پرش لینک ها
کتاب الکترونیک

چگونه کتاب الکترونیک بسازیم در 2024

چه بخواهید یک کتاب الکترونیکی بسازید یا یاد بگیرید که چگونه به تنهایی یک کتاب الکترونیکی طراحی کنید، این مقاله یک راهنمای ساده با نکات و مثال‌های تخصصی برای انجام درست آن ارائه می‌دهد.

محتوای کتاب الکترونیکی خود را بنویسید

یک کتاب الکترونیکی بدون محتوا وجود نخواهد داشت.

موفق ترین کتاب های الکترونیکی به خوانندگان ارزش یا راه حلی برای مشکلاتشان ارائه می دهند. ناگفته نماند، مشترکین یا فالوورهایی که در این مسیر در شبکه های اجتماعی به دست می آورید، البته عالی هستند.

در اینجا چند نکته اساسی برای ایجاد محتوای کتاب الکترونیکی خود آورده شده است:

  • مخاطبان هدف خود را بشناسید: با درک روشنی از شخصیت مشتری ایده‌آل شما، می‌توانید خواننده را با لحن و زبان مناسبی که به طور منظم استفاده می‌کند هدایت کنید تا بتواند اطلاعات را به سرعت درک کند.
  • مختصر باشید و از پر شدن پرهیز کنید: سعی کنید به عبارت “کمتر بیشتر است” تسلط داشته باشید. شما می خواهید به خوانندگان خود تعادل خوبی از محتوا بدهید تا از اطلاعات غیر ضروری غافل نشوید.
  • تحقیقات کامل انجام دهید: مطمئن شوید که آمار اطلاعات و رویدادهای تاریخی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کتاب شما از اعتبار بالایی برخوردار است. اگر داده ها یا اطلاعات به سرعت یا سالانه در صنعت شما تغییر می کند، پس از وقوع یک نسخه اصلاح شده از کتاب الکترونیکی خود ایجاد کنید.
  • از داستان سرایی به نفع خود استفاده کنید: هنگام ساخت کتاب الکترونیکی، از داستان سرایی تصویری یا داده ای استفاده کنید تا مخاطبان خود را مجذوب خود کنید و آنها را با محتوای خود درگیر نگه دارید. اگر کتاب الکترونیکی شما بر روی یک موضوع آکادمیک متمرکز باشد، این مهم است.
  • عنوانی جذاب ایجاد کنید: عنوان شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم مشاهده می کنند، بنابراین سعی کنید عنوانی آموزنده و چشم نواز به کتاب الکترونیکی خود بدهید. از استفاده از استعاره های مبهم یا عبارات ساختگی خودداری کنید. خوانندگان قبل از خواندن، خرید یا دانلود کتاب الکترونیکی شما باید بدانند چه چیزی می توانند از کتاب الکترونیکی شما دریافت کنند.

محتوای خود را سازماندهی کنید

کتاب الکترونیک

قبل از طراحی کتاب الکترونیکی خود، بهتر است محتوای خود را در بخش‌هایی سازماندهی کنید. یک کتاب الکترونیکی عالی، فهرستی از مطالب با عناوین توصیفی برای هر بخش دارد تا طرح‌بندی کتاب الکترونیکی را به راحتی دنبال کنید. اینها باید فقط از چند کلمه استفاده کنند، مقدار مناسب برای هر موضوع واضح باشد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  آیا می‌خواهید با اینفوگرافیک آشنا شوید؟ اهمیت و جایگاه هنر اینفوگرافی در بازاریابی محتوا

بخش هایی از متن را انتخاب کنید که می توانند به نقاط گلوله یا نمودار تبدیل شوند. پاراگراف های آموزنده ای را پیدا کنید که می توانند به تصاویر اینفوگرافیک تبدیل شوند.

در مورد بخش هایی که می تواند برای استفاده به عنوان زیرنویس یا نقل قول مناسب باشد، یادداشت برداری کنید. اینها می توانند بلوک های طولانی متن را به روشی بصری بشکنند و به خواننده کمک کنند قبل از خواندن مطالب را مرور کند.

تمام متن خود را ویرایش و تصحیح کنید. اشتباهات گرامری و غلط املایی باعث می شود که محتوا غیرحرفه ای به نظر برسد، حتی اگر خوب نوشته شود. از ویرایشگرهای آنلاین مانند Grammarly، Hemingway یا Prowritingaid برای کمک استفاده کنید.

