
مارکتینگ اتومیشن چیست و چه کاربردی دارد؟
با مارکتینگ اتومیشن ، کسب و کارها می توانند مشتریان را با پیام های خودکار از طریق ایمیل، وب، شبکه های اجتماعی و متن هدف قرار دهند. پیام ها به طور خودکار و بر اساس مجموعه دستورالعمل هایی به نام گردش کار ارسال می شوند. گردش کار ممکن است توسط الگوها تعریف شود. از ابتدا به صورت سفارشی ساخته شود، یا در اواسط کمپین اصلاح شود تا به نتایج بهتری دست یابد.
بخش های بازاریابی و فروش از مارکتینگ اتومیشن برای خودکارسازی کمپین های بازاریابی آنلاین و فعالیت های فروش برای افزایش درآمد و حداکثر کارایی استفاده می کنند. هنگامی که اتوماسیون به طور موثر برای انجام وظایف تکراری استفاده می شود، کارمندان برای مقابله با مشکلات درجه بالاتر آزادند و خطای انسانی کاهش می یابد.
مارکتینگ اتومیشن به تولید سرنخ، پرورش و امتیازدهی و همچنین اندازه گیری ROI کلی در کمپین ها کمک می کند. اثرات صرفه جویی در زمان و هزینه اتوماسیون با افزایش اندازه و پیچیدگی سازمان افزایش می یابد. سیستم های مارکتینگ اتومیشن خوب به گونه ای طراحی شده اند که در کنار کسب و کار شما مقیاس شوند.
سرفصل مطالب
مارکتینگ اتومیشن چه می کند؟

در ابتداییترین شکل خود، مارکتینگ اتومیشن مجموعهای از ابزارهایی است که برای سادهسازی و سادهسازی برخی از زمانبرترین مسئولیتهای بازاریابی و فروش مدرن طراحی شدهاند. از خودکارسازی فرآیند صلاحیت رهبری تا ایجاد یک هاب برای ایجاد کمپین دیجیتالی. اتومیشن همه چیز در مورد ساده کردن دنیای کسب و کار است که بسیار پیچیده و بسیار سریع در حال رشد است.
مارکتینگ اتومیشن به شما امکان می دهد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را بدون نیاز به فشار دستی “ارسال” روی هر ایمیل، پیام، کمپین یا پستی که ایجاد می کنید، اجرا کنید. ابزارهای اتومیشن خوب به شما کمک می کنند مخاطبان خود را شناسایی کنید، محتوای مناسب را طراحی کنید و به طور خودکار اقداماتی را بر اساس برنامه زمان بندی و رفتار مشتری انجام دهید. هنگامی که کمپین شما شروع به کار کرد، می توانید روی کارهای دیگر تمرکز کنید، سپس با شروع نتایج، برنامه بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل و تغییر دهید. یک استراتژی بازاریابی خودکار می تواند در زمان و منابع صرفه جویی کند، درآمد و ROI را افزایش دهد، در حالی که روی رشد کسب و کار خود تمرکز می کنید.
خدمات اتومیشن مارکتینگ نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد کسبوکارها و تسهیل فرآیندهای مارکتینگ ایفا میکنند.
این خدمات به وسیله استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و سیستمهای اتوماتیک، به کسبوکارها این امکان را میدهند تا ارتباط با مشتریان را بهبود بخشند، تبلیغات را بهینه کنند و استراتژیهای مارکتینگ را به صورت هوشمندانه اجرا کنند.
تیم میم مدیا آماده ارائه این خدمات به شما است.
مارکتینگ اتومیشن چگونه کار می کند؟
شما اطلاعات مشتری را از طریق تعاملات زیادی جمع آوری می کنید: ایمیل، بازدید از وب سایت، استفاده از برنامه، در رسانه های اجتماعی و غیره. این اطلاعات به ایجاد یک نمای 360 درجه از هر مشتری کمک می کند.
از آنجا، مارکتینگ اتومیشن همه کارها را انجام می دهد: تقسیم بندی و فرآیندهای هدف گذاری برای تعیین مخاطبان مناسب، سریع و در مقیاس. سفارشی کردن پیام برای هر مشتری به طور خودکار بر اساس مشخصات آنها. ایجاد پیامهای مرتبط و شخصیشده در ایمیل، تلفن همراه، اجتماعی، تجربیات وب و موارد دیگر با چند کلیک ساده.
مارکتینگ اتومیشن برای مشتری به چه معناست؟
سفرهای مشتری مجموع تجربیات شخصی سازی فردی با برند شماست. با بازاریابی اتومیشن، میتوانید هر تعاملی را بر اساس دادههای مشتری تنظیم کنید تا سفرهای مداوم و یکپارچه را در هر نقطه تماس برند ایجاد کنید.
