
چگونه میتوان تعداد مخاطبان اینستاگرام تجاری خود را افزایش داد؟
اگر می خواهید از سوشال مدیا اینستاگرام برای تجارت استفاده کنید، به تجربه خود در این برنامه فکر کنید.
شما در اینستاگرام پیمایش می کنید و از فید انتخاب شده خود لذت می برید. این ترکیبی از دوستان شخصی، سازندگان محتوا، حیوانات زیبا و برندهای شماست.
هیچ کس شما را مجبور به دنبال کردن آن حساب های تجاری نکرده است. شما انتخاب کردید و هر بار که یکی از پستها یا استوریهای اینستاگرام آنها را میبینید، فعالانه انتخاب میکنید که آنها را دنبال کنید.
اما چرا؟
هنگامی که از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می کنید، این سوالی است که باید برای مشتریان بالقوه خود پاسخ دهید چرا آنها باید به دنبال خرید بیشتر باشند؟
شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام، به یکی از ابزارهای کلیدی برای بازاریابی و توسعه کسبوکارها تبدیل شدهاند. اینستاگرام با داشتن میلیاردها کاربر فعال ماهانه، فرصتی بینظیر برای برندها فراهم میکند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدماتشان را معرفی کنند. با این حال، رقابت شدید در این پلتفرم باعث شده تا جذب و افزایش تعداد مخاطبان به یک چالش جدی تبدیل شود.
تصمیم بگیرید که چرا از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنید
هنگام استفاده از هر کانال بازاریابی، داشتن اهدافی که می خواهید به آنها برسید بسیار مهم است. اینستاگرام هم فرقی نمی کند. اگر میخواهید زمان و پول خود را در بازاریابی اینستاگرام سرمایهگذاری کنید، بپرسید: «میخواهیم به چه چیزی برسیم؟»
اهداف متداول کسب و کار اینستاگرام عبارتند از:
- افزایش آگاهی از برند.
- ایجاد یک جامعه.
- فرهنگ و ارزش های شرکت را به نمایش بگذارید.
- فروش محصولات و خدمات.
اهداف خود را بنویسید و مدام آنها را زیر نظر داشته باشید و مکتوب خود را به عنوان یک بررسی رسمی روده در نظر بگیرید. این شما و تیمتان را تشویق میکند تا با محتوای رسانه اجتماعی اینستاگرام خود عمدیتر رفتار کنید، زیرا همیشه میتوانید به آن مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که به اشتراک میگذارید در خدمت آن اهداف است.

پروفایل خود را بهینه کنید
اگر از سوشال مدیا اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنید، پروفایل خود را به عنوان صفحه اصلی خود در نظر بگیرید. شما 150 کاراکتر، یک پیوند و چند دکمه اقدام برای جلب نظر مشتریان بالقوه دریافت میکنید—بنابراین مطمئن شوید که نمایه شما تأثیر خوبی میگذارد.
ابتدا مطمئن شوید که به پروفایل تجاری اینستاگرام تغییر وضعیت داده اید. حسابهای تجاری ویژگیهای اضافی را ارائه میدهند که به شما امکان میدهد پروفایل خود را گسترش دهید، عملکرد محتوا را دنبال کنید و در اینستاگرام بفروشید.
بعد، یک بیو جذاب برای اینستاگرام بنویسید. نمایه شما باید شامل موارد زیر باشد:
- شرح سریع کاری که شرکت شما انجام می دهد.
- دسته/صنعت شما (خرید و خرده فروشی، خدمات تجاری، رستوران و غیره)؛
- لحنی که شخصیت برند شما را نشان می دهد.
- اطلاعات تماس (شماره تلفن، ایمیل، آدرس و غیره)؛ و
- یک لینک از سایتتون
تنها جایی در برنامه اینستاگرام که میتوانید پیوند قابل کلیکی را در آن به اشتراک بگذارید در بیو شما است، بنابراین این املاک و مستغلات ارزشمند است. می توانید یک پیوند ثابت به صفحه اصلی خود نگه دارید یا پیوند را به طور مکرر تغییر دهید تا محتوای فعلی را منعکس کند.
