
رشد فروش تان را با تبلیغات 360 درجه تضمین کنید!
در دنیای پرشتاب امروز، جلب توجه مخاطبان و متقاعد کردن آنها به خرید محصولات یا خدمات تان کار آسانی نیست. رقابت شدید و تنوع روش های تبلیغاتی، انتخاب بهترین شیوه را برای بازاریابان دشوار کرده است. اما راه حلی وجود دارد که می تواند شما را از رقبا متمایز کند و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند: تبلیغات 360 درجه!
در این مقاله، به بررسی مزایای بازاریابی 360 درجه، روش های اجرای آن و نکاتی برای انتخاب بهترین استراتژی برای کسب و کارتان می پردازیم. با مطالعه این مقاله، می توانید با این روش نوین تبلیغاتی آشنا شوید و از آن برای ارتقای برند و افزایش فروش تان استفاده کنید.
تبلیغات 360 درجه چیست
تبلیغات 360 درجه روشی نوین و جامع برای بازاریابی است که با استفاده از طیف گسترده ای از کانال های تبلیغاتی، پیام شما را به طور کامل و بدون نقص به مخاطبان تان می رساند. در این روش، شما از هیچ نقطه ای از بازار غافل نمی شوید و برندتان را در همه جا به نمایش می گذارید.
اساساً، یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات 360 درجه تضمین میکند که مشتریان بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی آنها یا اینکه از چه دستگاهی استفاده میکنند یا ممکن است از آن استفاده نکنند، تجربه مثبتی از ارتباط دارند.
مزایای اصلی کمپین بازاریابی 360 چیست؟
کمپین های فروش و بازاریابی استراتژیک بیشتری ایجاد کنید
یکی از مزایای اصلی اتخاذ رویکرد 360 درجه برای بازاریابی این است که توانایی گسترش دامنه دسترسی تیم های بازاریابی و فروش فعلی شما را فراهم می کند.
این رویکرد به بازاریابان شما اجازه می دهد تا با استفاده از بینش های فعلی، کمپین های بازاریابی و فروش استراتژیک تری ایجاد کنند.
به عنوان مثال، اگر می بینید که مشتری اغلب دکور خانه را خریداری می کند، تیم بازاریابی و فروش شما می تواند کمپینی ایجاد کند که آن علاقه خاص را هدف قرار دهد.
مشتریان و رفتارهای آنها را درک کنید
رویکرد 360 همچنین به برندها کمک می کند تا مشتریان، رفتارها و علایق خود را بهتر درک کنند.
این موضوع در مورد متخصصان مراقبت های بهداشتی که می توانند سابقه پزشکی بیمار خود را همراه با رفتارها و عادات آنها درک کنند، مشابه است.
آیا بیمار به طور منظم معاینات سلامتی را برنامه ریزی می کند؟ با توجه به سابقه پزشکی بیمار چه اقدامات پیشگیرانه ای می توان انجام داد؟
تجارب خرید شخصی تر را ارائه دهید
با توجه به اینکه تجربه کاربر بسیار مهم است، یک رویکرد بازاریابی 360 درجه شخصی به ارائه تجربیات شخصی تر کمک می کند.
برندها می توانند از داده ها برای ارائه یک تجربه شخصی در تمام سفرهای خریدی که طی می کنند استفاده کنند.
به عنوان مثال، مؤسسات مالی به انواع اطلاعات مشتریان خود، از جمله سن آنها، دسترسی دارند. با این گفته، هنگامی که مشتری به سن خاصی رسید، می تواند شروع به ارسال برنامه های بازنشستگی شخصی و اطلاعات مرتبط کند.
چگونه برای فروش استراتژیک بیشتر و کمپین های بازاریابی 360 ایجاد کنیم

برای اینکه کمپین بازاریابی 360 شما مؤثر و کارآمد باشد، چند مؤلفه وجود دارد که باید گنجانده شوند.
1- بدانید مخاطب هدف شما کجاست
قبل از اینکه خیلی عمیق وارد کمپین بازاریابی خود شوید و یک برنامه ایجاد کنید، می خواهید بفهمید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در کجا هستند.
شما می خواهید تمرکز کلی خود را محدود کنید تا با پلتفرم هایی که مخاطبان هدف شما هستند کار کنید.
برای تحقیق در مورد مشتریان هدف خود و اینکه آنها احتمالاً کجا پیام شما را دریافت می کنند و به آن پاسخ می دهند، وقت بگذارید. می توانید داده ها را از بینش های پلت فرم های رسانه های اجتماعی و همچنین معیارهای Google Analytics جمع آوری کنید.
