
چه نوع محتوایی در اینستاگرام رشد میکند در سال 1403
دنیای اینستاگرام پر از رنگ و لعاب است و هر روز میلیونها نفر از این پلتفرم برای سرگرم شدن، آموزش دیدن، خرید و حتی کسب و کار استفاده میکنند. اما در این میان، سوالی که ذهن بسیاری از فعالان اینستاگرام را به خود مشغول میکند این است که “چه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم تا بتوانیم مخاطبان را جذب کنیم، با آنها تعامل داشته باشیم و به اهدافمان برسیم؟”
در این مقاله، به بررسی انواع مختلف محتوایی که میتوانید در اینستاگرام تولید کنید میپردازیم و نکات و ایدههایی را برای انتخاب بهترین نوع محتوا با توجه به نیازها و اهدافتان به شما ارائه میدهیم.
اهمیت محتوا و برند در اینستاگرام
اینستاگرام از طریق محتوای جذاب بصری به برندها کمک کرده تا با پایگاه کاربری بزرگتری ارتباط برقرار کنند.
این به مشاغل و برندها کمک می کند تا با تأثیرگذاران برتر همکاری کنند
این به انسانی کردن محتوای شما کمک می کند
محصولات و خدمات را به شیوه ای منحصر به فرد و قابل دسترس ارائه می دهد
این یک واقعیت شناخته شده است که 90٪ از کاربران حداقل یک برند را در اینستاگرام دنبال می کنند. این آن را به یک پلت فرم عالی برای بیان روایت برند خود در مدت زمان کوتاه تبدیل می کند. از آنجایی که اینستاگرام تماماً در مورد محتوای بصری است، کیفیت بصری پستهای شما حتی بیشتر از سایر پلتفرمها اهمیت دارد.
با این حال، ایجاد یک جریان ثابت از محتوای کاری جذاب می تواند چالش برانگیز باشد. از این رو، درک محتوایی که در اینستاگرام کار می کند و دنبال کنندگان شما می توانند با آن طنین انداز شوند، مهم است.
چه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم
1- محتوایی که داستان روایت کند
صفحات اینستاگرام طی سالها با بیان داستانهایی از مردم از هر طبقهای محبوبیت زیادی پیدا کردهاند. عکسهای آنها خیلی تخیلی نیستند، اما داستانهای همراه آنها احساسی، واقعی و انگیزشی هستند.
داستان سرایی موثرترین شکل محتوایی است که در اینستاگرام کار می کند. می توانید پست هایی با محوریت یک موضوع ایجاد کنید، مانند یک ایده تغییر دهنده زندگی، رویداد هیجان انگیز یا محصول منحصر به فرد. قبل از اینکه شروع به گسترش دنبال کنندگان خود کنید، مطمئن شوید که دنبال کنندگان فعلی خود را درگیر کرده اید.
2- محتوا پشت صحنه

اطلاعاتی که به طرفداران یک تجربه منحصر به فرد از پشت صحنه را ارائه می دهد، باعث می شود آنها احساس کنند که واقعاً شما را می شناسند. شما می توانید فردیت خود یا برندتان را بیان کنید و در عین حال به طور فعال در داستان کلی مشارکت کنید.
نگاهی اجمالی به فرآیندی که برای حفظ سلامت خود دنبال میکنید، ورزشهایی که انجام میدهید یا نوشیدنی صبحگاهی به شما کمک میکند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. میتوانید محتوایی در مورد نحوه ساخت ویدیوها، آثار هنری، محصول، برنامه بازاریابی یا حتی دستور غذا به اشتراک بگذارید.
3- محتوا آموزشی
شاید متوجه شده باشید که اینستاگرام تقریباً در هر موضوعی مملو از آموزش است. هر ویدیوی اطلاعاتی اگر حاوی مراحل عملی باشد، عملکرد خوبی خواهد داشت. میتوانید ویدیویی داشته باشید که به کاربران یاد میدهد چگونگی یک دستور پخت یا نحوه رشد و مراقبت از یک گیاه را آموزش دهید یا آموزش استفاده از یک نرم افزاری که جدید به بازار آمده است.
4- محتوای تجربی

