پرش لینک ها
نقش بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی چیست و چه نقشی دارد؟

بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از طریق ایجاد و اشتراک گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها و سایر وسایل ارتباطی مرتبط، هدف خود را در جذب و نگه‌داشتن مخاطبان دنبال می‌کند. این رویکرد به شما این امکان را می‌دهد که تخصص خود را نشان دهید، آگاهی از برند خود را ارتقا دهید و نام تجاری شما را در ذهن مخاطبان حفظ کنید تا زمانی که فرصت خرید پیش آمد، به یاد بیاورند.

استراتژی بازاریابی محتوا ، برند شما را به عنوان یک رهبر فکری معرفی می‌کند و با ایجاد و توزیع محتوا به صورت متنوع، اعتماد مخاطبان به شما را بهبود می‌بخشد. بازاریابی محتوا نه تنها به جلب توجه مشتریان می‌پردازد، بلکه ارتباط مستقیم و موثری با آنان ایجاد می‌کند و این ارتباط به حفظ وفاداری مشتریان شما کمک می‌کند.

بازاریابی محتوایی چیست؟

توسعه و انتشار محتوای مفید و مرتبط، از جمله وبلاگ‌ها، خبرنامه‌ها، مقالات سفید، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، ویدئوها و منابع مشابه، به منظور جلب توجه مشتریان فعلی و پتانسیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش بازاریابی محتوایی درست در این فرآیند، انتقال تخصص را به واضحی ممکن می‌سازد و نشان می‌دهد که یک شرکت ارزش خاصی برای افرادی که به محصولات یا خدمات آن علاقه‌مند هستند، دارد.

نقش بازاریابی محتوایی باعث ایجاد و تقویت روابط با مشتریان حال و آینده می‌شود. وقتی که مخاطبان شما شرکت شما را به عنوان یک شریک فعال و منبع ارزشمندی از مشاوره و راهنمایی می‌شناسند، احتمالاً در زمان تصمیم‌گیری برای خرید، به شما افتخار خواهند نمود.

چرا نقش بازاریابی محتوایی مهم است؟

نقش بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا از بسیاری جهات به کسب و کارها سود می رساند. هنگامی که به درستی انجام شود، یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر می تواند:

  • افزایش دید آنلاین یک استراتژی محتوا می تواند به شما کمک کند تا مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری را جذب کنید، به خصوص زمانی که مردم به طور مداوم به دنبال راه حل هایی برای نقاط دردناک خود هستند. ارائه محتوای آموزشی و آموزنده در مورد موضوعی که آنها به آن علاقه دارند می تواند به شما کمک کند تا دید آنلاین را از طریق وب سایت یا حساب های رسانه های اجتماعی خود افزایش دهید.
  • سرنخ های بیشتری تولید کنید. وقتی از بازاریابی محتوا برای هدایت ترافیک استفاده می شود، می توانید سرنخ ها را افزایش دهید. از آنجایی که آموزش مشتریان باعث ایجاد اعتماد می شود و به آنها کمک می کند تا با خرید از کسب و کار شما احساس راحتی بیشتری کنند، می توانید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و شروع به توسعه روابط با خریداران بالقوه کنید.
  • افزایش وفاداری در بازاریابی و تجارت ضروری است زیرا هر چه مشتریان شما وفادارتر باشند، خریدهای تکراری بیشتری انجام خواهند داد. ارائه محتوایی که به مصرف‌کنندگان اطلاع می‌دهد می‌تواند به آنها کمک کند تا با برند شما اعتماد ایجاد کنند و شما را به عنوان یک رهبر فکری ببینند.
مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  می خواهید در رسانه های اجتماعی بدرخشید؟ این 8 ایده را از دست ندهید!

بازاریابی محتوایی به یکی از اصولی‌ترین و کارآمدترین راهکارهای مدرن در تبلیغات و بازاریابی تبدیل شده است. این اهمیت از طریق تولید و انتشار محتواهای ارزشمند و متنوع به مشتریان و هدفمند تبیین می‌شود.از این رو، اهمیت بازاریابی محتوایی در کسب‌وکارها نه تنها در جذب مشتریان جدید بلکه در حفظ و رشد مشتریان فعلی نیز بی‌پایان است.

