
تضمین امنیت در طراحی وب سایت با 9 نکته
به طور سنتی، زمانی که از امنیت فناوری اطلاعات صحبت می کنیم، به امنیت شبکه یا امنیت در طراحی وب سایت فکر می کنیم. با این حال، با گرایش به استفاده از برنامه های کاربردی مبتنی بر وب برای … خوب، اساساً همه چیز، توجه بیشتری به “امنیت سایبری” معطوف شده است، اصطلاحی که ما از اوایل دهه 1990 و ظهور وب با آن آشنا شده ایم.
امروزه، وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب یکی از جنبه های حیاتی کسب و کار و زندگی روزمره هستند. با استفاده از وب سایت ها و وب اپلیکیشن ها، هم کسب و کارها و هم افراد می توانند کارهای بیشتری را با منابع کمتر ساده کرده و انجام دهند و به اهداف بسیار سریعتر از قبل دست پیدا کنند.
سرفصل مطالب
- 1- یک هاست خوب انتخاب کنید
- 2- سیستم مدیریت محتوای مناسب را انتخاب کنید (CMS)
- 3- افزونه ها را مدیریت کنید
- 4- سطوح دسترسی مختلف را فعال کنید
- 5- استفاده از رمزهای عبور پیچیده
- 6- پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید
- 7- اشتراک های امنیتی را به روز نگه دارید
- 8- شامل یک گواهی SSL باشد
- 9- وب سایت خود را تست کنید
- جمع بندی
1- یک هاست خوب انتخاب کنید

اولین قدم امنیت در طراحی وب سایت ، انتخاب هاست مناسب است. هنگامی که وب سایت خود را راه اندازی می کنید، چندین گزینه میزبانی دارید، اما هر ارائه دهنده دارای مزایای منحصر به فردی است که می تواند سایت شما را بهبود بخشد. درجه امنیت بستگی به این دارد که آیا آنها ویژگی هایی مانند فایروال برنامه وب (WAF) و حفاظت از سرویس انکار (DDoS) دارند یا خیر.
از دست دادن داده یا وبسایتهای خارج از اختیار میتوانند مشتریان بالقوه را دور کنند، اما همکاری با یک ارائهدهنده هاست مؤثر میتواند سایت شما را آنلاین و امن نگه دارد، که اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید یا دارای حسابهای کاربری ویژه هستید، بسیار مهم است.
2- سیستم مدیریت محتوای مناسب را انتخاب کنید (CMS)
یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک ابزار مفید برای ساختن وب سایت شما و مدیریت محتوای آینده است و سودمندترین آنها به طور مداوم محافظت از خود را ارتقا می دهند و خود را بروزرسانی میکنند.
هنگام ایجاد یک وب سایت امن، به یک CMS قوی نیاز دارید. با بروز آسیبپذیریها، یک CMS مجهز میتواند از وبسایت شما دفاع کند و حداقل شکافهای امنیتی را تضمین کند. این سیستم ها برای تقویت نرم افزار خود از طریق به روز رسانی چرخه می شوند و آخرین نسخه ها می توانند به سایت شما کمک کنند تا در برابر جدیدترین نقاط ضعف و روش های هک مقاومت کند.
بسیاری از پلتفرمهای CMS محبوب، مانند جوملا و وردپرس، کاربرپسند هستند و ایمنی را تسهیل میکنند، که نصب تغییرات را نه تنها برای تیم توسعه بلکه برای کارکنان بازاریابی شما نیز راحت میکند.
3- افزونه ها را مدیریت کنید
در حالی که افزونهها میتوانند تجربه بازدیدکنندگان شما را افزایش دهند، فراوانی بیش از حد میتواند وبسایت شما را در معرض خطر قرار دهد. آنها همچنین می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و مانع از پاسخگویی شوند.
بازرسی دوره ای افزونه می تواند احتمال نقص اضافی را کاهش دهد. چه این افزودنیها از CMS شما باشند یا از یک شخص ثالث، جزئیات و تاریخچه بازبینی افزونهها و افزونهها ضروری است.
درست مانند CMS، این لوازم جانبی وب سایت نیاز به آپدیت و نگهداری منظم دارند.
4- سطوح دسترسی مختلف را فعال کنید
در کسب و کار شما، پرسنل مختلف می توانند با تخصص خود، به سایت شما کمک کنند، اما سطوح مختلف کنترل می تواند به شما کمک کند بر رفتار آنها نظارت داشته باشید و از وب سایت خود محافظت کنید. محدود کردن مجوز برای دستدرسی خاصی از وب سایت یا اقدامات می تواند از خطاها و خرابی ها جلوگیری کند.
ورود به سیستم جداگانه برای کارمندان یک راه ارزشمند برای مدیریت ترفندها و انتشار محتوایی است که می تواند اشتباهات را دفع کند. صاحبان مشاغل و رده های بالاتر می توانند حداکثر امتیازات را داشته باشند که مسئولیت تغییرات وب سایت را به عهده آنها می گذارد.
این رویکرد می تواند حضور آنلاین کسب و کار شما را حفظ کند و از خرابی های ویرانگر جلوگیری کند.
5- استفاده از رمزهای عبور پیچیده