حسابهای تجاری اینستاگرام همچنین به دکمههای اکشن دسترسی دارند—دکمههای قابل کلیک اضافی برای فراخوانهای اقدام خاص مانند Book Now، Contact، View Shop، و غیره برای تعامل با شما.
در نهایت، فراموش نکنید که شبکه خود را در نظر بگیرید. وقتی افراد از صفحه شما بازدید می کنند، پست های اخیر شما را به صورت شبکه ای می بینند. از اشتراک گذاری پشت سر هم پست های مشابه بصری خودداری کنید، بنابراین شبکه شما همیشه جذاب به نظر می رسد.
زیبایی بصری خود را پیدا کنید
در اینستاگرام، همه چیز در مورد تصاویر است. اما آنچه برای یک کسب و کار مناسب است ممکن است برای شما مناسب نباشد. به این فکر کنید که می خواهید چه جنبه زیبایی در صفحه کسب و کار خود ارائه دهید، سپس دستورالعمل های برندینگ را طراحی کنید تا بتوانید ثابت قدم بمانید.
به پالت رنگ خود توجه کنید. برخی از موفقترین اکانتهای اینستاگرام تمایل دارند از یک پالت رنگ انتخابی برای عکسهای خود استفاده کنند که به آنها کمک میکند سبکی متمایز ایجاد کنند. به عنوان مثال، میم مدیا در سوشال مدیا ایستاگرام و وب سایت خود از رنگ های نارنجی و بنفش استفاده میکند.

اگر متن نقش کلیدی در محتوای اینستاگرام شما دارد، مهم است که به فونتی که استفاده میکنید و ارتباط آن با فونتهای استفاده شده در وبسایت یا سایر مواد بازاریابی نیز فکر کنید.
در عصر دیجیتال امروزی ، رسانه های اجتماعی برای بازاریابی آنلاین ضروری است. بنابراین ، اگر هر کسب و کار نیاز به جذب مشتریان بالقوه داشته باشد، استفاده موثر از رسانه های اجتماعی یک موهبت مطلق است.
به طور مداوم پست بزارید
پایبندی به یک برنامه منظم پست به شما کمک می کند تا در جدول زمانی مخاطبان هدف خود ظاهر شوید. اینستاگرام در تلاش است تا محتوایی را که به احتمال زیاد از آن لذت میبرد به هر فرد نشان دهد، بنابراین به دنبال محتوایی میگردد که جدید و مرتبط با علایق هر فرد باشد.
الگوریتم اینستاگرام از یادگیری ماشینی برای مطالعه مداوم فعالیت هر فرد استفاده می کند و بر اساس آن جدول زمانی آنها را سفارشی می کند. مردم نمی توانند چیزی را که نمی بینند دوست داشته باشند – پست کردن به طور منظم به شما کمک می کند در فیدهای افراد نشان داده شوید و به آنها فرصت بیشتری برای تعامل با شما می دهد. هرچه بیشتر با محتوای شما تعامل داشته باشند، بیشتر آن را در فید اینستاگرام خود می بینند.
میتوانید با برنامهریزی پستها به صورت دستهای از محتوای خود مطلع باشید تا در صورت شلوغ شدن حسابتان هرگز تاریک نشود. به علاوه، زمانبندی آزمایش زمان ارسال را آسانتر میکند. در حالی که بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام وجود ندارد، ممکن است زمان های ایده آلی برای ارسال پست وجود داشته باشد تا به اکثریت مخاطبان شما دسترسی پیدا کند.
سپس، میتوانید دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا پستهایی که در زمانهای خاص قرار میگیرند، نرخ تعامل بالاتری نسبت به سایرین دارند یا خیر.
از هشتگ ها برای دستیابی به مخاطبان جدید استفاده کنید
هشتگ ها به روشی یکسان برای دسته بندی محتوا در بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبدیل شده اند. هشتگها به اینستاگرامرها اجازه میدهند محتوا و حسابهایی را برای دنبال کردن پیدا کنند.
