پرش لینک ها
عواقب-نداشتن-وب-سایت-برای-فروشگاه

مرگ در عصر دیجیتال: چرا فروشگاه ها به وب سایت نیاز دارند؟

در دنیای امروز، که هر روز بیشتر به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود، دیگر هیچ کسب‌وکاری، چه کوچک و چه بزرگ، نمی‌تواند از اهمیت حضور آنلاین غافل شود. فروشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا داشتن وب سایت برای فروشگاه ها امری حیاتی است و عواقب نداشتن وب سایت برای فروشگاه ها شامل چه چیزهایی میشود.

فروشگاه آنلاین چیست؟

فروشگاه آنلاین، که به آن فروشگاه اینترنتی یا وب سایت فروشگاهی هم گفته می‌شود، نوعی از تجارت الکترونیک است که در آن محصولات یا خدمات به صورت آنلاین به مشتریان فروخته می‌شوند.

در واقع، فروشگاه آنلاین یک وب سایت است که در آن می‌توان کاتالوگ محصولات، تصاویر، توضیحات، قیمت‌ها و اطلاعات مربوط به نحوه خرید و ارسال کالا را مشاهده کرد. مشتریان می‌توانند از طریق این وب سایت محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرده، به سبد خرید اضافه کنند و به صورت آنلاین پرداخت کنند.

فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند مستقل باشند و توسط خود صاحب فروشگاه اداره شوند، یا می‌توانند بخشی از یک پلتفرم تجارت الکترونیک بزرگتر مانند دیجی‌کالا، زنبیل، بانه‌کالا و … باشند.

عواقب نداشتن وب سایت برای فروشگاه ها

1. شانس کمتر برای شناخته شدن برند شما

شناخته-شدن-برند-شما-با-وب-سایت

اینترنت مانند یک بیلبورد بزرگ دیجیتال است. یک نسخه پولی (مانند Google Ads) و یک گزینه تبلیغاتی رایگان (اگر سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید) وجود دارد.

اما دیر یا زود، تبلیغات از تابلوی اعلانات خارج می شوند. اما نه از اینترنت. پلتفرم را به عنوان یک تبلیغ دائمی 0 تا 24 در نظر بگیرید که مشتریان شما می توانند حتی زمانی که خواب هستید یا در تعطیلات هستید، پیدا کنند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  انیمیشن در طراحی وب سایت: تکنیک ها و مدل ها

و هر چه افراد بیشتری آن را ببینند (مانند یک تبلیغ تلویزیونی)، احتمال خرید از شما و استفاده از خدمات شما بیشتر است. آنها خیلی راحت تر و موثرتر از زمانی که شما فقط آفلاین هستید با برند شما آشنا می شوند.

و صادقانه بگویم، یک صفحه رسانه اجتماعی ساده نمی تواند با یک وب سایت آماده و حرفه ای رقابت کند. (اگرچه می تواند مکمل خوبی برای آن باشد.)

2. به دست آوردن مشتریان جدید بسیار سخت تر است

چه کسب و کار بزرگ یا کوچک دارید، هرگز به مشتریان جدید نه نگویید. هرچه بیشتر داشته باشید، سود و پتانسیل رشد شما بیشتر می شود.

به عنوان یک کسب و کار آفلاین، احتمالاً با این مشکل مواجه شده اید که جذب مشتریان جدید چقدر دشوار است. در حال حاضر، وب سایت شما یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی است که برای انجام این کار دارید.

و چطور؟

به بازدیدکنندگان در مورد مزایای محصول یا خدمات خود بگویید. ممکن است شما یک محصول کاملا منحصر به فرد داشته باشید: محصولی که رقبای شما ندارند. یا ممکن است همان خدمات را با قیمتی بسیار کمتر از رقیب خود ارائه دهید.

اما اگر مشتریان شما از آن اطلاعی نداشته باشند، تمام این مزیت کاملاً از بین می رود.

با آنها در میان بگذارید که چرا باید شما را نسبت به رقبایتان انتخاب کنند.

هرگز مزیت های بازاریابی را که وجود ندارد به اشتباه معرفی یا برجسته نکنید، زیرا اعتبار خود را در بازار از دست خواهید داد.

به مشتریان احتمالی خود اطلاع دهید و کم کم اعتماد ایجاد کنید. این راه طولانی و کار سختی است، اما باور کنید: بعداً سودی که از آن بدست میاورید قابل مقایسه نیست.

3. مشتریان بازگشتی کمتری خواهید داشت

از نظر آماری ثابت شده است که مشتریان بازگشتی فروش بیشتری نسبت به مشتریانی که برای اولین بار سفارش میدهند، ایجاد می کنند. به عنوان یک مشتری جدید، مردم همیشه با ثبت سفارش های کوچک، آزمایش می کنند که آیا محصول یا خدمات انتظارات آنها را برآورده می کند یا خیر.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  در طراحی وب سایت خود چه اهدافی را باید دنبال کنیم؟ [استراتژی ۱۴۰۳]

و در صورت رضایت دوباره خرید می کنند. اما آنها اعتماد به نفس بیشتری دارند، تمرکز بیشتری دارند و بیشتر خرید می کنند زیرا می دانند چه انتظاری دارند.