مطمئن شوید که قبل از اینکه به سراغ یک طراح بروید، طرح‌بندی صفحه‌تان را کاملاً در نظر گرفتید. به‌ویژه زمانی که به دستگاه‌های تلفن همراهی که کتاب الکترونیکی شما در آن‌ها خوانده می‌شود. اعم از تلفن‌های هوشمند اندروید یا اپل، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، آی‌پد یا چیزهای دیگر توجه می‌کنید.

از راهنمای استایل کمک بگیرید

همانطور که شروع به ایجاد ایده در مورد نحوه طراحی کتاب الکترونیکی خود می کنید، باید یک راهنمای سبک یا کیت برند در دسترس داشته باشید. استفاده از یک راهنمای سبک برای شما کاربرد دارد، چه برای خود یا یک مشتری کتاب الکترونیکی ایجاد کنید.

یک راهنمای سبک به شما کمک می کند تا روی یک طرح، سبک یا پالت رنگ خاص که باید در کل کتاب الکترونیکی شما اعمال شود، تصمیم بگیرید تا کتاب الکترونیکی شما بتواند از ظاهر غیرمنسجم و غیرحرفه ای جلوگیری کند.

همچنین الگوهای کتاب الکترونیکی را برای شما پیشنهاد می‌کند که با برند شما مطابقت دارند، بنابراین می‌توانید از ایجاد آن از ابتدا یا صرف ساعت‌ها برای جستجوی مورد مناسب خودداری کنید، و به شما کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید و یکپارچگی برند را حفظ کنید.

تصاویر مورد نظر را ایجاد کنید

تصاویری که برای کتاب الکترونیکی خود انتخاب می کنید به اندازه محتوای آنها مهم هستند. آنها نه تنها محتوای شما را از نظر بصری جذاب تر می کنند، بلکه به یاد ماندنی می کنند. حدود 65 درصد از مردم یادگیرنده بصری هستند و 65 درصد از آنچه را که می بینند در مقایسه با صوت یا متن به خاطر می آورند.

به سادگی تصویری را که در ذهن دارید توصیف کنید و سبک های تصویر خود را انتخاب کنید: عکس، نقاشی، طراحی با مداد، گرافیک سه بعدی و موارد دیگر. سپس، تماشا کنید که الگوریتم ما ایده شما را با چندین گزینه تولید می کند. شخصیت های داستانی خود را زنده کنید یا بهترین نمونه از آنچه کتاب الکترونیکی شما ارائه می دهد ارائه دهید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  بازاریابی B2B چیست و چه کاربردی دارد؟

برای تصاویر یا تصاویری که می‌خواهید به جای آن در کتاب الکترونیکی خود قرار دهید، ابتدا موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چه بخش هایی از کتاب الکترونیکی شما بیشترین سود را از تصاویر بصری می برد؟
  • چه نوع تصویری به نشان دادن کامل نکات، استراتژی یا داده های شما کمک می کند؟
  • چند تصویر باید بگنجانید؟

به عنوان مثال، فرض کنید کتاب الکترونیکی شما در مورد اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند فروش داشته باشند، مطالعه می‌کند و شما فصلی در مورد فروش شرکت‌های برتر در یک بازه زمانی ده ساله دارید. برای کمک به خواننده در تجسم این اطلاعات، یک نمودار خطی مشابه الگوی زیر اضافه کنید تا پیش بینی های مختلف فروش شرکت را در طول سال ها نشان دهید.

کتاب الکترونیک خود را طراحی کنید

شروع به طراحی صفحه به صفحه کنید، متن و تصاویر را وارد کنید تا زمانی که آن را به طور کامل سفارشی کنید. تمام صفحات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بین متن و تصاویر تعادلی دارید.

نکاتی در طراحی کتاب الکترونیک خود:

