پرش لینک ها
طراحی-اینفوگرافیک

اینفوگرافی چیست و چگونه جذاب ترین اینفوگرافیک را بسازیم؟

اینفوگرافی ها ابزارهای قدرتمندی هستند که به کمک ترکیب متن و تصاویر، اطلاعات پیچیده را به شکلی ساده و قابل فهم برای مخاطبان ارائه می‌دهند. در دنیای امروزی که با حجم بالای اطلاعات روبرو هستیم، اینفوگرافی ها به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات را به سرعت و به صورت بصری پردازش کنیم. اما چگونه می‌توان یک اینفوگرافی جذاب و کارآمد ساخت؟ در این مقاله، ابتدا مفهوم اینفوگرافی و اهمیت آن در انتقال اطلاعات بررسی می‌شود و سپس نکاتی کاربردی برای طراحی یک اینفوگرافی جذاب و تاثیرگذار ارائه خواهد شد. با مطالعه این مقاله، شما با اصول و روش های طراحی اینفوگرافیک آشنا خواهید شد و می‌توانید با استفاده از این ابزار، پیام خود را به بهترین نحو ممکن به مخاطبان منتقل کنید.

چرا طراحی اینفوگرافیک مهم است؟

اهمیت-طراحی-اینفوگرافیک

انتقال سریع و آسان اطلاعات

اینفوگرافیک ها با ترکیب تصاویر، نمودارها و متن کوتاه، می‌توانند اطلاعات پیچیده را به روشی ساده و قابل فهم ارائه دهند. مغز انسان به طور ذاتی تمایل بیشتری به پردازش اطلاعات بصری دارد. به همین دلیل، اینفوگرافیک‌ها می‌توانند در مدت زمان کوتاهی، حجم زیادی از اطلاعات را به مخاطب منتقل کنند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  چگونه سئو برای مارکتینگ برند مان را انجام دهیم؟

افزایش جذابیت و گیرایی محتوا

استفاده از تصاویر و رنگ های جذاب در طراحی اینفوگرافیک ها، می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کرده و آنها را به خواندن یا مشاهده ادامه مطالب ترغیب کند.

محتوای بصری نه تنها جذاب تر است، بلکه به یاد ماندنی تر نیز می‌باشد. به همین دلیل، استفاده از اینفوگرافیک می‌تواند در افزایش اثربخشی محتوای شما نقش داشته باشد.

افزایش اشتراک گذاری محتوا

اینفوگرافیک ها به دلیل ماهیت بصری جذاب خود، به راحتی در شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم های آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شوند.

این امر می‌تواند به افزایش بازدید از وب سایت شما و یا معرفی برندتان به مخاطبان جدید کمک کند.

کاربردهای متنوع

از اینفوگرافیک‌ها می‌توان برای اهداف مختلفی از جمله آموزش، بازاریابی، ارائه گزارش و آمار، و حتی سرگرمی استفاده کرد.

تنوع در کاربرد اینفوگرافیک‌ها، آنها را به ابزاری ارزشمند برای افراد و سازمان‌های مختلف تبدیل کرده است.

چگونه یک اینفوگرافیک جذاب بسازیم؟

1. یک طرح کلی ایجاد کنید

یک طرح کلی می تواند به شما کمک کند تا تکه های اینفوگرافیک را بچینید. تصمیم بگیرید که کدام نکات برای انتقال پیام شما ضروری است. عناصر اساسی داستانی که می خواهید بگویید چیست؟ آیا این داستان آغاز، میانه و پایانی دارد؟

2. عنوان واضح داشته باشید

در طراحی اینفوگرافیک، با افزودن عنوانی شروع کنید که به وضوح مشخص کند اینفوگرافیک شما در مورد چیست. نباید هیچ رمز و رازی در مورد داستانی که شما می گویید وجود داشته باشد. از عنوان کوتاه و جذابی استفاده کنید که به راحتی قابل درک باشد و توجه مخاطبان هدف شما را به خود جلب کند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  با 5 تکنیک بالا بردن سئو سایت، رتبه 1 گوگل شوید!

