پرش لینک ها
تقویم-محتوایی

تقویم محتوایی را اصولی ست کن: کلید نظم و انسجام

تولید محتوای باکیفیت و هدفمند، کلید موفقیت هر کسب و کاری است. اما با حجم انبوه اطلاعاتی که در دنیای دیجیتال وجود دارد، جلب توجه مخاطبان و متمایز شدن از رقبا کار آسانی نیست. در اینجا است که تقویم محتوایی به کمک شما می‌آید. ساخت تقویم محتوایی مانند یک نقشه راه عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ای منظم و هدفمند برای تولید و انتشار محتوایتان داشته باشید.

چرا به تقویم محتوایی نیاز داریم؟

در دنیای دیجیتال امروز، تولید محتوا به یکی از ارکان اصلی بازاریابی و جذب مخاطب تبدیل شده است. اما با وجود حجم انبوه اطلاعاتی که در دسترس مخاطبان قرار دارد، جلب توجه آنها و متمایز شدن از رقبا کار آسانی نیست.

در اینجا است که تقویم محتوایی به کمک شما می‌آید. تقویم محتوایی مانند یک نقشه راه عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برنامه ای منظم و هدفمند برای تولید و انتشار محتوایتان داشته باشید.

ساخت تقویم محتوایی به چه صورت است؟

1. اهداف خود را مشخص کنید

اهداف-تقویم-محتوایی-را-مشخص-کنید

هنگام برنامه ریزی محتوای آینده خود، با این سوال شروع کنید: هدف اصلی آن چیست؟ برای تعیین کانال و قالب مناسب باید از پاسخ به سوال استفاده کرد.

  • سرنخ های جدید تولید کنید
  • خوانندگان را به یک وب سایت هدایت کنید
  • ویو بالاتر
  • تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید

اهداف تعیین شده تأثیر قابل توجهی بر اینکه چه کسی، کجا و هر چند وقت یک بار محتوا را منتشر می‌کنید، دارد. بنابراین مهم است که تیم شما درک روشنی از اهداف شما قبل و در طول فرآیند برنامه ریزی داشته باشد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  11 افزونه سئو وردپرس محبوب و پرکاربرد

بنابراین تعریف اهداف خود باید اولین قدم برای پیاده سازی یک تقویم محتوا باشد. انتشار محتوا بدون هدف مشخص به نفع شرکت شما نخواهد بود – فقط منابع را هدر می دهد. شخصی که روی هر پروژه یا آیتم در تقویم کار می کند باید ایده روشنی از نتایج مورد انتظار داشته باشد.

2. ساخت تمپلیت تقویم محتوایی

ابزارهای فراوانی برای ساخت تقویم محتوایی وجود دارد که ویژگی های تقویم را در وب ارائه می‌کنند. با خیال راحت هر کدام از قالب ها را مناسب تر انتخاب کنید. با این حال، از آنجایی که استفاده از یک نرم افزار جدید می تواند زمان بر باشد، تقویم محتوای شما می تواند به سادگی یک صفحه گسترده ساده باشد.

اگر در حال برنامه ریزی محتوا با کل سازمان هستید، تقویم باید گزینه اشتراک گذاری داشته باشد. برای مثال، می توانید با ابزار رایگان Google Sheets یک الگوی تقویم ایجاد کنید، که به هر کسی که در ایجاد محتوا شرکت می‌کند اجازه می‌دهد برگه را در رایانه شخصی خود ویرایش کند تا نظرات و ایده‌هایی را اضافه کند.

تقویم محتوای شما می تواند بر اساس نیازهای خاص تیم شما ساخته شود، اما باید حداقل شامل اطلاعات زیر باشد:

  • کانالی که مطالب در آن منتشر می شود
  • موضوع
  • نوع محتوا
  • تاریخ و زمان انتشار
  • فرد مسئول

3. کانال مورد نظر را انتخاب کنید

دریابید که مشتریان فعلی و بالقوه شما از کدام کانال ها استفاده می کنند. این به شما کمک می کند تا نوع محتوایی را که باید روی ایجاد آن تمرکز کنید، تعریف کنید. آیا باید مقالاتی را در وبلاگ خود منتشر کنید؟ عکس در اینستاگرام و توییتر؟ ویدیوها در یوتیوب؟ ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام؟

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  مدت زمان مورد نیاز برای موفقیت در سئو سایت + عوامل تاثیرگذار

انتشار محتوا در پلتفرم‌های مختلف و در قالب های مختلف می‌تواند مفید باشد، زیرا این کار باعث افزایش مخاطبان شما می‌شود. با این حال، مطمئن شوید که منابع کافی برای تمرکز بر روی پلتفرم هایی که انتخاب می کنید برای ظاهر شدن دارید، دارید. مهمترین کانال های خود را اولویت بندی کنید و به جای ارسال بی هدف در همه پلتفرم هایی که فکرش را می کنید، روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید. به این ترتیب با تولید محتوای باکیفیت به جای مشارکت در تک تک روند تولید محتوا که حتی به کسب و کار شما ارزشی اضافه نمی کند، در مسیر خود باقی می مانید.

