پرش لینک ها
راهنما-تولید-محتوا

راهنما کامل تولید محتوا در 2024

یک بازاریاب و تولیدکننده محتوا که محتوایی از پادکست گرفته تا وبلاگ و ویدیو تولید می‌کند، اغلب در مورد اینکه راهنما تولید محتوا چیست و چرا اینقدر در بازاریابی ضروری است، سؤال می‌کند.

تولید محتوا همان چیزی است که در پشت صحنه اتفاق می افتد. به این صورت است که گوگل می تواند با پیوند به یک وبلاگ یا وب سایت، پاسخ کاملی برای مشکل شما ارائه دهد. این ویدیوهایی است که بعد از یک روز سخت در YouTube تماشا می کنید.

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا بهترین روش بازاریابی ورودی است.

وقتی محتوا تولید می کنم، اطلاعات رایگان و ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه می دهم، مشتریان بالقوه را به وب سایت شما جذب می کنم و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنم.

من همچنین ارزش قابل توجهی برای شرکت خود ایجاد می کنم. باور نمی کنی؟ فقط به این آمار نگاه کنید:

  • 50 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 سرمایه گذاری خود را در بازاریابی محتوا افزایش دهند.
  • تقریبا 40 درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی محتوا برای استراتژی بازاریابی آنها ضروری است.
  • و 10٪ از بازاریابان که وبلاگ دارند می گویند که این وبلاگ بیشترین بازده سرمایه را دارد.

محتوا برابر با رشد کسب و کار است. بنابراین، اجازه دهید با راهنما تولید محتوا انواع محتوایی که می توانید ایجاد کنید شروع کنیم و سپس استراتژی محتوای خود را مرور کنیم.

انواع تولید محتوا

وبلاگ ها

بلاگ-نویسی

یکی از انواع تولید محتوا که در راهنما تولید محتوا صحبت میکنیم ، نوعی است که شما در حال حاضر مصرف می کنید – پست های وبلاگ! وبلاگ ها می توانند از طریق کلام مکتوب به مخاطبان شما آموزش دهند، سرگرم کنند و الهام بخشند.

زمانی که شخصی در گوگل درخواستی را تایپ می کند، پست هایی که ظاهر می شوند معمولاً پست های وبلاگ هستند.

وبلاگ نویسی ارزش وقت و تلاش را دارد و من فقط به این دلیل که یک وبلاگ نویس هستم این را نمی گویم. 56 درصد از بازاریابان معتقدند که وبلاگ نویسی موثرترین استراتژی محتوایی آنهاست.

وبلاگ نویسی همچنین یکی از بهترین فرمت های رسانه ای است که بازاریابان قصد دارند برای اولین بار در سال 2024 از آن استفاده کنند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  13 روش تضمینی افزایش سرعت سایت وردپرسی

ایده های ایجاد محتوا برای وبلاگ ها

  1. به یک سوال پاسخ دهید

به سوالاتی که در زمان مبتدی داشتید فکر کنید. حتی سوالاتی از تجربه اخیر شما می تواند به شخص دیگری در صنعت شما کمک کند.

وقتی سوالی داشتید، یک وبلاگ بنویسید که جوابش را بدهد.

  1. مقایسه راه حل های یک مشکل
    اگر در زمینه کاری خود متخصص هستید، می توانید نظر تخصصی خود را به اشتراک بگذارید و به طور همزمان به خوانندگانی که می خواهند تصمیمات آگاهانه بگیرند کمک کنید.

برای مثال، یکی از جدیدترین پست‌های وبلاگ من، تأثیرگذاران و سازندگان را با هم مقایسه می‌کند و به بازاریابان کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که کدام یک از آنها در استراتژی خود استفاده کنند.

  1. چیزی را آموزش دهید
    اگر می خواهید از وبلاگ خود به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کنید، چند چیز وجود دارد که باید به آنها فکر کنید.