یک ارتباط عاطفی فوری زمانی رخ می دهد که به یک تجربه واقعی و شخصی گوش دهید. کاربران اینستاگرام روزانه میلیون ها ساعت را صرف بررسی فیدهای خود می کنند. آنها به دنبال تبلیغات محصول نیستند. آنها هوس تجربه های همه جانبه می کنند.
شما می توانید با ثبت و به اشتراک گذاری تجربه خود در انجام فعالیت هایی مانند چتربازی، دوچرخه سواری، بانجی جامپینگ یا غواصی عمیق، مخاطبان خود را شگفت زده کنید. مردم به دنبال تجربیات بصری جذابی هستند که علایقشان را برانگیزد.
5- نقل قول های الهام بخش

یکی دیگر از گزینه هایی در پاسخ به اینکه چه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم، نقل قول است. نقل قول های الهام بخش می توانند انگیزه ایجاد کنند، به چالش بکشند، یا جهتی را به کاربر نشان دهند. به عنوان مثال، محتوای یک موضوع مشترک، مانند بدنسازی، تمرینات ورزشی، یا تمرینات کاهش وزن، با برندهایی که لباسهای ورزشی، گجتها، تجهیزات بدنسازی و غیره میفروشند، به خوبی مطابقت دارد.
نقل قول ها روشی عالی برای انتقال دانش و احساسات به دنبال کنندگان شما در عین افزایش تعامل هستند. نقل قول های الهام بخش برای بسیاری از بخش های دیگر، مانند کارآفرینی، خدمات مالی، نویسندگی و موارد دیگر ایده آل هستند.
6- محتوا برای افزایش نرخ تبدیل
محتوای تبدیل به معنای واقعی کلمه از بینندگان میخواهد تا یک CTA خاص (تماس برای اقدام) را تکمیل کنند. این با یک پیش فروش متفاوت است، زیرا فروش همیشه عمل مورد نظر نیست. محتوای تبدیل مکانی است برای نشان دادن آنچه شما را از رقبایتان متمایز می کند – و اینکه چرا مشتریان باید به شما مراجعه کنند. نمونه هایی از CTA ها عبارتند از:
- “مشترک خبرنامه الکترونیکی ما شوید.”
- “یک دوست را تگ کنید تا فرصتی برای شرکت در هدیه ما داشته باشد.”
- “کد تخفیف را برای 10% تخفیف از خرید نهایی خود وارد کنید.”
7- محتوا سرگرم کننده
محتوای سرگرم کننده همگی پرزدار و بی معنی نیست. نه تنها توجه افراد را به خود جلب می کند، آنها را می خنداند و آنها را وادار می کند که شما را دنبال کنند، بلکه حس ارتباط و ارتباط را نیز پرورش می دهد. این به ایجاد روابط مثبت، افزایش قابلیت جستجو و افزایش اشتراکگذاری رسانهها و نظرات کمک میکند. نمونه هایی از محتوای سرگرم کننده عبارتند از:
- میم ها و GIF ها
- ترندها و چالش های رسانه های اجتماعی
- نقل قول ها، حکایات، و جوک های داخلی
- محتوای مربوط به رویدادهای جاری و فرهنگ پاپ
- مسابقات و هدایا
- رویدادهای خاص
8- محتوا تولید شده توسط اینفلوئنسرها
سلبریتی ها و اینفلوئنسرها بر بسیاری از فضاهای اینستاگرام تسلط دارند. بسیاری از اینفلوئنسرها پس از به اشتراک گذاشتن ویدیوها و عکس های محصولاتی که استفاده می کنند، به صداهای بزرگ تبدیل می شوند. برخی از برندها برای تبلیغ با اینفلوئنسرها تعامل می کنند.
اکنون، به طور طبیعی توصیفات مشترک مشتریان بخشی از کمپین های رسانه ای است. میلیونها نفر به بخش کاوش در اینستاگرام میروند تا ویدیوها و عکسهای ثابتی را درباره برندهای پوشاک، هتلها، رستورانها و موارد دیگر مشاهده کنند.
جمع بندی
نیازی نیست در مورد آنچه که می توانید یا نمی توانید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید فکر کنید. محتوای شما تا زمانی کار خواهد کرد که با مخاطبان شما طنین انداز شده و صدای منحصر به فرد شما را نشان دهد.
گاهی اوقات هر بازاریاب و خالقی هنگام فکر کردن به مضامین و موضوعات برای تولید محتوا به بن بست می رسد.
امیدواریم شما را در پاسخ به سوال اینکه چه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم،کمک کرده باشیم.