4. با تقویم سال شروع کنید

زمانی که شروع به برنامه ریزی محتوای خود می کنید، از تقویم سال به عنوان پایه استفاده کنید. تمام رویدادهای مهمی را که می‌خواهید محتوای خود را در مورد آنها بسازید، علامت بزنید – تعطیلات، نمایشگاه‌های تجاری، سمینارها و آموزش.

این مرحله آسان به شما کمک می کند تا نوع محتوای فصلی مورد نیاز خود را در آینده تعیین کنید و به شما کمک می کند حجم کاری آینده را تخمین بزنید، که به تیم شما امکان می دهد از قبل برای آن آماده شود.

5. محتوای خود را اضافه کنید

هنگامی که تمام تاریخ های مهم را یادداشت کردید، شروع به ساخت تقویم محتوایی و پر کردن جاهای خالی با ایده های محتوای مرتبط کنید. این محتوا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پست های موضوعی: آیا در یک نمایشگاه تجاری یا یک سمینار شرکت می کنید؟ آیا موضوعی که مربوط به عملیات شماست موضوع فعلی بحث است؟ مکالمه کلی در زمینه خود را دنبال کنید و موضوعات فعلی را سریع بگیرید.
  • پست های سریالی: آیا در خدماتی تخصص دارید که بخواهید بیشتر در مورد آن به مشتریان خود بگویید؟ پست های سریالی راهی عالی برای آموزش و ارائه تخصص شما هستند.
  • مقالات تخصصی و وبلاگ های مهمان در مورد خدمات شما و موضوعات فعلی در زمینه شما
  • بیانیه های مطبوعاتی در مورد راه اندازی یک محصول جدید، نتایج تحقیقات یا شرکت شما بین المللی، به نام چند
  • تبریک فصلی یا تعطیلات
  • ویدئوها یا تصاویر از رویدادها، کمپین ها، محصولات و پروژه ها
  • داستان ها و مصاحبه های مشتری در قالب یک ویدیو یا نمونه موردی
مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  سئو سایت چیست و چرا سایت مان باید سئو باشد؟

6. از مطالب قبلی استفاده کنید

تعداد-انتشار-در-تقویم-محتوا

هنگام ساخت تقویم محتوایی، همیشه لازم نیست محتوا را از ابتدا بسازید. اکثر شرکت‌ها محتوای مفیدی در انبار دارند که از آنها استفاده نشده است، مانند داده‌های سیستم CRM و نتایج نظرسنجی مشتریان.

پست های وبلاگ قدیمی نیز می‌توانند از طریق کانال های مختلف، مانند تبدیل آن‌ها به ویدیوهای کوتاه، دوباره استفاده و به روز شوند. مشتریان بالقوه شما ممکن است در پلتفرم های مختلف به دنبال اطلاعات باشند، به همین دلیل ارائه ایده های مشابه در قالب های مختلف می تواند ایده خوبی باشد. به این ترتیب از تمام محتوای ارزشمندی که با دستیابی به گروه های هدف مختلف ایجاد کرده اید، نهایت استفاده را خواهید برد.

7. در مورد دفعات انتشار تصمیم بگیرید و محدودیت های زمانی تعیین کنید

به این فکر کنید که چند وقت یکبار می توانید محتوای جدید را به صورت واقع بینانه منتشر کنید. از آنجایی که تولید محتوا وقت گیر است، مهم است که فرکانس انتشار را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. درک مرزهای خود برای کارایی تقویم بسیار مهم است. اگر خیلی پر باشد، محتوا آسیب می بیند. با این حال، باید محتوای کافی برای ایجاد ترافیک در وب سایت شما وجود داشته باشد و به طور منظم برای مشتریان شما ارزش ایجاد کند.

یک تقویم محتوایی به شما کمک می کند شلوغ ترین زمان های شرکت خود را تشخیص دهید. برنامه ریزی از قبل به افراد و کل تیم کمک می کند تا برای شلوغ ترین ماه های شرکت آماده شوند و اطمینان حاصل شود که پروژه ها قبل از تاریخ انتشار شروع و به پایان می رسند. به عبارت دیگر، برنامه ریزی باید همیشه محدود به زمان باشد تا از رعایت ضرب الاجل اطمینان حاصل شود.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.