همانطور که موضوعی را انتخاب می کنید، عاقلانه است که از کوچک شروع کنید. بنابراین، به جای پوشش دادن یک موضوع گسترده، یک موضوع خاص را انتخاب کنید که ممکن است افراد در صنعت شما درباره آن سؤال کنند.

همانطور که شروع به نوشتن وبلاگ های چگونه می کنید، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و یک ساختار واضح ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا دستورالعمل های شما را آسان تر دنبال کنید.

  1. سریال روزانه، ماهانه یا هفتگی
    نوشتن یک سری پست می تواند برای خوانندگان شما مفید باشد و می تواند به رشد وبلاگ شما کمک کند. یک سریال معمولاً برای یک دوره مشخص اجرا می شود. می توانید این مجموعه را به صورت روزانه یا در یک روز انتخابی هر هفته یا ماه منتشر کنید.
  1. آزمون ها و نظرسنجی ها
    نظرسنجی های وبلاگ یک راه عالی برای جمع آوری بازخورد از مخاطبان شما است. این می تواند بیشتر از ترافیک وب سایت کمک کند.

پادکست ها

پادکست-برای-تولید-محتوا

هر کسی می تواند پادکست بسازد و پخش کند. این بدان معناست که میزبان های پادکست حرفه ای و مبتدی برای زمان گوش دادن یکسان با هم رقابت می کنند.

وقتی مخاطب از میزبان خوشش می آید و می خواهد چیزی از او یاد بگیرد، پادکست ها بسیار جالب هستند. برای یافتن ایده های بیشتر برای ایجاد محتوای پادکست که ممکن است بخواهید امتحان کنید به خواندن ادامه دهید.
به طور کلی، یک پادکست عالی بر روی یک ایده عالی متمرکز می شود و سپس آن موضوع را با بازخورد شنوندگان و کارشناسان گسترش می دهد. پادکست های داستان نویسی محبوب هستند و پادکست های آموزشی نیز محبوب هستند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  نقشه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

ایده های ایجاد محتوا برای پادکست

  1. رهبری افکار
    این نوع محتوای پادکست بر تجربه حرفه ای شما متمرکز است. حتماً مطالعات موردی و دیگر سناریوهای واقعی را در این محتوا قرار دهید.

به یاد داشته باشید که مخاطبان شما به دلایل مختلف گوش می دهند و اغلب سطوح مختلفی از تجربه صنعت را دارند. بنابراین، بینش هایی را برای طیف وسیعی از شنوندگان ارائه دهید و توصیه هایی را به اشتراک بگذارید که فکر می کنید شنوندگان شما می توانند خودشان به کار گیرند.

  1. مصاحبه‌های اینفلوئنسر
    اگر می‌خواهید مصاحبه‌های اینفلوئنسر را به پادکست خود اضافه کنید، دانستن اینکه با چه کسی باید مصاحبه کنید، مقدم است. فقط سراغ نام های بزرگ نروید. در عوض، مهمان‌های جالبی را انتخاب کنید که می‌توانند به شنوندگان شما ارزش ارائه دهند. حتما در مورد مهمانان خود تحقیق کنید و سوالات اصلی را بپرسید.
  1. درباره ترند ها بحث کنید
    Trends محتوای عالی برای پادکست ها ارائه می دهد. چه در حال بحث در مورد یک روند بلندمدت یا آخرین مد هستید، این یک زمینه هوشمند برای نشان دادن ارتباط محصولات شما با چیزهای جدید است.

در حالی که بسیاری از مردم به پادکست های خبری روزانه یا هفتگی گوش می دهند، بیشتر آنها همیشه سبز هستند، مانند یک وبلاگ. بسیاری از شنوندگان پادکست سال ها پس از اولین انتشار پادکست، پادکست را تنظیم می کنند.

این بدان معنی است که شما می خواهید روندها را به موضوعات بزرگتر گره بزنید.

  1. مسابقات و هدایا
    مسابقات به شنوندگان پادکست شما یک راه سرگرم کننده برای شرکت می دهد و در عین حال به شما فرصتی می دهد تا مشترکین خود را افزایش دهید.