مارکتینگ اتومیشن محتوا و پیام های مرتبط را در مقیاس در بسیاری از کانال ها ایجاد می کند. پیام های ایمیلی با محتوای پویا ارسال کنید که بسیار فراتر از چسباندن نام مشتری در خط موضوع شخصی سازی می شود. پیام های تلفن همراه را با ایمیل و کمپین های اجتماعی خود از طریق SMS/MMS، پوش نوتیفیکیشن و پیام های گروهی ادغام کنید. تبلیغات دیجیتالی ایجاد کنید که در زمان مناسب برای شخص مناسب ظاهر شود. به علاوه، محصولات مناسب را در وب سایت خود برای هر کاربر به طور خودکار توصیه کنید.
با مارکتینگ اتومیشن ، میتوانید بدون توجه به جایی که در چرخه عمر مشتری هستند – از کسب تا حمایت، در طول سفر به مشتریان دسترسی پیدا کنید. محتوای مرتبط و به موقع ارائه دهید که در چه زمانی، کجا و چگونه مشتریان را ترجیح می دهند به دست مشتریان برسد – تبدیل مشتریان بالقوه به حامیان برند مادام العمر.
برخی از بهترین شیوه های مارکتینگ اتومیشن چیست؟

- اهداف خود را تعریف و ارائه دهید. از اعداد واقعی برای توجیه سرمایه گذاری در یک پلت فرم مارکتینگ اتومیشن برای سهامداران خود استفاده کنید.
- با سایر تیم ها همکاری کنید. استراتژی مارکتینگ اتومیشن شما چندین تیم در شرکت شما را تحت تأثیر قرار می دهد. قبل از شروع، نظرات و خرید آنها را دریافت کنید.
- تجسم فرآیند ایجاد کنید. از نمودارهای دقیق گردش کار مارکتینگ اتومیشن خود استفاده کنید تا اهداف تصویر بزرگ خود را به کل سازمان خود منتقل کنید – کارآمد و مؤثر.
- برای تقسیم بندی پایگاه داده آماده شوید. اطلاعات مشتری خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که میخواهید با چه کسی و چرا تعامل داشته باشید.
- استراتژی محتوای خود را آماده کنید. کتابخانه محتوای خود را بسازید. پیام های جالب، جذاب و مرتبط ایجاد کنید که برای رسیدن به تمام مراحل چرخه حیات مشتری طراحی شده است.
- برای عرضه آهسته برنامه ریزی کنید. موفقترین شرکتهای مارکتینگ اتومیشن جهان، راهاندازیهای خود را شگفتزده میکنند. زودتر تست کنید و بلوک بعدی برنامه ها را بهینه سازی کنید تا بهترین شانس موفقیت را به خودتان بدهید.
- همانطور که می روید تحلیل کنید. ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. از زمانی که از اتومیشن برمیگردید، برای بررسی تحلیلها و ایجاد تغییراتی که کسبوکارتان را رشد میدهد، استفاده کنید.
آیا استفاده از مارکتینگ اتومیشن آسان است؟
آره! مارکتینگ اتومیشن همه چیز در مورد سهولت استفاده است. با یک کلیک کمپین ایجاد کنید. تمام جنبه های استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را در یک مکان کنترل کنید. از رابط های کاربری ساده و قابلیت کشیدن و رها کردن استفاده کنید که با سایر برنامه هایی که هر روز استفاده می کنید آشنا است.
اتومیشن مدیریت هر کار بازاریابی را آسانتر میکند. از ارسال ایمیل اولیه تا مدیریت کمپین پیچیده و تجزیه و تحلیل اطلاعات. چند مثال:
- ارسال ایمیل را برنامه ریزی کنید، کمپین های یکباره ایجاد کنید و پایگاه مشترک خود را مدیریت کنید، همه از یک رابط.
- تست های A/B کمپین های ایمیل را به صورت خودکار اجرا کنید تا پیامی را پیدا کنید که بیشترین تعامل و مکالمه را ایجاد می کند.
- اهداف را تعریف کنید و همه چیز را اندازه بگیرید: نرخ کلیک (CTR)، زمان بندی، کانال ها، تبدیل ها و موارد دیگر. ارزیابی پیشرفت و بهینه سازی در پرواز، از هر دستگاه.
- دیدگاه خود را نسبت به مشتریان فراتر از CRM به تجزیه و تحلیل وب و داده های تجارت الکترونیک گسترش دهید.
جمع بندی
از مارکتینگ اتومیشن برای راهاندازی خودکار پیامها بر اساس مرکز مرکزی دادههای مشتری خود استفاده کنید. این به این دلیل است که مشتری شما باید یک هویت برند را از همه تیم های شما ببیند. با مارکتینگ اتومیشن، کسبوکار شما بهتر میتواند بازاریابی، فروش و خدمات مشتری را گرد هم آورد تا یک تجربه مشتری بینقص را در برند شما ایجاد کند.
برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. میم مدیا تمام تلاش خود را میکند تا شما بهترین باشید.