پرش لینک ها
تیم-سوشال-مدیا

تیم سوشال مدیا رویایی خود را بسازید: راهنمای گام به گام استخدام و وظایف

در دنیای امروز، حضور فعال در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری امری ضروری است. اما مدیریت و بهینه سازی فعالیت ها در این پلتفرم ها، بدون داشتن تیم سوشال مدیا متخصص و کارآمد، امری دشوار و چالش برانگیز خواهد بود.

در این مقاله، قصد داریم به شما در ساخت “تیم سوشال مدیا رویایی تان” یاری برسانیم. گام به گام با شما خواهیم بود تا از انتخاب افراد مناسب تا تعیین وظایف و شرح وظایف هر عضو، مسیری روشن و مطمئن را در این مسیر طی کنید.

با ساخت تیمی منسجم و پویا، می توانید به طور موثر در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید، با مخاطبان خود تعامل برقرار نمایید، برندتان را ارتقا دهید و در نهایت، به اهداف بازاریابی و فروش خود دست یابید.

یک تیم رسانه اجتماعی چه کاری انجام می دهد

هیچ تعریف استانداردی برای تیم رسانه های اجتماعی وجود ندارد زیرا هیچ قالب استانداردی برای کاری که یک تیم رسانه اجتماعی انجام می دهد وجود ندارد. یک تعریف گسترده این است که چه یک آژانس یا یک تیم داخلی، نقش اصلی یک تیم رسانه های اجتماعی رشد کسب و کار از طریق ایجاد محتوا، تبلیغات و تعامل با مخاطبان هدف در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی است.

وقتی شروع به تشکیل تیم سوشال مدیا خود می کنید، ابتدا به نیازها و چالش های خود فکر کنید. ابتدا باید نقش تیم رسانه های اجتماعی خود را ترسیم کنید – به تصویر بزرگ نگاه کنید و ببینید تیم رسانه های اجتماعی کجاست. و از قیمت خدمات رسانه های اجتماعی که تیم رسانه اجتماعی شما خواهد داشت غافل نشوید زیرا بودجه شما به این بستگی دارد.

اگر اینجا هستید، به این معنی است که در فکر تشکیل یک تیم هستید، اما قبل از فراخوانی برای استخدام کارمندان جدید، باید دو چیز را در نظر بگیرید:

  • در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی برای شروع فکر کنید. اهدافی را تعیین کنید.
  • بودجه ای را برای تیم و نیازهای تیم (حقوق، فضای کاری، فناوری، بودجه تبلیغات و غیره) کنار بگذارید.

نقش ها و مسئولیت های اصلی تیم سوشال مدیا مارکتینگ

چند موقعیت مهم در تیم بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که باید هنگام شروع برنامه ریزی در نظر بگیرید. در مرحله اول، اگر به سلسله مراتب عمودی و افقی نگاه می کنید – بزرگترین نقش مدیر رسانه های اجتماعی، رهبر تیم رسانه های اجتماعی یا رئیس بخش اجتماعی است. اما ساختار تیم و شرح وظایف باید بر اساس نیازهای تجاری شما تنظیم شود و لزومی بر انجام یک الگوی استاندارد نیست.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  صفر تا 100 بهترین شرکت سوشال مدیا مارکتینگ که باید بدانید!

در اینجا مهمترین نقش هایی که ممکن است برای تیم سوشال مدیا مارکتینگ جدید خود نیاز داشته باشید آورده شده است:

1- رئیس بخش اجتماعی – رهبر تیم

مدیر رسانه های اجتماعی باید یک کارمند متعهد باشد که شرکت و برند را به خوبی می شناسد. مسئولیت های یک مدیر هم در رابطه با برند و محصول شرکت و هم خود تیم است.

مسئولیت های اصلی:

  • استراتژی، برنامه ریزی کمپین ها، تعیین اهداف و ضرب الاجل ها را دنبال می کند.
  • آگاهی از برند و محصول را به ارمغان می آورد و شهرت آنلاین ایجاد می کند.
  • ایجاد محتوا یا ارسال خلاصه محتوا به تیم تولید محتوا (زمانی که سازنده محتوای رسانه های اجتماعی وجود ندارد)، محتوا و کمپین ها را تبلیغ می کند (زمانی که تبلیغ کننده رسانه های اجتماعی وجود ندارد).
  • سرنخ و تبدیل ایجاد می کند.
  • اطمینان حاصل می کند که تیم به درستی عمل می کند.
  • با ذینفعان کلیدی (مشتری – اگر آژانس هستید، سایر بخش‌های بازاریابی، سایر بخش‌های شرکت) در تماس است.