یکی از راه‌های راه‌اندازی یک مسابقه پادکست، پست کردن در رسانه‌های اجتماعی درباره جایزه یا جایزه است. رقابت‌های تعاملی که در آن شنونده می‌تواند برای حضور در پادکست تماس بگیرد، گزینه دیگری است.

ویدیو ها

ویدیو-مارکتینگ-برای-محتوا

بازاریابی ویدئویی نوعی از تولید محتوا است که هر ساله محبوبیت بیشتری پیدا می کند. ویدئوهای کوتاه و بلند هر دو جایگاه خود را در راهنما تولید محتوا شما دارند. بنابراین، حتماً برای هر دو نوع محتوا ایده‌هایی ارائه کنید.

86 درصد از بازاریابان ویدئو می گویند که ویدئو برای تولید سرنخ موثر است. این امر بازاریابی ویدیویی اصلی را به یک استراتژی مهم برای هر کسی که روی تولید محتوا کار می کند تبدیل می کند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  صفحات یتیم چیست و چه تاثیری بر سایت دارند؟

ایده های ایجاد محتوا برای ویدیو

  1. از انیمیشن استفاده کنید
    انیمیشن درک اطلاعات جدید یا پیچیده را آسان تر می کند. بنابراین، از ویدیوی متحرک برای نشان دادن نحوه عملکرد محصول خود یا صحبت در مورد مشکل خاصی که محصول شما حل می کند به بینندگان خود استفاده کنید.

سناریوهایی را انتخاب کنید که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و به وضوح به محصول شما متصل شوند. خواه از انیمیشن دیجیتال استفاده کنید یا استاپ موشن، انیمیشن می تواند موضوعی خشک را زنده کند.

  1. استفاده مجدد از محتوای وبلاگ
    یکی دیگر از ایده های ویدیویی سریع این است که از متن محبوب ترین وبلاگ خود به عنوان صدای صوتی استفاده کنید. وبلاگ های طولانی محتوای فوق العاده ای برای یک مجموعه ویدیویی ایجاد می کنند.

همچنین می‌توانید نکات کلیدی را از وبلاگ‌ها به ویدیوهای کوچک برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود تقسیم کنید.

  1. آموزش
    محتوای How-to در قالب های ویدیویی نیز بسیار محبوب است. برای ایجاد یک فیلم آموزشی قدرتمند، مراحل کوتاه و مشخصی را دنبال کنید. هیچ چیز را نادیده نگیرید؛ همچنین نمی خواهید بینندگان خود را با اطلاعات اضافی غرق کنید.
  1. نمایش محصولات و موارد استفاده غیرمعمول
    نمایش‌های نمایشی محصول می‌تواند درک نحوه استفاده از محصولات شما را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر کند. همچنین فرصتی برای شماست تا برخی از فرآیندهای طراحی محصول را به اشتراک بگذارید.

با به اشتراک گذاشتن مشکلی که در ابتدا با محصول خود حل کردید و چگونگی تغییر راه حل در طول این فرآیند، رابطه ای با بینندگان خود ایجاد می کنید.

جمع بندی

از طریق راهنما تولید محتوا، به عنوان یک بازاریاب و تولیدکننده، می‌توانید به دو هدف اساسی دست یابید: اولاً، به ارتباط برقرار با مخاطبان و مشتریان خود کمک کنید و ارزش افزوده ارائه دهید. دوماً، با به اشتراک گذاری محتوای مفید و جذاب، می‌توانید برند خود را تبلیغ و ارتقا دهید.

از طریق وبلاگ‌نویسی، پادکست، و ویدیوها، می‌توانید دیدگاه‌ها، نکات، و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید و به مخاطبانتان اطلاعات ارزشمند ارائه دهید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مختصر، قابل اعتماد، و قابل تعقیب در زمینه خود شناخته شوید. همچنین، با به اشتراک گذاری محتوای مفید، مخاطبان به شما به عنوان منبع معتبر و قابل اطمینان اعتماد می‌کنند که می‌تواند به افزایش فروش و موفقیت تجاری شما کمک کند.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.