اگر دروغ می‌گویید و محصول یا خدمات آن‌طور که توضیح داده‌اید نیست، دفعه بعد از وب سایت شما دوری می‌کنند. و اگر راضی باشند، «هرگز مسیر شکسته را با مسیر شکسته عوض نخواهند کرد»: بنابراین از جای دیگری خرید نخواهند کرد و از شانس خود استفاده نمی کنند، بلکه مطمئن بازی خواهند کرد.

می‌توانید با تبلیغات اضافی، خبرنامه‌های شخصی‌شده و کوپن‌های وفاداری، علاوه بر خدمات یا محصولات با کیفیت بالا، این را تقویت کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان شما واقعاً برای شما مهم هستند و به آنها اهمیت می دهید.

یکی دیگر از موارد مهم در مورد وب سایت شما این است که اجازه می دهید مشتریان نظر خود را بررسی کنند.

سایر مشتریان بیشتر به مشتریان دیگر اعتقاد دارند تا توصیفات. و نقدهای منفی نیز مهم هستند (اگر سازنده باشند)، زیرا به شما کمک می کنند تا به پیشرفت خود ادامه دهید.

4. مشتریان خود را در مورد محصولات و خدمات جدید آگاه کنید

آگاه-کردن-از-محصولات-و-خدمات-جدید

تبلیغات همه به این است که افراد بیشتری از شما خرید کنند. و در دنیای مدرن امروزی، یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار (علاوه بر صفحات رسانه های اجتماعی شما) در وب سایت شما است.

هرچه توضیحات محصول شما منحصر به فرد تر باشد، جزئیات بیشتری در مورد خدمات خود ارائه دهید، احتمال اینکه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید بیشتر می شود. و قرار گرفتن در صفحه اول جستجو نیمی از کار است، زیرا بازدیدکنندگان 90٪ بیشتر از زمانی که به صفحه دوم منتقل شده بودند، از شما خرید می کنند.

5. کمتر احتمال دارد که مشتریان خارجی داشته باشید

اینترنت جهانی است، شبکه ای که سراسر جهان را در بر می گیرد. اگر فکر می کنید محصول یا خدمات شما می تواند در سطح بین المللی مورد توجه باشد، می توانید یک وب سایت چند زبانه راه اندازی کنید. این درهای جدیدی را باز می کند و واقعاً می تواند ترافیک شما را افزایش دهد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  آیا طراحی سایت سخت است؟ + راهنما کامل طراحی سایت

با اینترنت، بدون در نظر گرفتن مناطق زمانی یا مناطق جغرافیایی، می توانید نام تجاری خود را بدون موانع تبلیغ کنید. و برای بازگشت سرمایه، لازم نیست آنقدر که فکر می کنید سرمایه گذاری کنید.

6. دیجیتال مارکتینگ حال و آینده را تشکیل میدهد

لزوم-داشتن-وب-سایت-در-عصر-دیجیتال

شاید مهم ترین عواقب نداشتن وب سایت برای فروشگاه ها این است که دنیا در حال دیجیتالی شدن است و هرکسی که از این قافله عقب بماند، باخته است.

بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها قبلاً وب سایت هایی دارند و کسانی که ندارند، عقب مانده‌اند.

زمان بازاریابی سنتی (و گران قیمت) در حال پایان است. تبلیغات در روزنامه ها، تلویزیون یا هر رسانه چاپی در حال حاضر بسیار گران است، به ویژه برای مشاغل کوچک.

برای یک چیز، احتمال بازپرداخت سرمایه گذاری بسیار کمتر است. علاوه بر این، شما نمی توانید اثربخشی کمپین ها را نظارت کنید و به سادگی نمی توان آنها را بهینه کرد و بهبود بخشید.

در مقابل، بازاریابی دیجیتال قابل اندازه‌گیری، گزارش‌پذیر است و می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید (بله، حتی از یک کمپین شکست خورده). اعداد و آمار به شما نشان می دهد که کجا اشتباه کرده اید، بنابراین احتمال اینکه دوباره اشتباه کنید بسیار کمتر است.

به علاوه، تجزیه و تحلیل ها تصویر بسیار جامع تری از مخاطبان هدف شما و نحوه برقراری ارتباط با آنها به شما می دهد.

7. رقبای شما در حال حاضر یک وب سایت دارند

هیچ توهمی نداشته باشید: رقبای شما احتمالاً قبلاً یک وب سایت دارند و شما در مضیقه هستید. (اگر نه، عالی است؛ شما یک مزیت قابل توجه خواهید داشت.)

البته هیچ نقطه ضعفی وجود ندارد که نتوان بر آن غلبه کرد، اما اولین قدم ایجاد یک وب سایت است.

ما طی یک تحقیق بازار متوجه شدیم که راه اندازی یک وب سایت برای یک کسب و کار کوچک چقدر دشوار است.

جمع بندی

از جمله عواقب نداشتن وب سایت برای فروشگاه ها و عدم حضور در دنیای آنلاین مانند از دست دادن مشتریان، کاهش فروش، ضربه به برند، جا ماندن از رقبا و … میتوان اشاره کرد.

در مقابل، داشتن وب سایت می‌تواند فواید بسیاری مانند افزایش دسترسی به مشتریان، افزایش فروش، کاهش هزینه‌ها، بهبود خدمات مشتریان، جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، ایجاد برندینگ قوی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و افزایش وفاداری به مشتری را برای فروشگاه‌ها به همراه داشته باشد.

بنابراین، اگر هنوز برای فروشگاه خود وب‌سایت راه‌اندازی نکرده‌اید، وقت آن است که هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.