
چگونه سئو برای مارکتینگ برند مان را انجام دهیم؟
هدف اصلی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما است، اما این تنها عملکرد آن نیست. استفاده از سئو برای مارکتینگ برند و برندسازی می تواند به طور مستقیم آگاهی از برند را ایجاد کند.
اگر استراتژی سئو شما آنطور که باید عمل کند، برند شما در صدر نتایج جستجو قرار خواهد گرفت. رتبه بالا منجر به تعامل بیشتر با سایت، محصولات و خدمات شما می شود، اما حتی بدون این، نام کسب و کار شما دیده می شود و تاثیرگذار خواهد بود. این نحوه عملکرد سئو برای برندسازی است.
به همین دلیل، ارزیابی ارزش سئوی محتوای خود و اطمینان از مناسب بودن آن از نظر ترافیک و نام تجاری، حیاتی است.
سر فصل مطالب
جستجوی برند در سئو چیست؟
وقتی نام برند شما در بالای نتایج جستجو ظاهر میشود، برای دیده شدن بسیار عالی است. اما شما چیزی بیشتر از این می خواهید که نام خود را در آنجا به نمایش بگذارید. شما همچنین می خواهید بدانید که نام تجاری شما چیست، تا ارزش ها، سبک و محصولات آن به رسمیت شناخته شوند.
سئو می تواند بیشتر از جذب ترافیک به وب سایت شما انجام دهد. این می تواند شانس دریافت ترافیک مناسب را افزایش دهد، به عبارت دیگر بازدید از سایت را از کسانی که احتمال بیشتری دارد پذیرا هستند و به آنچه که کسب و کار ارائه می دهد علاقه مند هستند را افزایش دهد.
سئو به معنای بهینه سازی محتوای خود برای دید بیشتر و دسترسی هدفمند به مشتریان طبیعی است. فرض کنید متوجه شده اید که یک قیف برند چگونه کار می کند. در این صورت، قدردان خواهید بود که جذب مشتریان کمتر احتمال دارد که با پیشرفت آنها از نتایج جستجو به خرید امیدوارانه، روی سئو تأثیر بگذارد. بیایید بررسی کنیم که چرا سئو برای برندسازی بسیار مفید است.
چرا سئو برای مارکتینگ برند و آگاهی از برند مهم است؟
در مورد افزایش آگاهی از برند، انتخاب گسترده ای وجود دارد. رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی می توانند موثر باشند، اما چیزی که در مورد سئو منحصر به فرد است این است که می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد و زمان کمتری را از شما بگیرد.
بهینه سازی محتوای خود برای استفاده از سئو برای برندسازی برای همه بخش های کسب و کار مفید است. این باید بخشی از فرآیند منظم کسب و کار شما باشد تا تلاشی منحصر به فرد یا جداگانه برای افزایش آگاهی از برند.
سئو باعث ایجاد ترافیک و تبدیل به سایت شما می شود، اما مصرف کنندگان باید شخصیت و پیام برند شما را که به خوبی ساخته شده است، پس از ورود به سایت شما تجربه کنند. سئو برای مارکتینگ برند موثر است زیرا مشتریان هدف از طریق محتوای سئو مرتبط و جذاب به سمت برند شما جذب می شوند. کسب و کار شما را به بالای نتایج جستجو سوق می دهد.
چگونه یک استراتژی جستجوی برند ایجاد می کنید؟

وب سایت
صعود به بالای رتبه بندی جستجو فقط مربوط به محتوا نیست. داشتن یک بلاگ عالی و ظاهر بصری بسیار خوب است، اما زمانی که مصرف کنندگان وارد فروشگاه مجازی شما می شوند، تجربه باید به مرحله اول برسد.
یک تجربه مرور خوب، گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین آگاهی مثبتی از برند ایجاد می کند. اطمینان حاصل کنید که سایت شما بصری و لذت بخش است. اطمینان حاصل کنید که برای موبایل بهینه شده و از طریق پلتفرم های مختلف قابل دسترسی است. تجربه مشتری کلید ایجاد آگاهی از برند است. استفاده از سئو برای تجربه بهتر مشتری می تواند به معنای تفاوت بین ایجاد یک تصور مثبت از برند شما و یک برداشت منفی باشد.
عملکرد وب سایت خود را در نظر بگیرید؛ آیا پاسخگو است؟ آیا لینک ها به درستی کار می کنند؟ از نظر امنیتی بهینه شده است؟ سرعت بارگذاری آن کند است؟ هر چقدر هم که محتوای شما عالی باشد، یک سایت کند و درهم و برهم کار بزرگی را که محتوای سئوی شما انجام داده است خنثی می کند.
مطابقت محتوا با نام تجاری
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما این فقط یک مورد برای داشتن محتوای سئو خوب نیست. محتوا باید رابطه قوی با برند شما داشته باشد و باید با پیام برند شما هماهنگ باشد. این یک راه مطمئن برای جلب رضایت مشتریان جدید و تثبیت وفاداری مشتری است.