3. فونت مناسب انتخاب کنید

خودتان را به دو فونت برای اینفوگرافیک محدود کنید – یکی برای عنوان و هدر و دیگری برای بدنه اینفوگرافیک. می‌توانید از فونت های سرگرم کننده یا تزئینی تری برای عنوان و هدر خود استفاده کنید، اما فونت بدنه خود را ساده نگه دارید، بنابراین خواندن آن آسان است و وقتی در یک نگاه به آن نگاه می‌کنید خسته کننده تر نمی‌شود. ترکیب فونتی را انتخاب کنید که مکمل موضوع اینفوگرافیک شما باشد.

4. از رنگ های درست استفاده کنید

رنگ-و-فونت-مناسب-در-طراحی-اینفوگرافیک

برای اینکه اینفوگرافیک شما به راحتی خوانده شود و از نظر بصری جذاب باشد، از سه تا چهار رنگ استفاده نکنید که به خوبی با هم کار کنند. می توانید از رنگ های برند کتابخانه خود استفاده کنید یا می توانید یک پالت رنگ جدید ایجاد کنید. می توانید پالت های رنگ رایگان را به صورت آنلاین جستجو کنید تا به شما در انتخاب پالت رنگی کمک کند. مطمئن شوید که رنگ هایی که انتخاب می کنید موضوع شما را با هم ارتباط می دهد. اگر در حال ایجاد یک اینفوگرافیک در زمان داستان هستید، رنگ های شاداب و جوان را انتخاب کنید. برای یک اینفوگرافیک که جویندگان کار را هدف قرار می دهد، رنگ هایی را انتخاب کنید که سنتی تر و کم رنگ تر هستند.

5. ساده و مرتب درست کنید

هدف شما در ساخت و طراحی اینفوگرافیک است که بسیاری از داده ها را به روشی ساده و قابل درک ارتباط برقرار کنید. اینفوگرافیک شما نباید آنقدر شلوغ باشد که برای خواننده گیج کننده یا گیج کننده باشد. بین هر آمار فضای خالی زیادی بگذارید و از حداقل متن استفاده کنید. اینفوگرافیک شما باید بیشتر از عناصر گرافیکی و بصری برای ارتباط داده های شما استفاده کند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  تقویم محتوایی را اصولی ست کن: کلید نظم و انسجام

6. سازماندهی راحت و خوانا

المنت-های-اینفوگرافی

اینفوگرافیک خود را به گونه ای سازماندهی کنید که جریان داشته باشد و داستانی بصری را بیان کند. یک سلسله مراتب طبیعی در نحوه مشاهده افراد در فرهنگ های غربی به تصاویر و متن وجود دارد. مهم ترین اطلاعات برجسته تر، در بالا هستند و معمولاً از راست به چپ خوانده یا مشاهده می شوند. اطلاعات خود را با این دید سازماندهی کنید.

7. از برند خود استفاده کنید

در طراحی اینفوگرافیک خود، نام تجاری کسب و کار خود را به اینفوگرافیک اضافه کنید تا خوانندگان بدانند که شما آن را ایجاد کرده اید. می توانید لوگوی خود را به الگو اضافه کنید و URL وب سایت خود را درج کنید. با افزودن نام تجاری خود، شناخت برند خود را افزایش می دهید و بازدید از وب سایت، رسانه های اجتماعی و بازدیدهای حضوری را نیز افزایش می دهید!

8. اشتراک گذاری اینفوگرافی

پس از ایجاد اینفوگرافیک خود، آن را با بیشترین تعداد ممکن به اشتراک بگذارید. آن را در وب سایت خود آپلود کنید، آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آن را برای مشترکین خود ایمیل کنید و حتی در مورد آن وبلاگ بنویسید. اطمینان حاصل کنید که دیگران می توانند به راحتی آن را با ارائه پیوندی به خود اینفوگرافیک و شامل یک فراخوان برای اقدام برای تشویق دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاری آن با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

9. اینفوگرافیک به عنوان ابزار حمایتی

اینفوگرافیک ها روش های فوق العاده ای برای بیان داستان برند شما و تمام فعالیت ها و ارزش هایی هستند که برای جامعه شما فراهم می کند. آنها به عنوان یک ابزار موجز و در عین حال قدرتمند برای نشان دادن تمام کارهایی که انجام می دهید. خواه با هیئت مدیره، بنیاد یا رای دهندگان خود به اشتراک بگذارید، عمل می کنند.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.