به دنبال علائم مشترکی باشید که به شما اطلاعات جمعیتی، پلتفرم ترجیحی، علایق و موارد دیگر مشتریانتان را میدهد – که همگی به شما در ایجاد شخصیت خریدار کمک میکنند.
می توانید از نظرسنجی ها و نظرسنجی ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود استفاده کنید.
2- هدف و برنامه خود را مشخص کنید
هنگامی که «کجا» مشخص شد، زمان آن فرا رسیده است که هدف کمپین بازاریابی خود را مشخص کنید. شاید به دنبال افزایش آگاهی از برند یا عرضه یک محصول جدید باشید.
هر چه که باشد، باید تحقیقاتی را که قبلا انجام دادید روی مشتریان هدف خود انجام دهید و بر اساس بودجه و منابع خود تمرکز خود را محدودتر کنید.
اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید برنامه تبلیغات 360 درجه خود را حول آنها بسازید.
3- مسیر سیر مشتری و نقاط تعامل خود را ترسیم کنید
در نهایت، محتوا، پلتفرم ها و استراتژی مورد استفاده شما از یک مرحله از قیف به مرحله بعدی متفاوت است.
شما می خواهید در زمان مناسب در مکان مناسب به مخاطبان هدف خود برسید. قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید با مشتریان خود آشنا باشید.
به سفر مشتری از زمانی که با نام تجاری شما آشنا می شود تا زمانی که خرید می کند تا زمانی که به طور بالقوه مدافع برند شما می شوند، نگاه کنید.
نقاط تعامل در طول سفر مشتری تغییر خواهند کرد و شما باید بدانید که چگونه در هر مرحله از سفر خرید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.
به عنوان مثال، در مرحله بررسی سفر خریدار، مشتریان به دنبال راه حلی برای مشکل خود خواهند بود. شما باید محتوای آماده برای ارائه به مشتریان خود در پلتفرمی داشته باشید که احتمال بیشتری دارد اطلاعات بیشتری را جستجو کنند.
4- کانال هایی را که می خواهید استفاده کنید ایجاد کنید
همانطور که با استراتژی بازاریابی 360 خود پیش می روید، باید لیست کاملی از کانال های بالقوه ای که برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده خواهید کرد ایجاد کنید.
فقط روی پلتفرم های سنتی یا پلتفرم های دیجیتال تمرکز نکنید. شما باید تمام کانال های موجود را در نظر بگیرید.
در حالی که ممکن است لزوماً از هر کانال استفاده نکنید، این امکان وجود دارد که از چیزی کاملاً جدید برای خود استفاده کنید.
در نهایت، این رویکرد به شما در ارائه محتوای سازگار و مرتبط کمک می کند که مشتری را از طریق قیف فروش راهنمایی می کند.
5- دستیابی به نرخ تعامل بالاتر در رسانه های اجتماعی

کانال های متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید، اما یکی از رایج ترین آنها در عصر دیجیتال امروزی رسانه های اجتماعی است.
با این حال، هیچ دو پلتفرم رسانه اجتماعی شبیه هم نیستند. برخی از افراد ترجیح می دهند از یوتیوب استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر از یوتیوب متنفرند و ترجیح می دهند از اینستاگرام استفاده کنند.
6- از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای نتایج سریع استفاده کنید
اگر می خواهید محصولات و پیام خود را در سریع ترین زمان ممکن در معرض دید مصرف کنندگان قرار دهید، باید روی تبلیغات PPC سرمایه گذاری کنید.
PPC از تبلیغات متنی، رسانه های اجتماعی، نمایش، بازاریابی مجدد و تبلیغات Google Shopping استفاده می کند.
اگرچه جذابیت نتایج سریع عالی است، مهم است که به یاد داشته باشید که PPC می تواند به سرعت بودجه شما را از بین ببرد. تبلیغات پولی باید جزئی از استراتژی بازاریابی 360 شما باشد، اما نباید تنها جزء استفاده شده باشد.
PPC می تواند به بهبود آگاهی از برند و فروش کمک کند در حالی که رسانه های اجتماعی و SEO در حال افزایش هستند.
اطمینان حاصل کنید که پیوندی که مخاطبان شما روی تبلیغات PPC شما کلیک می کنند، آنها را به صفحه ای می برد که در آن اقدام لازم است.
7- استراتژی خود را با بازاریابی محتوا تقویت کنید
به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی 360 شما، بازاریابی محتوا می تواند نقش مهمی ایفا کند.
