
داستان سرایی یا استوری تلینگ در دیجیتال مارکتینگ
فناوری بخش مهمی از تقریباً هر کاری است که مردم اینجا در عصر دیجیتال انجام می دهند.
آنها برای حفظ ارتباط با عزیزان، کسب درآمد و سرگرمی در ساعات غیرفعال به آن متکی هستند.
این بخش بزرگی از نحوه سازماندهی، گفتن و به اشتراک گذاشتن روایت های اساسی خود از جمله در سراسر جهان بازاریابی است.مصرفکنندگان امروزی چیزی بیش از خرید محصولات فوقالعاده و خدماتی که زندگی آنها را آسانتر میکند، میخواهند.
آنها میخواهند شخصاً با برندهایی که از آنها خرید میکنند احساس ارتباط داشته باشند، و داستان سرایی روان کلید ارائه آن به آنها است. داستان سرایی دیجیتال قدرت یک داستان بازاریابی خوب را با ابزارهای مدرن نوآورانه ترکیب می کند تا به مخاطبان هدف در سطح جدیدی دست یابد.
داستان سرایی دیجیتال چیست؟
قصه گویی سنتی، همانطور که برای سال ها وجود داشته است، از ابزارها و مواد فیزیکی برای انتقال اطلاعات و بیان یک نکته استفاده می کند.
به قلم یا مداد، کاغذ، ضبط، نوار، فیلم فیزیکی، آثار هنری اصلی و غیره فکر کنید.
داستانسرایی دیجیتال تنها از طریق ابزار دیجیتال، مواد و روشهای ارتباطی همین کار را انجام میدهد.
البته، بسیاری از روشهای داستانگویی دیجیتال از عناصر مورد انتظار مانند ویدئو، تصاویر دیجیتال، متن نوشتاری و صدا استفاده میکنند. با این حال، آنها همچنین ممکن است شامل مطالب رسانه های اجتماعی مانند توییت ها یا استوری های اینستاگرام و همچنین محتوای تعاملی باشند.
استوری تلینگ دیجیتال در بهترین حالت به گونه ای طراحی شده اند که بسیار جذاب و از نظر احساسی جذاب باشند، بهتر است با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنند.
آنها همچنین میتوانند زمینههای زیادی را پوشش دهند و قالبهای بسیاری را شامل شوند. همه چیز از داستانهای فرامتن تخیلی تا تجربیات تعاملی سخت که برای توضیح مفاهیم اجتماعی طراحی شدهاند.

عناصر کلیدی داستان سرایی دیجیتال چیست؟
اگرچه داستان سرایی دیجیتال را می توان در بسیاری از زمینه های عملی مختلف به کار برد، همچنان عناصر خاصی وجود دارد که باید در نظر داشت، همانطور که پیشگام مفهوم جو لمبرت پیشنهاد کرد.
لمبرت و دیگر متخصصان داستانسرایی دیجیتال به پیروی از فرمولی که جایی برای خلاقیت باقی نمیگذارد، اعتقادی ندارند.
با این حال، هفت عنصر داستان سرایی دیجیتال، همانطور که توسط مرکز داستان سرایی دیجیتال در برکلی، کالیفرنیا ارائه شد، پایه بسیار خوبی را برای شروع فراهم می کند.
نقطه نظر
هر داستان خوب حاوی اندکی از دیدگاه شخصی سازنده است.
این چیزی است که ایده ای را که بارها به آن نزدیک شده است از بقیه مجموعه متمایز می کند و به آن تأثیر می گذارد.
دیدگاه منحصر به فرد نویسنده همچنین چارچوب قانعکنندهای برای مفاهیمی فراهم میکند که مخاطب قرار است تا پایان روایت به آن پی ببرد.
سوال نمایشی
هر داستان دیجیتالی عالی شامل یک سوال چشمگیر به عنوان محور است.
هدف آن جلب توجه و جلب توجه مخاطبان در طول روایت است. البته ، در پایان به عنوان بخشی از بازپرداخت برای چسبیدن به این سؤال پاسخ داده می شود.
داستان نویسان با استعداد اغلب بیشتر به دنبال این هستند که روایت را با طفره رفتن از انتظارات ثابت مرتبط با سؤال دراماتیک هیجان انگیز نگه دارند.
محتوای احساسی
مردم داستان هایی را دوست دارند که آنها را در سطح عمیق تری زنده می کند، بنابراین احساسات برای هر داستان دیجیتالی موفقی ضروری است.
همه می توانند با مبارزات و سفرهای اساسی اجتناب ناپذیر ارتباط برقرار کنند – مانند عشق و از دست دادن، زندگی و مرگ، تنهایی و ارتباط.
داستانهایی که این عناصر را به شیوههای معنیداری در بر میگیرند، مخاطب را به خود جذب میکنند و او را وادار میکنند تا از ابتدا تا انتها توجه کامل خود را به روایت بدهند.