اما سازماندهی، گروهبندی و ذخیره هشتگها میتواند دشوار باشد – بسیاری از افراد گروهها را در تلفن خود ذخیره میکنند و آماده کپی و چسباندن در هر پست قبل از انتشار هستند.

با اجتماع خود ارتباط برقرار کنید
استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار به این معنی نیست که پروفایل خود را به یک بازار فروش بی وقفه تبدیل کنید. اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی است، بنابراین اجتماعی شدن را یاد بگیرید.
اگر کسی وقت می گذارد تا افکار خود را با شما در میان بگذارد، مهم است که به او پاسخ دهید و نشان دهید که به او گوش می دهید. پاسخ دادن به نظرات یک راه عالی برای ایجاد یک جامعه قوی در اینستاگرام است.
برای پستها، از کپشن خود برای پرسیدن سؤال استفاده کنید و به مردم بگویید که نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارند. ممکن است احساس خوشایندی داشته باشد اما به آن به عنوان یک مکالمه واقعی فکر کنید. چقدر برای شما عجیب است که به جای صحبت با کسی با او صحبت کنید؟
فقط به این دلیل که از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنید به این معنی نیست که همه چیز باید از شما باشد. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) – هر نوع محتوایی که توسط یک طرفدار یا مشارکتکننده ایجاد میشود – راهی عالی برای عشق ورزیدن به طرفداران شما و ترغیب افراد بیشتری برای تعامل با شما است.
جامعه خود را تشویق کنید تا لحظات و تجربیات به یاد ماندنی خود را با برند شما در سراسر اینستاگرام به اشتراک بگذارد و اجازه بخواهید تا برخی از بهترین مطالب را در کانال های خود بازنشر کند.
انواع محتوا را آزمایش کنید
اینستاگرام خیلی بیشتر از عکس است. در حال حاضر طیف وسیعی از انواع محتوا در این پلتفرم وجود دارد، از جمله:
- ویدیو
- ریلز ها
- استوری ها
- IGTV
و اگر میخواهید دسترسی و تعامل خود را در پلتفرم افزایش دهید، مهم است که ترکیبی از انواع محتوا را به اشتراک بگذارید
هر نوع محتوا دارای مزایایی است و هرکسی ترجیحات خاص خود را در اینستاگرام دارد – برخی افراد Reels را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر از فید استفاده نمی کنند و فقط Stories را نگاه می کنند. بنابراین اگر میخواهید دسترسی و تعامل خود را به حداکثر برسانید، بهترین استراتژی استفاده از انواع محتوا است.
نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید
یکی از بهترین نکات اینستاگرام برای کسب و کار که میتوانیم به شما بدهیم این است که به طور منظم به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود بپردازید. اگر می خواهید فالوورهای بیشتری به دست آورید، مخاطبان خود را درگیر نگه دارید و کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید، باید بر عملکرد محتوای خود نظارت داشته باشید.

ابزار تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام، Instagram Insights، یک شروع خوب است اما فقط از طریق تلفن همراه قابل دسترسی است. بهعلاوه، باید هر پست جداگانه را باز کنید تا معیارهای کلیدی مانند لایکها، نظرات، اشتراکگذاریها و ذخیرهها را بررسی کنید.
جمع بندی
این آسان است که دوستان خود را وادار کنید عکس های شما را لایک کنند یا با ویدیویی از یک توله سگ، بازدیدهایی را به دست آورند. ایجاد یک حساب تجاری به این سادگی نیست، اما ما حاضریم شرط ببندیم که شما هنوز چند برند را از حساب شخصی خود دنبال می کنید. 90٪ از کاربران اینستاگرام این کار را انجام می دهند. ما نمیگوییم که باید شرکتهای مورد علاقه خود را کپی کنید، اما باید به این فکر کنید که چه چیزی باعث میشود آن حسابهای تجاری ارزش دنبال کردن را داشته باشند و اجازه دهید این الهامبخش شما باشد. سپس، این الهام را با راهنماییهایی که در اینجا ارائه کردهایم ترکیب کنید تا یک استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خاص برای شرکت شما ایجاد کنید.
برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. میم مدیا تمام تلاش خود را میکند تا شما بهترین باشید.