
چرا دیجیتال مارکتینگ عنصر حیاتی هر کسب و کاری است؟
در دنیای امروز که به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود، دیجیتال مارکتینگ به عنصری حیاتی برای موفقیت هر کسب و کاری تبدیل شده است. صرف نظر از اینکه شما یک شرکت بزرگ چند ملیتی هستید یا یک استارت آپ کوچک، بازاریابی آنلاین می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود برسید، برند خود را بسازید و فروش خود را افزایش دهید.
در این مقدمه، به اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ها می پردازیم و برخی از مزایای کلیدی استفاده از آن را بررسی می کنیم. همچنین به برخی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال اشاره خواهیم کرد که می توانید برای شروع کار از آنها استفاده کنید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال شامل استفاده از کانال های آنلاین برای فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات است. این کانالها میتوانند به اشکال مختلف، از رسانههای اجتماعی و بازاریابی محتوا گرفته تا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) ارائه شوند.
از نظر کسب و کار شما، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با مشتریان احتمالی و فعلی ارتباط برقرار کنید، که برای آگاهی کسب و کار و برند بسیار مهم است.
بازاریابی دیجیتال مهم است زیرا به شما امکان می دهد در بازارهای شلوغ خلاق باشید و از رقبای خود متمایز شوید. نه تنها دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ضروری است، بلکه مشتریان نیز به شدت به آن به عنوان راهی برای یافتن اطلاعات در مورد شرکت ها متکی هستند.
هدف نهایی استراتژی بازاریابی دیجیتال ارائه کمپین هایی است که با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی متعددی که در اختیار دارید، از اهداف و جاه طلبی های گسترده تر شرکت پشتیبانی می کند.
انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ
قبل از آنکه توضیح دهیم چرا دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار مهم است، لازم است با انواع آن آشنا شویم.
1.سئو

به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO، همه چیز در مورد استفاده از کلمات کلیدی در یک وب سایت به منظور بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک است. هر چه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بالاتر باشد، شانس بیشتری برای شناخته شدن برند شما خواهد داشت.
علاوه بر کلمات کلیدی، عملکرد خوب سئو به پیوند داخلی، محتوای معتبر و سایر عوامل مهم متکی است.
2. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا بر ارائه ارزش اضافی به مشتریان از طریق مقالات متخصص محور، وبلاگ ها، ویدئوها و سایر منابع مانند وایت پیپر تمرکز دارد.
هدف بازاریابی محتوا ایجاد و ترویج محتوایی است که باعث آگاهی از برند، تولید سرنخ و رشد ترافیک شود. در نهایت، شما باید محتوای جذاب و آموزنده ایجاد کنید که مشتری را جذب کند و او را به سمت برند شما جذب کند.
3. سوشال مدیا