گذرواژههای ناکافی اغلب باعث نقض دادههای آنلاین میشوند و این میتواند به شدت کسبوکارها را مختل کند. با وجود طیف وسیعی از پرسنل که در وب سایت شما همکاری می کنند، تعیین شیوه های رمز عبور ضروری است. متخصصان امنیت سایبری پیشنهاد می کنند که کاربران باید از تعداد متنوعی از رمزهای عبور در سیستم عامل ها استفاده کنند.
برای متمایز کردن رمزهای عبور وب سایت کسب و کار خود، می توانید رمزهای عبور اصلی را با نمادها، حروف و اعداد مختلف انتخاب کنید.
احراز هویت دو مرحله ای (2FA) یکی دیگر از تکنیک های غربالگری برای جلوگیری از هکرها است. عامل دوم مانند کد اضافی می تواند کاربران تایید شده را بهتر شناسایی کند و بسیاری از پلتفرم های CMS این ویژگی را در اقدامات امنیتی خود لحاظ می کنند.
6- پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید
سرمایه گذاری در وب سایت شما به تلاش و زمان نیاز دارد، اما سرورها ممکن است به مشکل بخورند و کار سخت شما را از بین ببرند.
سیستم های پشتیبان گیری راه حل های عالی هستند که می توانند مواد اصلی وب سایت شرکت شما را احیا کنند و راه اندازی مجدد شما را تسریع کنند. در حالی که باید مشکل اساسی که باعث خرابی می شود را پیدا کنید. می توانید با یک سیستم پشتیبان از کسب و کار خود در برابر بازیابی طولانی مدت و کار اضافی محافظت کنید.
داده های خود را در مکانی قابل اعتماد مانند سرور مرکزی ذخیره کنید تا از محتوای خود در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کنید. پشتیبان گیری خودکار از محتوا و طرح بندی وب سایت شما می تواند شما را از شروع از صفر باز دارد.
برای بهترین نتایج، فناوری پشتیبان گیری خودکار را برای جمع آوری داده های خود به طور معمول نصب کنید.
7- اشتراک های امنیتی را به روز نگه دارید
برنامه های امنیتی مکرر از هاست یا CMS شما معمولاً از طریق اشتراک تمدید می شوند. اشتراکهای پولی از شما میخواهند که فوراً آنها را بازپرداخت کنید. اگر این کار را نکنید، پس از پایان این اشتراکها، هیچکس پلتفرم شما را بررسی نمیکند.
بدافزارها می توانند از این موضوع استفاده کنند، بنابراین به روز رسانی این عناصر محافظ در اولویت است.
ردیابی سرویسهای مختلف میتواند به شما اطلاع دهد که کدام اشتراکها در حال اتمام هستند و چقدر برای وبسایت شما یکپارچه هستند. تنظیم هشدارها یا فعال کردن تمدید خودکار برای این ویژگیها میتواند وقفههای اشتراکها را ببندد.
8- شامل یک گواهی SSL باشد

قدم بعدی امنیت در طراحی وب سایت ، تراکنشهای ایمن یک عملکرد حیاتی برای کسبوکارها هستند و گواهیهای لایه سوکت امن (SSL) راهی برای محافظت از خریدهای آنلاین هستند. هنگامی که اطلاعاتی را از مشتریان یا بازدیدکنندگان وب سایت درخواست می کنید. می توانید تبادل با SSL را که معمولاً توسط میزبان شما ارائه می شود تأیید کنید.
مجرمان سایبری می توانند اطلاعات رمزگذاری نشده یا متن ساده را جمع آوری کنند، اما SSL به شما این امکان را می دهد که با رمزگذاری داده های حساس مانند شماره کارت اعتباری و بدهی را دریافت کنید. همراه با SSL، وب سایت های تجاری می توانند آدرس HTTP را با HTTPS مبادله کنند.
9- وب سایت خود را تست کنید
در حالی که در حال ساختاربندی وب سایت و اقدامات امنیتی خود هستید، می توانید تعهدات زیادی را در نظر بگیرید و همچنان از بی ثباتی طولانی مدت آگاه نباشید.
مرور سیستماتیک وب سایت خود برای آزمایش هر بخش می تواند بخش هایی را که نیاز به کار دارند را نشان دهد. میتوانید صفحات و فرآیندهایی را که بازدیدکنندگان میبینند اجرا کنید، و اگر پیامهای خطا، هدایت مجدد به آدرسهای HTTP به جای HTTPS یا اشکالات مشکوک رخ دهد، میتوانید بلافاصله با آنها مقابله کنید.
تعیین یک بازه آزمایشی می تواند نواحی را جلب کند و به شما فرصتی دهد که وب سایت را اصلاح کنید. اگرچه ممکن است مشتاق راه اندازی سایت خود باشید. انجام کارهای نهایی در زمینه امنیت می تواند یک پلت فرم قابل اعتماد برای شما فراهم کند.
جمع بندی
حضور آنلاین به کسبوکار شما دید ارزشمندی میدهد، اما امنیت در طراحی وب سایت ، اعتماد مصرفکننده را در خرید با کسبوکار شما القا میکند. در حالی که راهاندازی یک وبسایت شرکتی میتواند باعث ایجاد آگاهی از برند و تعامل راحتتر با مشتریان شود، اولویتبندی امنیت در هنگام ساخت سایت ضروری است – در غیر این صورت، وبسایت شما میتواند مشتریان را دفع کند.