صدای قصه گو
در عصری که بسیاری از افراد از طریق تماس های تلفنی در چت حضوری، متن یا پیام فوری را انتخاب می کنند، شنیدن یک صدا تجربه قدرتمندی است.
گفتنی است، داستان قابل توجهی که به صورت شفاهی با صدای خود راوی گفته میشود، کیفیتی شخصی دارد که به سختی میتوان آن را از راه دیگری دریافت کرد.
لحن، زیر و بم، چوب، و تمام خصوصیات شخصی کوچک دیگر که یک صدای فردی می تواند بر معنای داستان تأکید کند و به برقراری ارتباط عمیق تر با مخاطب کمک کند.
موسیقی متن
صحبت از اینکه چگونه جلوه های صوتی مناسب می تواند نحوه پخش یک داستان دیجیتال را بهبود بخشد، مهم است که موسیقی متن را در نظر بگیرید.
موسیقی و جلوههای صوتی میتوانند عمق زیادی به روایت بیافزایند و نشانههای احساسی قدرتمندی ایجاد کنند که به مخاطب کمک میکند آنطور که شما میخواهید واکنش نشان دهد.
بسیاری از داستان نویسان دیجیتال افزودن موسیقی متن در پایان فرآیند را به عنوان یک لمس نهایی بهترین رویکرد می دانند.

مزایای استوری تلینگ دیجیتال چیست؟
در حالی که داستان سرایی دیجیتال بدون شک روشی مدرن و امروزی برای انتقال پیام های بازاریابی شماست، مزایای آن بسیار فراتر از همگام بودن با زمان است.
در اینجا به برخی از مهمترین آنها نگاهی می اندازیم.
برند شما را شخصی میکنند
در حالی که مصرف کنندگان امروزی، بدون شک، خواهان برتری و راحتی در محصولات و خدماتی هستند که می خرند، آنها همچنین به دنبال چیزی بیشتر هستند.
آنها میخواهند از برندهایی خرید کنند که احساس میکنند با آنها ارتباط شخصی دارند – برندهایی که به آنها احساس میکنند تصمیم خریدشان معنای واقعی دارد.
داستان سرایی دیجیتال روشی قدرتمند برای پاسخگویی به سؤالات مهم مخاطبان است و در عین حال برند شما را انسانی می کند.
محتوا شما را قابل اشتراک میکند
اگر واقعاً میخواهید داستانهای حماسی تولید کنید، کافی نیست که به سادگی توجه مخاطبان را به خود جلب کنید.
همچنین باید آنها را تشویق کنید تا محتوای شما را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.
داستانهای دیجیتال به شما امکان میدهند محتوای بهینه را برای پلتفرمهای مختلف ایجاد کنید. و همچنین افراد را در سطح لازم برای شکست دکمه اشتراکگذاری درگیر کنید.
ارزش واقعی را به مخاطبان شما ارائه می دهد
یکی از خلاقانهترین کارهایی که یک برند میتواند انجام دهد تا خود را به جمعیت هدف خود جلب کند این است که خود را به عنوان منبعی برای محتوای ارزشمند متمایز کند.
داستان سرایی دیجیتال فقط راهی به شما نمی دهد که با به اشتراک گذاشتن مزایای کاتالوگتان به شیوه ای که طنین انداز شود، مردم را متقاعد کنید که باید از شما خرید کنند.
همچنین وسیله ای است که می توانید از طریق آن به مخاطبان خود قدرت دهید، اطلاع رسانی کنید و الهام بخشید.
این یک تقویت کننده موثر سئو است
بهینهسازی صحیح وبسایتتان برای موتورهای جستجو طبیعتاً یکی از دغدغههای اصلی شما بهعنوان یک صاحب کسبوکار یا حرفهای بازاریابی است.
داستان سرایی دیجیتال به شما در این عرصه رونق قدرتمندی می دهد از طریق:
- تشویق به اشتراک گذاری گسترده اجتماعی.
- تقویت کاتالوگ مداوم خود از بک لینک های با کیفیت.
- وب سایت یا وبلاگ خود را با یک جریان ثابت از محتوای چند رسانه ای ارزشمند پر کنید.
شما را از بقیه متمایز می کند
در عصر دیجیتال، محتوا هنوز هم در اینجا پادشاه است، اما برای تولید محتوای شگفتانگیز با ارزش کافی نیست تا برند شما را به بالاترین سطح برساند.
شدیدترین رقابت شما در تولید محتوا نیز خوب است. اما آنها هویت برند یا صدای داستان سرایی منحصر به فرد شما را ندارند.
این چیزها تنها چیزهایی هستند که واقعاً می توانند یک تولید کننده محتوا را در دریایی از محتوا متمایز کنند و داستان سرایی دیجیتال ویترین عالی برای آنها است.
باعث ایجاد وفاداری پایدار می شود
کسب و کار تکراری همه چیز در مورد موفقیت برند شماست.
