
چگونه با دیجیتال مارکتینگ، مشتریان بیشتری در امور مالی جذب کنیم؟
در دنیای امروز که فناوری اطلاعات به سرعت در حال پیشرفت است، کسب و کارها برای موفقیت پایدار به ابزارهای نوین بازاریابی نیاز دارند. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک رویکرد جامع و قدرتمند، فرصت های بی نظیری را برای صاحبان امور مالی فراهم میکند تا بتوانند خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل به مخاطبان هدف ارائه دهند. با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ امور مالی، این افراد می توانند به طور مؤثری با مشتریان ارتباط برقرار کنند، برند خود را تقویت نمایند و در نهایت به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنند.
دیجیتال مارکتینگ امور مالی چه کاری می تواند برای شرکت شما انجام دهد؟

با افزایش رواج مفاهیمی مانند فناوری تلفن همراه و تجارت الکترونیک، عادات و ترجیحات روزمره مصرف کنندگان مدرن در حال تغییر است.
مردم تصمیم میگیرند تا نیازهای بیشتری را به صورت آنلاین انجام دهند. آنها فقط خرید خود را به صورت آنلاین انجام نمی دهند یا از اینترنت برای برقراری ارتباط با عزیزان خود استفاده نمی کنند.
هرچه افراد با کار و عملکرد دیجیتالی و از راه دور راحت تر شوند، به فناوری مربوطه اعتماد بیشتری دارند.
گفته می شود، بسیاری از مصرف کنندگان اکنون ترجیح می دهند امور مالی و حساب های مختلف خود را به صورت آنلاین و دیجیتال مدیریت کنند.
آنها از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات جدیدی استفاده می کنند که ممکن است نیازهای آنها را نیز برآورده کند.
اما برخی از ارائه دهندگان خدمات مالی در استفاده از این روندها با موارد زیر شکست می خورند:
- کند بودن در پذیرش بازاریابی رسانه های اجتماعی و ارزش حفظ حضور پررنگ رسانه های اجتماعی در پلتفرم های اصلی.
- دست کم گرفتن این که یک کلمه خوب یا بد از یک مشتری چقدر سریع می تواند ویروسی شود و همچنین به تعداد افرادی که می تواند به آنها برسد.
- عدم بهروزرسانی استراتژیهای مدیریت داده برای تطبیق بهتر اطلاعات جمعآوریشده از تعاملات رسانههای اجتماعی، رفتار وبسایت مصرفکننده و منابع مشابه.
- ناتوانی در شخصی سازی آنچه ارائه می دهند و نحوه ارتباط آنها با مشتریان خود به طور کامل.
- استفاده از داراییهای بالقوه مانند بازاریابی ویدیویی برای ایجاد وقفه در مشتریان احتمالی به جای سرگرم کردن یا اطلاعرسانی به آنها.
- استفاده نکردن از بازاریابی ایمیلی و ارتباطات برای حفظ ارتباط با مشتریان.
بازاریابی دیجیتال چگونه به صنعت خدمات مالی شکل می دهد؟
اکثر صنایع هر از گاهی دچار تغییراتی می شوند، اما صنعت مالی نسبت به اخیراً بیشتر دچار اختلال شده است.
نه تنها ارائه دهندگان خدمات مالی در تلاش هستند تا در بازاری که تحت تأثیر چالش های سیاسی و اقتصادی چشمگیر قرار گرفته است حرکت کنند، بلکه رقابت شدیدتر از همیشه است.
استارت آپهای جدید پویا و مبتکران زیرک از نظر فنآوری نیز کلاه خود را وارد حلقه مالی میکنند.
آنها درصد زیادی از رشد درآمد جمعی را تصاحب میکنند، بنابراین شرکت های خدمات مالی کهنه کار که در مورد ماندن در صدر جدی هستند، مجبور شده اند با عجله به رشد خود ادامه دهند.
7 نکته برای دیجیتال مارکتینگ امور مالی

1. محتوای پویا و جذاب را اولویت بندی کنید
ضرب المثل “محتوا پادشاه است” هنوز در مورد جلب توجه جمعیت هدف شما بسیار دقیق است.
یک کمپین بازاریابی محتوای جامد فقط برای هدایت ترافیک، جمع آوری سرنخ ها و تبدیل مشتریان عالی نیست.
این یک راه عالی برای متمایز کردن شرکت شما از بقیه به عنوان یک مرجع مناسب در صنعت است – چیزی که به ویژه برای مشاغل مالی مفید است.
با این حال، هضم مقالههای مالی متوسط میتواند برای افراد عادی بسیار کسلکننده و چالشبرانگیز باشد، بنابراین خلاقیت کلید جذب محتوایی است که به نتیجه میرسد. یک استراتژی محتوای واضح که در خدمت اهداف شما باشد ایجاد کنید.
تعادل خوبی بین آموزنده و ساده، جذاب و آموزنده ایجاد کنید.
2. حضور در رسانه های اجتماعی را پررنگ کنید
گفتن اینکه امروزه همه کسانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، اغراق آمیز نیست.
حدود 81 درصد از مردم در شبکه های اجتماعی فعال هستند و به طور متوسط 4 تا 5 ساعت در روز را صرف استفاده از آن در جنبه های مختلف زندگی خود می کنند.
بله، آنها از اینستاگرام، یوتیوب و پروفایل های مشابه استفاده میکنند تا با عزیزانشان در ارتباط باشند و جدیدترین میمها را مرور کنند، اما این همه ماجرا نیست.
مصرف کنندگان مدرن به طور فزاینده ای به رسانه های اجتماعی برای کمک در تصمیم گیری های خرید خود روی می آورند.