  • از فونت، اندازه و رنگ یکسان برای همه زیرنویس ها استفاده کنید.
  • از فونت، اندازه و رنگ یکسان برای تمام متن استفاده کنید.
  • تصاویر را پشت متن اصلی قرار ندهید. همیشه بهتر است از پس زمینه سفید یا روشن برای خواندن آسان استفاده کنید.
  • متن طولانی را با نقل قول های به یاد ماندنی جدا کنید. چه در داخل متن و چه به صورت تصویری رنگی.
  • سبک های مشابه را برای همه پاراگراف ها حفظ کنید. Justified معمولاً سبک ترجیحی برای کتاب های الکترونیکی است. از کلمات کوتاه مانند “و” در انتهای سطرها خودداری کنید.
  • بین متن و تصاویر فاصله بگذارید.
  • از یک سبک قالب بندی مشابه برای همه تصاویر استفاده کنید. از سایه های غیر طبیعی و حاشیه های بیش از حد اجتناب کنید.
  • شماره صفحه را فراموش نکنید آنها را در همه صفحات به جز صفحه عنوان در یک موقعیت قرار دهید. برای همه آنها از فونت، اندازه و رنگ یکسان استفاده کنید.
  • اگر کتاب الکترونیکی شما بیش از 15 صفحه است، فهرست مطالب را در صفحه بعد از عنوان قرار دهید. با تراز عمودی شماره صفحه، خواندن آن را آسان کنید.
  • اطلاعات تماس و بیوگرافی نویسنده را در انتهای کتاب الکترونیکی اضافه کنید. یک عکس حرفه ای از خود یا نویسنده بنویسید.
  • کل مطلب را تصحیح کنید حتی اگر متن اولیه شما کامل بود. کپی و چسباندن می تواند منجر به اشتباهاتی مانند از دست دادن حروف و کلمات دوگانه شود.
مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  چگونه تغییرات امنیت iOS 17 بر ردیابی بازاریابان تاثیر میگذارد؟

منتشر و به اشتراک بگذارید

کتاب الکترونیک 2

هنگامی که کتاب الکترونیکی شما آماده شد. وقت آن است که آن را به مخاطبان خود ارائه دهید. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه کتاب الکترونیکی خود را توزیع کنید.

آیا آن را در ازای ثبت نام ایمیل، فروش آن در وب سایت خود یا استفاده از پلتفرم های فروش کتاب الکترونیکی میدهید؟

اگر قصد دارید کتاب الکترونیکی خود را بفروشید، تحقیق کنید که می‌خواهید آن را در کدام پلتفرم بفروشید و در مورد الزامات انتشار آن اطلاعات کسب کنید. اگر از وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به صورت PDF نگه دارید یا آن را به فرمت EPUB برای دسترسی به خواننده‌های Kindle تبدیل کنید.

کتاب الکترونیکی خود را تبلیغ کنید

وقتی کتاب شما تمام شد، وقت آن است که آن را تبلیغ کنید. پلتفرم ها و راه های مختلفی برای بازاریابی کتاب الکترونیکی شما وجود دارد.

به غیر از دکمه ثبت نام یا خرید در حال حاضر در سایت خود، فراموش نکنید که بازاریابی شبکه های اجتماعی و پیگیری های ایمیلی زیادی را انجام دهید.

با استفاده از همان راهنمای سبک یا کیت برندی که برای طراحی کتاب الکترونیکی خود برای ایجاد خبرنامه، گرافیک رسانه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین مختلف استفاده کردید، شروع کنید. شما حتی می توانید از ماکت های کتاب الکترونیکی خود استفاده کنید تا توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید و به آنها نشان دهید که چگونه کتاب الکترونیکی شما مشکل آنها را حل می کند.

آنها را در جایی به اشتراک بگذارید که خوانندگان شما پاتوق می کنند. توجه آنها را جلب کنید، به آنها نشان دهید که چگونه کتاب الکترونیکی شما مشکل آنها را حل می کند. برای مشترکین خود یک ایمیل با لینک دانلود کتاب الکترونیکی ارسال کنید. از آنها بخواهید آن را با دوستان علاقه مند به اشتراک بگذارند.

در وبلاگ خود مقاله ای در مورد کتاب الکترونیکی خود بنویسید. کتاب الکترونیکی خود را در صفحه اصلی خود تبلیغ کنید. از برخی از خوانندگان خود توضیحاتی در مورد کتاب بخواهید و آنها را در مقاله بگنجانید.

همچنین می توانید یک صفحه فرود ایجاد کنید که در آن جلد کتاب الکترونیکی، توضیحات کوچک و فرم ثبت نام را نشان دهید. یک پاپ آپ خروجی برای وب سایت شما نیز ممکن است ایده خوبی باشد. این راهنما را در مورد نحوه ایجاد پاپ آپ های خروجی عالی بخوانید.

فقط هنگام بهینه سازی صفحه فرود خود، سئو را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که گوگل کتاب الکترونیکی شما را به درستی ایندکس و رتبه بندی می کند.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.