مهارت های اصلی:

  • مهارت های نرم: هیچ رازی وجود ندارد که یک مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی باید تأثیر زیادی بر استراتژی بازاریابی شما بگذارد و به همین دلیل است که باید به مهارت های نرم آنها توجه کنید. خلاقیت، کپی رایتینگ و چشم تیزبین برای طراحی سه مهارت نرم مهمی هستند که باید از آنها مراقبت کرد. سپس باید به دنبال یک بازیکن تیمی با مهارت های رهبری باشید، بنابراین مطمئن شوید که تیم شبکه های اجتماعی آینده شما با هدایت در جهت درست مطابق با فرهنگ شما مدیریت خواهد شد. و در آخر، شما به فردی با مهارت‌های سخنرانی و ارائه عالی نیاز دارید، زیرا اغلب آن شخص شرکت شما را در مقابل سهامداران مهم نمایندگی می‌کند.
  • مهارت‌های سخت: مدیر رسانه‌های اجتماعی این صنعت را به خوبی می‌شناسد، ارتباطات زیادی دارد و مهم‌تر از همه، مهارت‌های سخت زیادی دارد. مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید از تخصص دیجیتال ما مراقبت کنید (به‌روز ماندن با آخرین روند رسانه‌های اجتماعی) با ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی، سئو و خدمات مشتری. اطمینان حاصل کنید که رهبر تیم رسانه های اجتماعی که آورده اید مایل است دانش را به اشتراک بگذارد و اشتهای خود را برای آموزش به دیگران دارد.

2- سازنده و متصدی محتوای رسانه های اجتماعی

سازنده-و-متصدی-محتوای-رسانه-های-اجتماعی

شغل تولید محتوا دیگر کافی نیست، زیرا مخاطبان شما به سرعت از این همه لاف زدن در مورد برند شما خسته خواهند شد. مردم می خواهند ببینند شما کی هستید، به چه چیزی اعتقاد دارید و از دیگران نیز قدردانی می کنید. نمی دانم متوجه شده اید یا نه، اما حتی در این راهنما، سعی می کنم کمتر در مورد ما و بیشتر در مورد شما و دیگران صحبت کنم.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  12 ایده جذاب تولید محتوا در اینستاگرام [سال 1403] + با مثال

شما به یک سازنده محتوا نیاز دارید زیرا محتوا بزرگترین دارایی شما برای رسانه های اجتماعی است – سوخت شما و اساساً ارزشی است که به محیط اضافه می کنید. اما شما همچنین به کسی نیاز دارید که محتوا و اطلاعات را مدیریت کند. اخبار صنعت، اینفلوئنسرها، کتاب ها، هر چیزی که علاقه مخاطبان شما را بر می انگیزد باید در پلتفرم های شما تنظیم شود.

مسئولیت های اصلی:

  • در صدر اخبار صنعت باشید.
  • ایجاد محتوای میکرو و کلان.
  • به اشتراک گذاری و انتشار محتوا در تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی.
  • تقویم محتوای رسانه های اجتماعی را به روز نگه دارید.
  • همکاری با طراح.

مهارت های اصلی:

  • مهارت های کپی رایتینگ قوی.
  • می داند چگونه پلتفرم های رسانه های اجتماعی و حداقل یک سیستم مدیریت محتوا را مدیریت کند.
  • آگاهی از اصول سئو.
  • مهارت های مدیریت زمان.
  • مهارت های تحقیق.

3- مدیر انجمن رسانه های اجتماعی

مدیر-انجمن-رسانه-های-اجتماعی-تیم-سوشال-مدیا

مدیر انجمن کسی است که شخصاً با مخاطب تعامل دارد. آن شخص مسئول تعامل در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برند شما و همچنین خارج از پلتفرم های شما است. اساساً هر جا که نام تجاری شما ذکر می شود، مدیر انجمن شما باید برای پاسخ به سؤالات، تشکر از مشتریان و غیره حضور داشته باشد.

گاهی اوقات، مدیر انجمن می تواند یک نمایه شخصی ایجاد کند و از طرف برند شما با مخاطبان تعامل داشته باشد. این تصمیم به شما و مشخصات برندتان بستگی دارد.

مسئولیت های اصلی:

  • هر جا که نام تجاری ذکر شده است یا جایی که در صفحات برند شما نظری وجود دارد، در گفتگو شرکت کند.
  • مدیریت حامیان برند و دیگر دوستداران برند.
  • سعی کند رابطه ای بین برند و مخاطب ایجاد کنید.
  • علاوه بر این، اگر مدیر جامعه از یک نمایه شخصی استفاده می کند، باید در جایی که لازم است روی ایجاد نمایان شدن برند کار کند.

مهارت های اصلی:

  • مهارت های کپی رایتینگ قوی.
  • تمایل به یادگیری همه چیز در مورد برند و کارمندان کلیدی برند.
  • توانایی نوشتن مطالب جذاب و خنده دار.

4- تبلیغ کننده رسانه های اجتماعی

چه در حال حاضر یک تیم رسانه های اجتماعی را راه اندازی کنید یا بخواهید یک تبلیغ کننده رسانه های اجتماعی را به تیم خود اضافه کنید، مسئولیت ها و مهارت ها یکسان باقی می مانند. شما به فردی متخصص در استراتژی تبلیغات، با درک قوی برای بودجه و درک قوی از هر پلت فرم رسانه های اجتماعی نیاز دارید. یک تبلیغ‌کننده، تبلیغات را تنظیم، نظارت و تنظیم می‌کند تا کسب‌وکار بتواند با کمترین قیمت ممکن، بیشترین بهره را از هر کمپین داشته باشد.