آنها از آن برای تحقیق در مورد محصولات، تماس با مشاغل و دنبال کردن برندهایی که به آنها علاقه دارند استفاده می کنند.
3. از قدرت چند رسانه ای استفاده کنید
در حالی که درست است که محتوای نوشتاری عالی هنوز بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی دیجیتالی کامل است، اما نمیخواهید چند رسانهای را نادیده بگیرید.
تحقیقات نشان میدهد که در واقع بسیار جذابتر، قانعکنندهتر و قادر به جلب توجه 8 ثانیهای است که اکثر مردم با آن کار میکنند.
اینفوگرافیک ها یک نمونه عالی از محتوای بصری جذاب هستند. آمار سریع و گرافیک سرگرم کننده و رنگارنگ باعث می شود که جذب آنها در یک نگاه بسیار آسان باشد.
آنها همچنین دقیقاً از نوع محتوایی هستند که مردم دوست دارند به اشتراک بگذارند، زیرا هیچ چیز مانند یک گرافیک زیبا، فید فیس بوک یا توییتر را جذاب نمی کند.
سپس یک ویدیو وجود دارد، یک روند به طور پیوسته در حال ظهور که برای مدتی است که دنیای بازاریابی را تغییر داده است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.
4. از داستان های خودتان برای تقویت ارتباط استفاده کنید
مصرف کنندگان مدرن از برندهایی که زندگی خود را به آنها اعتماد می کنند بیش از گذشته انتظار دارند.
وقتی نوبت به دسترسی به مشتریان فعلی و بالقوه می رسد، سرد و غیرشخصی دیگر آن را قطع نمی کند.
مردم خواهان ارتباط شخصی با مشاغلی هستند که از آنها خرید می کنند و مواد بازاریابی تیغه ای برای تحقق آن کافی نیست.
در عوض، داستان های جذاب را به ترکیب اضافه کنید تا تعامل و ایجاد رابطه ایجاد کنید. آیا داستان جالبی پشت تصمیم شما برای راه اندازی شرکت وجود دارد؟
آن را بگویید و از آن برای کمک به مشتریان خود در ارتباط با شما استفاده کنید. همچنین داستان های مالی آموزنده یا قانعکننده و رویدادهای مرتبط با صنعت خود را به اشتراک بگذارید.
5. نظرات مشتریان را تشویق کنید
در گذشته، نظرات مشتریان به سادگی به عنوان چیزی خوب در نظر گرفته می شد – مفید، اما نه لزوما ضروری.
موضوع دیگه این نیست. در واقع، تقریباً همه مصرفکنندگان – 98 درصد باورنکردنی – قبل از تصمیم گیری خریدی که در نظر دارند، نظرات مشتریان دیگر را مطالعه میکنند.
بررسی ها برای شرکت های مالی اهمیت بیشتری پیدا میکنند، زیرا مردم می خواهند از خدماتی که پولشان به آنها اعتماد میکنند مطمئن باشند.
وقتی نوبت به دیجیتال مارکتینگ برای امور مالی میرسد، یک بررسی درخشان از یک مشتری راضی و خوشحال بسیار ارزشمند است.
با این حال، حتی نظرات منفی نیز می تواند به نفع یک صاحب کسب و کار زیرک باشد. آنها را به عنوان فرصتی در نظر بگیرید تا به مشتریان نشان دهید که شرکت شما چقدر پاسخگو، دلسوز، کارآمد و پاسخگو است.
مشتریان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را به صورت آنلاین با شرکت شما به اشتراک بگذارند و با هر کسی که تلاش می کند درگیر شوید.
6. سازگاری با موبایل را فراموش نکنید
اگرچه بسیاری از مردم هنوز بخش خوبی از زمان آنلاین خود را روی لپ تاپ یا سیستم های رومیزی ثبت می کنند، کسانی که فقط از رایانه برای دسترسی به اینترنت برای مقاصد خرید استفاده میکنند، اکنون در اقلیت هستند.
اکثر مردم حداقل بخشی از خرید خود را از طریق تلفن های هوشمند خود مرور و خرید می کنند و 25 درصد از کل کاربران اینترنت فقط از تلفن خود برای این کار استفاده می کنند.
شما نمی توانید آن را در نظر نگیرید. مطمئن شوید که وب سایتها، وبلاگ ها و رابط های خرید شرکت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده اند. به طرح های تمیز، زمان بارگیری سریع و ناوبری بصری فکر کنید.
استراتژی های بازاریابی خود را برای دستیابی بهتر به مشتریان از طریق فناوری تلفن همراه نیز اصلاح کنید.
7. هر تجربه مشتری را سفارشی کنید
مصرف کنندگان مدرن فقط انتظار ندارند خدماتشان دسترسی فوری و مستمر به آنچه این روزها نیاز دارند ارائه دهد.
در این مرحله، آنها همچنین به همه برنامهها و پیشنهادات برند مورد علاقهشان عادت کردهاند که تجربهشان را متناسب با نیازها و علایقشان تنظیم میکنند. ارائه دهندگان خدمات مالی می توانند از انجام همین کار سود ببرند. مردم در مورد نحوه مدیریت و مدیریت پول خود اهمیت ویژه ای دارند.
با این حال، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات مالی هنوز به طور موثر از داده ها برای سفارشی کردن تجربه مصرف کننده استفاده نمی کنند. کسبوکاری که این کار را با موفقیت انجام میدهد تا آنچه را که مشتری هدفش میخواهد ارائه دهد، واقعاً از رقبا پیشی میگیرد.
شخصی سازی وب سایت خود برای ارائه اطلاعات و گزینه های مربوط به مکان هر بازدید کننده نیز ضروری است.