رسانه های اجتماعی که به سرعت به یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای یک تجارت تبدیل می شوند. راهی عالی برای تبلیغ برند شما و گسترش دامنه دسترسی شما هستند. این به شما امکان می دهد با مشتریان به شیوه ای جذاب ارتباط برقرار کنید و به آنها کمک می کند تا احساس کنند بخشی از برند هستند.
چه اینستاگرام یا یوتیوب، باید در نظر داشته باشید که کدام پلتفرم برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند و کدام کانال بیشتر توسط مخاطبان هدف شما استفاده می شود.
رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا به طور طبیعی به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.
4. PPC
PPC با پرداخت مبلغی به ناشر هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود، به هدایت ترافیک به وب سایت شما کمک می کند. معروفترین نوع تبلیغات PPC تبلیغات گوگل است.
اگرچه ممکن است به اندازه سایر انواع بازاریابی دیجیتال ارگانیک نباشد، اما هنوز جزء کلیدی هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار موفق است.
5. ایمیل مارکتینگ
در حالی که ممکن است توسط بسیاری از بازاریابان به عنوان یک مکتب قدیمی تلقی شود، ایمیل مارکتینگ هنوز یک ابزار دیجیتال مارکتینگ ضروری در کسب و کار است. این امکان را به شما می دهد تا ایمیل های شخصی سازی شده را برای مشتریان خود ارسال کنید و به شما کمک می کند تا به تمام جمعیت های سنی در بین مخاطبان هدف خود برسید.
از بازاریابی ایمیلی می توان برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها، رویدادها، اخبار و مسابقات استفاده کرد. به علاوه، این یک راه عالی برای هدایت مشتریان به وب سایت شما است.
چرا دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار مهم است؟
خوب، دلایل زیادی وجود دارد که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم، اما به زبان ساده، به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان بیشتری برسید و آگاهی از برند را افزایش دهید.
همه دلایلی که در اینجا فهرست می کنیم، اگر به درستی اعمال شوند، باید به شما کمک کنند تا مشتریان جدید و قدیمی را جذب کنید و درآمد را افزایش دهید.
برای رشد و آگاهی برند خوب است
اینترنت منبع عظیمی از مشتریان بالقوه است، بنابراین با بازاریابی نام تجاری خود با استفاده از تکنیک های فوق که در مورد آن صحبت کردیم، می توانید افراد بسیار بیشتری را نسبت به حالت عادی هدف قرار دهید.
با استفاده از این کانالهای مختلف بازاریابی دیجیتال، برند شما رشد میکند و به طور وسیع تری شناخته میشود و به افزایش آگاهی در مورد کارها و خدماتی که انجام میدهید و یا محصولاتی که میفروشید کمک میکند.
مشتریان آنلاین را هدف قرار می دهد
مشتریان شما آنلاین هستند و منتظر کشف نام تجاری شما هستند و یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب می تواند از این پتانسیل استفاده کند. هر چه برند شما در معرض دید بیشتری قرار گیرد، احتمال بیشتری برای جذب مشتریان جدید خواهید داشت.
اکثر مردم در حال حاضر از اینترنت برای اطلاع از کسب و کارها استفاده می کنند. بنابراین شما بسیار ضرر میکنید که حضور آنلاین نداشته باشید. اگر مردم نتوانند کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، این احتمال وجود دارد که یک رقیب را انتخاب کنند و شما یک مشتری بالقوه را از دست بدهید.
مقرون به صرفه است
دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار بسیار مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی سنتی است، که برای مشاغلی که بودجه و منابع محدودی دارند ایده آل است. شما همچنین کنترل کاملی بر نحوه خرج کردن پول خود دارید و بسته به نیاز خود، جریان های بازاریابی خاصی را هدف قرار می دهید. به عنوان مثال، استفاده از Google Ads.
همچنین به شما این امکان را می دهد که مدیریت مالی داشته و در صورت لزوم به استراتژی های بازاریابی مختلف بپردازید. این امر خطر هدر دادن منابع مالی گرانبها را کاهش می دهد و تضمین می کند که پول به طور موثر تخصیص می یابد.
قابل اندازه گیری است
یکی دیگر از دلایل مهم اهمیت و برتری دیجیتال مارکتینگ نسبت به ابزارهای بازاریابی سنتی این است که قابل اندازه گیری است. با دیجیتال مارکتینگ، به منبع عظیمی از داده ها و معیارها دسترسی خواهید داشت. اعم از برداشت ها، بازدیدها، زمان روی صفحه، نرخ کلیک و غیره. این بدان معنی است که شما می توانید داده های دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنید.
زمانی که نوبت به ارزیابی عملکرد استراتژی بازاریابی دیجیتال برند شما میشود بسیار ارزشمند است و به شما این امکان را میدهد که در صورت عملکرد ضعیف یک کمپین خاص، زمان و پول خود را به حوزههای دیگر اختصاص دهید.
سریعتر و کارآمدتر است
پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی دیجیتال نیز میتواند بسیار سریعتر و کارآمدتر باشد، زیرا میتوانید این فرآیند را بلافاصله شروع کنید.
حتی اگر پول یا منابع کمی دارید، باز هم کارهایی وجود دارد که میتوانید برای بهبود حضور آنلاین برند خود انجام دهید. مانند افزایش تعداد پستهای رسانههای اجتماعی و پیادهسازی برخی سئوی اولیه در وبسایت خود.
برخی از تکنیکهای بازاریابی سنتی نیز میتوانند فوقالعاده وقتگیر باشند. در حالی که بازاریابی دیجیتال به آزاد کردن زمان گرانبها و تخصیص مجدد آن کمک میکند.
بازگشت خوب سرمایه

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را میدهد تا عملکرد کمپین روزانه را ردیابی کنید. و مطمئن شوید که میدانید چه کانالهایی عملکرد دارند و کدامها با مشکل مواجه هستند. این به شما کمک می کند تا بودجه کمپین را برای بازگشت سرمایه (ROI) بالا بهینه کنید.
به کاربران تلفن همراه دسترسی پیدا می کند
به عنوان یک جامعه، ما به تلفنهای همراه خود وابسته ایم و برای برقراری ارتباط، خرید، مدیریت امور مالی و مهمتر از آن، جستجوی اینترنت برای مارکهایی که با ما طنینانداز میکنند به آنها تکیه میکنیم. شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با تلفن های همراه سازگار است و سفر کاربر برای کاربران گوشی های هوشمند مناسب است.