تیم میم مدیا خدمات بازاریابی شما را به بهترین شکل انجام میدهد.

بازاریابی محتوا چگونه کار میکند؟

کسب‌وکار شما با استفاده از بازاریابی محتوا می‌تواند به منظور جلب سرنخ‌ها اقدام کند، زمانی که افراد در حال تحقیق و بررسی برای خرید محصول یا خدمات شما هستند و در نهایت فرآیند فروش را به اتمام برسانند.

برای بهره‌وری مطلوب، مهم است که در هر مرحله از چرخه فروش، محتوای مناسبی را ارائه دهید، از آگاهی تا توجه به خرید. اگر این به نظر پیچیده می‌آید، باید نگران نباشید؛ چرا که رویکرد به محتوا این فرآیند را ساده‌تر می‌کند.

در زیر، نحوه استفاده شرکت‌ها از نقش بازاریابی محتوایی در هر مرحله از چرخه فروش برای تعامل و ایجاد فروش توضیح داده شده است.

مرحله آگاهی

در اولین مرحله از فرآیند فروش، محتوای شما باید بر روی دغدغه های اصلی مخاطبان تمرکز کند. نوشتن در مورد نکات دردناک، چالش ها و سوالات آنها بهترین شانس را برای درگیر شدن با آنها به شما می دهد. محتوا در مرحله آگاهی باید آموزشی و راهنمایی باشد. فروش خود را برای مراحل بررسی و بسته شدن ذخیره کنید.

بهترین محتوا برای این مرحله شامل مقالات، پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، ویدئوها و خبرنامه‌ها است.

مرحله بررسی

در مرحله بررسی، محتوا باید ترکیبی از اطلاعات مفید و بازاریابی را ارائه دهد. باید به خواننده آموزش دهد که به دنبال چه ویژگی‌ها یا عملکردهایی باشد و چگونه ویژگی‌های مختلف نیازهای آنها را برطرف می‌کند. البته، محتوای شما باید به سمت چیزی باشد که کسب و کار شما ارائه می دهد.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  چه نوع محتوایی در اینستاگرام رشد میکند در سال 1403

بهترین محتوا برای این مرحله شامل مطالعات موردی، مقالات راهنما، ویدیوهای راهنما و چک لیست یا کاربرگ است.

مرحله بسته شدن

زمانی که مشتری به خرید نزدیک است، نقش بازاریابی محتوایی با ارزش میشود. در این مرحله، می‌توانید روی فروش تمرکز کنید، تا زمانی که به دنبال این هستید که چرا بهترین انتخاب هستید نه اینکه خدمات یا محصولات شما چقدر عالی هستند.

پیام اصلی شما در اینجا باید تخصص، دانش و مزایای متمایز کننده آنچه می فروشید باشد.

بهترین محتوا برای این مرحله: مطالعات موردی، محتوای تولید شده توسط کاربر، راهنمای خریدار، ویدئو محصول، گزارش تحقیق

چگونه با بازاریابی محتوا شروع کنیم

نقش بازاریابی محتوایی 2

بازاریابی محتوا ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد، اما لزومی ندارد. یک کمپین بازاریابی محتوای موفق باید قابل مدیریت و پایدار باشد. این مراحل را برای شروع انجام دهید:

مخاطبان خود را شناسایی کنید

برای ایجاد محتوا برای یک خواننده خاص، باید ایده روشنی از اولویت ها، چالش ها و ترجیحات آنها داشته باشید. توضیحات مفصلی از بخش های مختلف خود دارید. قبل از شروع، نمایه های مخاطبین و مشتریان بالقوه خود را ایجاد کنید.

فرمت های مناسب را تعیین کنید

قالب مناسب با مرحله ای از چرخه فروش که برای آن محتوا تولید می کنید مطابقت دارد. ملاحظات مهم دیگر شامل این است که چه قالب هایی به بهترین وجه به شما کمک می کنند ارزش را به نمایش بگذارید. برای برخی، این یک ویدیو خواهد بود. برای دیگران، یک چک لیست

مخاطبان محتوای شما را بر اساس کیفیت آن قضاوت خواهند کرد، و باید. منبع مناسب داخلی یا خارجی را برای ایجاد این اثر شناسایی کنید. صرف نظر از اینکه چه کسی آن را ایجاد می کند، یک مصحح حرفه ای را استخدام کنید تا قبل از بیرون رفتن هر چیزی را بررسی کند.