محتوای مرتبط به معنای محتوای مفید، جالب و جذاب برای نوع مشتری است که میخواهید جذب کنید. اما ارتباط فقط در مورد محتوا نیست. این در مورد سبک، لحن، و روند است. این بدان معناست که به زبانی که مشتریان هدف شما انتظار دارند صحبت کنید و با تغییرات و مدهای بخش کسب و کار خود هماهنگ باشید.
محتوای محلی نیز برای بسیاری از برندها ضروری است. جذابیت محتوای وب سایت شما لزوماً نباید جهانی باشد. از توسعه محتوای محلی برای سئو در صورتی که با برند شما همخوانی دارد ، استفاده کنید.
محتوای با کیفیت
محتوا باید به طور مرتب به روز شود و کیفیت عالی داشته باشد. اگر اطمینان حاصل کنید که محتوای جدید و جدید اضافه شده است و اطلاعات و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مصرف کنندگان هدف خود قرار می دهد، Google متوجه خواهد شد. به دنیای گستردهتری در بخش خود برسید.
محتوای سئو برای مارکتینگ برند شما باید جذاب باشد و طعمی قوی از شخصیت برند شما داشته باشد. مشتریان انتظار دارند با اطمینان بیان کنند که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می دهید و از آن دفاع می کنید. محتوای شما راهی برای انجام این کار است.
کلمات کلیدی
کلمات کلیدی در سئو برای برندسازی حیاتی هستند. ارزش آن را دارد که مفیدترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای بخش بازار و شکل کسب و کار خود جستجو کنید. شما میخواهید کلمات کلیدی به شدت در محتوای شما حضور داشته باشند، اما مراقب باشید تا جایی که ممکن است کلمات کلیدی زیادی را پر کنید.
برای مصرف کنندگان شفاف، زیان آور و معکوس خواهد بود. هیچ ارزشی ندارد که افراد را فقط با محتوای بد ساخته شده و فقط حاوی کلمات کلیدی تودهدار ناامید یا ناامید کنید. همه مشتریان کلمات را به درستی نمیدانند یا نام دقیق برند مورد نظر خود را به یاد ندارند.
لینک سازی
ایجاد پیوند در محتوای شما شامل افزودن لینک از سایت های دیگر به سایت شماست. می تواند ترافیک بیشتری را هدایت کند و به آگاهی برند کمک کند. اما مانند محتوا، پیوندها باید مرتبط باشند و به محتوای شما ارزش بیافزایند. اگر نه، می تواند مضر باشد و برند و پیام شما را منحرف کند.
همانطور که راهحلهای همکاری میتوانند تیمهای پراکنده را به هم متصل کرده و ارتباطات را سادهتر کنند، پیوندهای سایر وبسایتها نیز میتوانند به شما کمک کنند با بهرهمندی از ترافیک محدود شده برای سایتهای دیگر که مکمل برند و کسبوکار شما هستند، با پایگاه مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید.
چگونه آگاهی از برند را اندازه گیری کنیم؟

ما استراتژیهای جداگانه سئو برای مارکتینگ برند ها و برندسازی سئو را بررسی کردهایم، اما هنگامی که مطمئن شدید که همه این حوزهها پوشش داده شدهاند، چگونه متوجه میشوید که تلاشهایتان موفقیتآمیز بوده است؟ همیشه تعیین دقیق تأثیر SEO بر آگاهی از برند شما آسان نیست، اما راههایی برای بررسی وجود دارد.
می توانید به دنبال جستجوهای برند بگردید. به عبارت دیگر، جستجوهای گوگل که شامل نام برند شما می شود. این یک شاخص مهم برای شناسایی افزایش آگاهی از برند است. گوگل آنالیتیکس را برای کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک به سایت شما می شوند، بررسی کنید و به محتوای سئوی خود اشاره کنید. به جایی که رشد در اعداد رخ می دهد نگاه کنید.
همچنین می توانید به ترافیک مستقیم سایت خود نگاه کنید، به عبارت دیگر جستجوگرانی که URL شما را در موتور جستجو قرار دادند. استفاده از URL خود به این صورت نشانگر مستقیم آگاهی مصرف کننده از برند شما است.
همچنین ارزش آن را دارد که هر زمان که رسانه های اجتماعی یا سایر پلتفرم ها نام تجاری شما را ذکر می کنند، هشدارهای Google را تنظیم کنید. این نشان می دهد که برند شما در آگاهی عمومی است و بخشی از مکالمات و پست های آنلاین است.
جمع بندی
همه این تلاش ها باید آگاهی از برند شما را افزایش دهد و فروش و تعامل را کاهش دهد. مشتریان آفلاین در مورد برند شما صحبت می کنند و نظرات مثبت خود را به صورت دهان به دهان به دیگران منتقل می کنند. سئو برای آگاهی از برند باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما باشد و در هر عنصر محتوای وب سایت شما در نظر گرفته شود.