه‌بندی برای آن عبارت چقدر سخت خواهد بود. همچنین می توانید از این ابزار برای ردیابی و تجزیه و تحلیل مجموعه کلمات کلیدی موجود استفاده کنید.

برای بازاریابان محتوای ویدیویی، توجه داشته باشید که Ahrefs به شما امکان می دهد محبوبیت جستجوهای جستجو را در YouTube و همچنین موتورهای جستجوی اصلی اندازه گیری کنید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  10 ایده بازاریابی محتوا که مخاطبان شما را 2 برابر میکند!

همچنین یک موتور جستجوی محتوا وجود دارد که به شما کمک می کند تا محتوایی را که در حال حاضر در جایگاه شما کار می کند، تجزیه و تحلیل کنید، به خصوص در موضوعات کم رقابت.

Yoast

Yoast یکی از بهترین ابزار های بازاریابی محتوایی برای نوشتن محتوای متمرکز بر سئو است. این یک افزونه وردپرس برای سئو است که می تواند تقریباً همه کارها را برای شما انجام دهد – محتوا را برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید، توضیحات متا را پیش نمایش و ویرایش کنید، پیوندهای داخلی مرتبط را پیشنهاد دهید یا وظایف فنی سئو را انتزاعی کنید. نشانگرهای رنگی به رنگ های قرمز، زرد و سبز وجود دارد که به راحتی می توانید بفهمید که آیا صفحه خود را به درستی بهینه کرده اید یا خیر.

بهترین استفاده برای: نوشتن محتوای سئو

Google Analytics

Google Analytics یکی دیگر از ابزارهای مهم بازاریابی محتوا است که به طور گسترده توسط اکثر پلتفرم های آنلاین استفاده می شود. نه تنها می‌توانید خرید محصولات و ارسال‌های فرم را پیگیری کنید، بلکه می‌توانید رویدادهای رفتاری را نیز تنظیم کنید. بهترین بخش این است که رایگان است و استفاده از آن بسیار آسان است. شما فقط باید حساب Google Analytics خود را راه اندازی کنید و کد را در وب سایت خود کپی کنید – به طور خودکار داده های شما را ردیابی می کند.

بهترین استفاده برای: درک مخاطبان و ردیابی معیارهای سایت.

SEMRush

ابزار-بازاریابی-محتوایی-semrush

SEMRush یکی دیگر از ابزار های کلیدواژه و سئو برای کمک به اطمینان از ارتباط دارایی های بازاریابی محتوای شما با مخاطبان است. علاوه بر ابزارهای گسترده کشف و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، SEMRush به شما کمک می کند تا موضوعات و سؤالات محبوبی را پیدا کنید تا در بازاریابی محتوای خود به آنها بپردازید.

هنگامی که شروع به ایجاد کردید، یک قالب محتوای SEO برای کمک به رتبه بندی شما و یک دستیار نگارش SEO برای بررسی امتیاز SEO و بهبود خوانایی وجود دارد.

Lumen5

Lumen5 یک ابزار درگ اند دراپ کردن برای ایجاد محتوای ویدیویی است. یکی از ویژگی های مهم برای بازاریابان محتوا: از هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوها به طور مستقیم از یک پست وبلاگ استفاده می کند. سپس می توانید ویدیو را با استفاده از ابزارهای ویرایش دقیق تنظیم کنید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  می خواهید در رسانه های اجتماعی بدرخشید؟ این 8 ایده را از دست ندهید!

کتابخانه رسانه داخلی شامل منابع ارزشمند بازاریابی محتوایی مانند عکس‌های دارای مجوز، ویدیوهای موجود و موسیقی است تا ایجاد محتوای ویدیویی شما را آسان‌تر کند.

Trello

اگر به دنبال راهی برای سرگرم کننده کردن برنامه ریزی و همکاری هستید، Trello پاسخ این سوال است. از تابلوها برای نمایش پروژه‌ها و کارت‌ها برای نمایش وظایف استفاده می‌کند. شما می توانید همه کارها و پروژه ها را در یک مکان سازماندهی و پیگیری کنید. همچنین از ادغام با بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که برای بازاریابی محتوا استفاده می شوند پشتیبانی می کند.

بهترین استفاده برای: پیگیری وظایف و مدیریت پروژه.

Buzzsumo

Buzzsumo یک ابزار بازاریابی محتوا و تحقیقات چند منظوره است. این به شما کمک می کند تا تجزیه و تحلیل کنید که چه نوع محتوایی برای هر موضوعی بهترین عملکرد را دارد. اساساً برای هر چیزی، می‌توانید موضوعات پرطرفدار و انواع سرفصل‌هایی را که بیشترین سر و صدا را ایجاد می‌کنند، بیابید. همچنین می‌توانید درباره تأثیرگذاران کلیدی در صنعت خود اطلاعاتی کسب کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید تا کسب و کار خود را توسعه دهید.

بهترین استفاده برای: ردیابی معیارهای عملکرد و انجام تحقیقات محتوا.

جمع بندی

در این مقاله، به بررسی ابزار های بازاریابی محتوایی پرداختیم و نشان دادیم که چگونه این ابزارها می‌توانند به تیم‌های بازاریابی کمک کنند تا استراتژی‌های موثرتری را در تولید، مدیریت، و ارائه محتوای بازاریابی اجرا کنند. از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics و SEMrush تا ابزارهای ایجاد محتوا مانند Canva و BuzzSumo، این ابزارها امکانات گسترده‌ای را برای بهبود عملکرد بازاریابی محتوایی فراهم می‌کنند.

استفاده از این ابزارها، علاوه بر بهبود نتایج تبلیغات و بازاریابی، به کسب و کارها کمک می‌کند تا ارتباطات معنادارتری با مخاطبان خود برقرار کنند و ارزش واقعی برای آن‌ها فراهم کنند. از این رو، توانایی استفاده بهینه از ابزارهای بازاریابی محتوایی امری بسیار حیاتی برای هر کسب و کار در دنیای امروزی است که به دنبال رشد و پیشرفت است.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.