نحوه توزیع را تعیین کنید

آیا محتوایی را در سایت خود پست می کنید، آن را برای مردم ایمیل می کنید یا برای یک رویداد چاپ می کنید؟ با «جایی» که می‌دانید مخاطبان شما احتمالاً هستند شروع کنید و قالب‌هایی را انتخاب کنید که منطقی هستند. به عنوان مثال، ارسال یک مقاله از طریق ایمیل منطقی است، یک چک لیست یا کاربرگ را می توان در رسانه های اجتماعی پست کرد، و راهنمای خریدار دنباله خوبی برای یک پیشنهاد است.

یک برنامه زمانی پایدار انتخاب کنید

هنگامی که می دانید خوانندگان هدف شما چه کسانی هستند و بهترین قالب ها برای هر مرحله در چرخه فروش چیست، یک برنامه کوتاه مدت ایجاد کنید. ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا که بیش از حد بلندپروازانه باشد، آسان است. با این حال، برنامه‌ای که طراحی می‌کنید باید دارای عناصر محتوایی باشد که می‌توانید بر اساس بودجه و منابع خود به طور واقع بینانه بسازید. مدت زمانی را که برای ایجاد هر قطعه از محتوا طول می کشد را پیگیری کنید تا بتوانید آن زمان را در برنامه خود قرار دهید.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  10 ایده بازاریابی محتوا که مخاطبان شما را 2 برابر میکند!

رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا

هنگامی که محتوا دارید، زمان آن است که در مورد آن صحبت کنید. رسانه‌های اجتماعی – فیس‌بوک، لینکدین، یوتیوب، توییتر، مدیوم، اینستاگرام، و دیگران – یک راه ساده و اثبات شده برای تبلیغ محتوای شماست. شما یک پست مینویسید و به محتوای خود لینک می دهید.

شما می توانید این کار را از طریق 3 مرحله انجام دهید:

  • روی کانال های با پتانسیل بالا تمرکز کنید. بهترین رسانه های اجتماعی برای شما آنهایی هستند که مخاطبان شما به آنها مراجعه می کنند. کانال‌های بزرگ و محبوب و همچنین کانال‌های کوچک‌تر متمرکز بر صنعت را در نظر بگیرید که احتمالاً شما را با مشتریان بالقوه مرتبط می‌سازند. از مخاطبان خود بپرسید که چه کانال هایی را ترجیح می دهند و یک لیست قابل مدیریت بر اساس ترجیحات آنها ایجاد کنید.
  • کپی خود را متناسب با کانال بسازید. هر کانال رسانه اجتماعی دارای سطحی از حرفه ای بودن در مقابل سرگرمی، صدای پذیرفته شده و سایر جزئیات است. قبل از نوشتن پست برای یک کانال، مدتی را صرف بررسی پست ها کنید تا با این جزئیات آشنا شوید. سپس، به پست های خود کمی روحیه شرکتی خود را بدهید.
  • روش خود را آزمایش و اصلاح کنید. تلاش برنده ارتقاء رسانه های اجتماعی شامل آزمون و خطا است. پاسخ‌ها را از کانال‌های مختلف برای کمیت و کیفیت پیگیری کنید. درگیری‌های با پتانسیل کمتر ممکن است به معنای مناسب بودن کانال باشد، در مقابل تعداد زیادی کلیک که هرگز به مخاطب تبدیل نمی‌شوند.

جمع بندی

اجازه دهید تخصص و ارزش منحصربه‌فرد شما با ایجاد محتوایی که جذب و فروش می‌کند، بدرخشد. با برنامه ریزی و بازاریابی محتوای سیستماتیک، می توانید به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید و وفاداری به برند را افزایش دهید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. میم مدیا تمام تلاش خود را میکند تا شما بهترین باشید.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.