مسئولیت های اصلی:

  • محتوای تبلیغاتی ایجاد کند یا با یک مدیر محتوا و یک طراح همکاری کند.
  • مخاطبان هدف را برای هر کمپین تعیین کند.
  • تست A/B را با اجزای مختلف تبلیغات مدیریت کند.
مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  9 ترفند سوشال مدیا برای کسب و کارها

مهارت های اصلی:

  • مهارت های تحلیلی و اکسل.
  • تحلیل آماری.
  • مهارت تولید محتوا.
  • با ریسک کردن راحت است.

5- تحلیلگر رسانه های اجتماعی

تحلیلگران رسانه های اجتماعی احتمالاً کسانی هستند که بیشتر از رسانه های اجتماعی به تجارت علاقه دارند. هدف اصلی آنها حمایت از تیم با جهت گیری و بینش است. بنابراین، شما به فردی علاقه مند به اعداد و آمار نیاز دارید که هم تجارت و هم رسانه های اجتماعی را درک کند.

مسئولیت های اصلی:

  • روندهای صنعت، ابزارها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی را مطالعه کند.
  • اطمینان حاصل کند که برند به اهداف رسانه های اجتماعی (آگاهی، فروش و غیره) می رسد.
  • اگر کسب و کار جدیدی دارید، مخاطب را تعریف کند.
  • در صورت نیاز گزارش ارائه دهد.

مهارت های اصلی:

  • مهارت های تحلیلی قوی.
  • دانش عمیق از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی.
  • دانش علوم اجتماعی.
  • آشنایی با ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی.

6- طراح گرافیک و ادیتور رسانه های اجتماعی

سازندگان محتوا نه تنها کپی رایترها هستند، بلکه محتوای بصری نیز تولید می کنند. اما پست های ناشیانه شما را به جایی نمی برد. به همین دلیل است که برای جزئیات بصری و دانش حداقل یک ابزار طراحی به فردی با چشم تیزبین نیاز دارید.

به خصوص با تکامل محتوای ویدیویی، یک طراح گرافیک نقش بزرگی در تیم رسانه های اجتماعی شما ایفا می کند. اما تصاویر، لوگوها و تصاویر نیز بخش بزرگی از کار روزانه یک طراح گرافیک هستند.

مسئولیت های اصلی:

  • کار را با ابزارات لازم را بلد باشد.
  • با سازنده محتوا همکاری کنید و همچنین با سایر اعضای تیم و ذینفعان ارتباط برقرار کند.
  • تصاویر، فیلم ها، انیمیشن ها، تصاویر، آرم ها و سایر مواد بصری ایجاد کند.

مهارت های اصلی:

  • آشنایی با ابزارها و نرم افزارهای طراحی (فتوشاپ، ایلاستریتور و غیره).
  • مهارت های ارتباطی قوی.
  • توجه به جزئیات.

7- مدیر اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

مدیر-اینفلوئنسر-رسانه-های-اجتماعی

احتمالاً آخرین مورد اضافه شده به اکثر تیم های رسانه های اجتماعی، نقش مدیر اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی است، زیرا روند همکاری با اینفلوئنسرهای صنعت روند مثمر ثمری داشته است. مدیر اینفلوئنسر واقعاً با پلتفرم های اجتماعی کسب و کار درگیر نیست. او بیشتر مسئول مدیریت رابطه با اینفلوئنسرها است و اطمینان حاصل می کند که محتوای صفحات اینفلوئنسر به ارزش های شرکت احترام می گذارد.

مسئولیت های اصلی:

  • در کمپین های رسانه های اجتماعی که شامل فعالیت های اینفلوئنسر هستند شرکت کند.
  • حفظ رابطه با اینفلوئنسرها.
  • ایجاد و نظارت بر محتوا برای تأثیرگذاری.
  • مدیریت محتوا برای صفحات رسانه های اجتماعی شرکت.
  • اینفلوئنسرها، رقبا، مخاطبان جدید را تحقیق کند و از اخبار، فناوری ها مطلع شود.

مهارت های اصلی:

  • آشنایی با صنعت شرکت.
  • تخصص قوی رسانه های اجتماعی.
  • مهارت های ارتباطی بی عیب و نقص.
  • مدیریت پروژه.

جمع بندی

در نهایت برای داشتن یک تیم، مهم ترین فاکتور کار تیمی است که بتوانند مهارت ها و مسئولیت هارو به بهترین شکل اجرا کنند. در این مقاله سعی کردیم شما رو در داشتن یک تیم سوشال مدیا راهنمایی کنیم و وظیفه و مهارت های هر کدوم از اعضا تیم را مشخص کنیم.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.