بنشینید و انواع مختلفی از محتوایی را که فکر می کنید برای برند شما مفید است، فکر کنید. سپس، از آن لیست برای اتصال محتوا به مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
مطمئن شوید که انواع مختلفی از محتوا را تولید می کنید، مانند پست های وبلاگ، راهنماهای نحوه کار، اینفوگرافیک ها، آموزش های ویدئویی، مقالات سفید و کتاب های الکترونیکی.
شما تنوع می خواهید زیرا 100% مطمئن نیستید که مخاطب شما به چه چیزی بهترین پاسخ را خواهد داد. سپس می توانید از این محتوا برای انجام تست استفاده کنید و بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را بیشتر دوست دارند.
با بازاریابی محتوا، کلید اطلاع رسانی و آموزش مخاطبان با اطلاعات ارزشمند است. این محتوا باید برای حل مشکلاتی که مشتریان ممکن است داشته باشند یا برای آموزش آنها در مورد مزایای محصولات شما طراحی شود.
در عین حال، این محتوا باید مخاطبان شما را به نوعی اقدام مجبور کند.
8- با ایمیل مارکتینگ سرنخ ها را پرورش دهید
از آنجایی که احتمالاً در این مرحله لیست مناسبی از مخاطبین ایجاد کرده اید، باید از بازاریابی ایمیلی به نفع خود استفاده کنید.
ایمیل مارکتینگ کارآمد می تواند به شما کمک کند تا سرنخ هایی را که تاکنون داشته اید پرورش دهید و سطح خاصی از اعتماد را در بین مخاطبان خود ایجاد کنید.
مطمئن شوید که برای تقسیمبندی لیستهایتان وقت بگذارید تا بتوانید پیامها را برای مخاطبانی که ایمیل میکنید سفارشی کنید.
از آنجایی که شخصیسازی بسیار مهم است، نرمافزار اتوماسیون بازاریابی ایمیلی و ابزار مدیریت ارتباط با مشتری را برای ارتقای کمپین بازاریابی ایمیلی خود پیوند دهید.
9- با بازاریابی رو در رو به ریشه ها بازگردید
بازاریابی حضوری سنتی یک جزء عالی برای افزودن به برنامه بازاریابی 360 شما است، زیرا به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود بهتر ارتباط برقرار کنید و در عین حال بازخوردهای لازم را در مورد برند خود دریافت کنید.
ارتباط با مشتریان خود را می توان از طریق نمایشگاه های تجاری، رویدادهای جامعه محلی، کنفرانس ها و موارد دیگر انجام داد.
هدف نهایی این نوع بازاریابی این است که نام تجاری خود را به بیرون معرفی کنید و بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید.
10- از انسجام در همه کانال های بازاریابی اطمینان حاصل کنید
صرف نظر از اینکه از چه کانال های بازاریابی تصمیم می گیرید استفاده کنید، کاملاً ضروری است که انسجام را در همه آنها حفظ کنید.
اکنون شما با مخاطبان هدف خود و همچنین نقاط تماس مشتری بسیار آشنا هستید.
این اطلاعات باید برای ایجاد برنامه محتوای کلی شما استفاده شود. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید پیام شما – صرف نظر از جایی که از آن استفاده می شود – یکسان است.
چه از بیلبورد یا ایمیل استفاده کنید، این درست است.
11- نتایج خود را نظارت کنید و تبدیل ها را دنبال کنید
برای تکمیل برنامه بازاریابی و تبلیغات 360 درجه خود، باید نتایج را زیر نظر داشته باشید و تعداد تبدیل ها و از کجا آمده اند را دنبال کنید.
با برخی از کانالها، میتوانید اندازههای خود را به دفعات هر روز بررسی کنید و به شما امکان میدهد هر گونه تنظیمات لازم را به سرعت انجام دهید.
با ارزیابی منظم این داده ها، متوجه خواهید شد که آیا تحقیق شما در مورد مخاطب هدف شما درست بوده است یا خیر.
به خاطر داشته باشید که باید انعطاف پذیر باشید، زیرا ممکن است نیازهای مخاطبان شما در نتیجه آخرین روندها، سبک زندگی و غیره تغییر کند.
جمع بندی
اگر هنوز متوجه نشده اید، تحقیق در مورد مخاطبان هدف شما چیزی است که استراتژی بازاریابی و تبلیغات 360 درجه شما را هدایت می کند.
بدون تحقیق در مورد مخاطب، نمی توانید بدانید که برای اطمینان از موفقیت چه قدم هایی را باید بردارید.
هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید، می توانید از یک رویکرد بازاریابی فشرده که شامل PPC، رسانه های اجتماعی و حتی بازاریابی حضوری است استفاده کنید تا برند خود را به سطح بالاتری ببرید.