بیش از حد تبلیغاتی یا خودمحور بودن ممکن است راهی برای پیشرفت به نظر برسد. اما در حالی که ممکن است در ابتدا فروش معدودی برای شما ایجاد کند. روابط پایدار با مشتریان را تقویت نمی کند یا وفاداری واقعی را پرورش نمی دهد.
داستان سرایی دیجیتال این ارتباطات را با کمک به مخاطبان شما تقویت می کند تا به جای اینکه مورد بهره برداری قرار بگیرند، احساس حمایت و قدرت کنند.
چگونه یک استراتژی داستان سرایی دیجیتال بسازیم
داستانهای دیجیتالی عالی قطعاً با ایدههای به همان اندازه عالی شروع میشوند. اما این تمام چیزی نیست که برای ایجاد یک استراتژی مرتبط که به نتیجه میرسد، نیست.
در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه داستان های شما با مخاطبان شما طنین انداز شده و برند شما را به سمت موفقیت سوق می دهد، آورده شده است.
اصیل باشید
کمپین داستان سرایی دیجیتال شما شانس شرکت شما برای متمایز کردن خود در تمام راه هایی است که شما را در چشم انداز دیجیتال مارکتینگ امروزی پیشتاز می کند.
و داستانهای دیجیتال زمانی بهترین هستند که معتبر، واقعی و مستقیماً از قلب باشد.
از روایتهای خود نه تنها برای انتقال مهمترین پیامهای برندتان استفاده کنید، بلکه به آنها عمق و تفاوتهای احساسی اضافه کنید.
شما می توانید این کار را با طنز یا جدی که دوست دارید انجام دهید. فقط مطمئن شوید که اصل است.
محتوا بهینه در همه دستگاه ها
آنقدر درگیر فرآیند گفتن داستان خود نشوید که نکاتی را که به موفقیت محتوا در محیط دیجیتال امروزی کمک می کند فراموش کنید.
اگرچه بسیاری از مردم هنوز از طریق سیستمهای رومیزی استاندارد یا لپتاپها به محتوا دسترسی دارند. تلفن همراه به طور فزایندهای در بسیاری از جمعیتشناسی ترجیح داده میشود.
اطمینان حاصل کنید که داستانهای دیجیتال شما به راحتی قابل مشاهده و تعامل در چندین دستگاه از جمله تلفنهای هوشمند و تبلتها هستند.
محتوایی که به درستی در دستگاه انتخابی یک فرد نمایش داده نمیشود. میتواند تصور ضعیفی از برند پشت آن برای او ایجاد کند.
اجازه دهید اطلاعات راهنمای شما باشند
مانند هر نوع کمپین بازاریابی دیگری، استراتژی داستان سرایی دیجیتال همیشه از یک مکان مبتنی بر اطلاعات رشد میکند.
بله، یک داستان دیجیتال به شما فضای زیادی برای خلاقیت می دهد، اما اجازه ندهید که حقایقی را که قبلاً در مورد مخاطبان فعلی یا بالقوه خود می دانید تحت الشعاع قرار دهد.
شخصیت خریدار شما کیست؟ کدام لحن، زبان، و سبک های ارتباطی در گذشته با آنها مؤثرتر بوده است؟ علایق، رویاها، نقاط دردناک و ارزش های آنها چیست؟
همیشه داستان های خود را برای مخاطبان انتخابی خود تنظیم کنید. آنها به احتمال زیاد آنطور که شما می خواهید طنین انداز می کنند.
واقع بین باشید
باز هم، هیچ اشکالی ندارد که به ستارهها برسید یا محدودیتهای آنچه را که میخواهید برندتان به دست بیاورد را کنار بگذارید. اما واقع بین بودن نیز ضروری است.
همیشه داستان های خود را به گونه ای تنظیم کنید که در بازه زمانی و بودجه تعیین شده شما قابل انجام باشند.
یک داستان کارآمدتر که کوتاهتر یا سادهتر باشد. بینهایت مؤثرتر از یک داستان طولانیتر و مفصلتر است که احساس میکند عجلهشده یا ناقص است، زیرا زمان یا منابع تیم پشت آن تمام شده است.
جمع بندی
چه رسماً آماده باشید که با داستانهای دیجیتال قانعکننده مقابله کنید یا هنوز جزئیات تلاشهای بازاریابی موجود خود را تنظیم کنید. یک مهارت وجود دارد که همیشه در پایان تفاوت ایجاد میکند – توانایی بیان یک داستان باورنکردنی.
اما قصه گویی مهارتی است که باید آن را آموخت و به آن مسلط شد.
امروز قدم بعدی را بردارید و راهنمای گسترده ما را در مورد ایجاد داستان های تعاملی باورنکردنی که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود و به شما نتیجه می دهد را بررسی کنید.
شما همه چیز را از مزایای داستان سرایی تعاملی گرفته تا جزئیات نحوه شروع خود یاد خواهید گرفت.