
استراتژی بازاریابی محتوا در 6 قدم
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر ایجاد کنید؟
بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ بهعنوان یک استراتژی ضروری برای کسبوکارهایی که هدفشان تعامل، اطلاعرسانی و تبدیل مخاطبان هدف است، پدیدار شده است.
در این مقاله، من درباره چیستی استراتژی بازاریابی محتوا، اهمیت آن و چگونگی ایجاد موثر استراتژی بازاریابی محتوا بحث خواهم کرد.
سرفصل مطالب
بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟
تعریف بازاریابی محتوا ساده است: این فرآیند انتشار مطالب نوشتاری و بصری آنلاین با هدف جذب مخاطبان بیشتر به کسب و کار شما است. اینها می توانند شامل پست های وبلاگ، صفحات، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و موارد دیگر باشند.
با این حال، بازاریابی محتوا فقط انتشار یک قطعه نازک از محتوا و امید به یافتن آن توسط مردم نیست. منظور این است که صفحات، ویدیوها، کتابهای الکترونیکی و پستهای خود را به طور هدفمند برای مخاطبان هدف خود تنظیم کنید تا آنها شما را به جای راه خروجی، راه ورودی پیدا کنند.
امروزه، استراتژی بازاریابی محتوا برونگرا به اندازه گذشته در ایجاد طنین و تبدیل به اعضای مخاطب مؤثر نیستند.
امروزه، محتوای شما باید به گونه ای به مخاطبان شما برسد که احساس طبیعی داشته باشد. یک روش معمول برای انجام این کار، ایجاد یک روایت برای محتوای خود یا گفتن یک داستان است. با انجام این کار، محتوای شما معتبرتر، جذاب تر و متناسب با مخاطبان شما احساس می شود.
در ادامه به 6 قدم استراتژی بازاریابی محتوا میپردازیم.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
- به سرنخ ها و مشتریان شما در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می کنید آموزش می دهد. طبق تحقیقات در سال 2023، 29٪ از بازاریابان از یک وبلاگ یا وب سایت برای جذب و تبدیل سرنخ استفاده می کنند.
- تبدیل ها را افزایش می دهد.
- روابطی بین مشتریان و کسب و کار شما ایجاد می کند که منجر به افزایش وفاداری می شود و 30 درصد از بازاریابان محتوایی ایجاد می کنند که ارزش های برند را منعکس می کند.
- به مخاطبان شما نشان می دهد که چگونه محصولات و خدمات شما چالش های آنها را حل می کنند.
- ایجاد یک حس اجتماعی در برند شما.
بازاریابی محتوا از آنجا که از اهمیت زیادی برخوردار است و یک ضرورت برای موفقیت کسب و کار است. تیم میم مدیا خدمات بازاریابی محتوا را به صورت حرفه ای انجام میدهد.

انواع بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا آنلاین
بازاریابی محتوای آنلاین به هر مطلبی که به صورت آنلاین منتشر می کنید اشاره دارد، اما به طور خاص به صفحات وب شما اشاره دارد. یک استراتژی قوی بازاریابی محتوای آنلاین به شما کمک می کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید و در زمان مناسب شما را در مقابل افراد مناسب قرار دهید.
بازاریابی محتوا رسانه های اجتماعی
با بیش از 4.5 میلیارد کاربر جهانی رسانه های اجتماعی، به راحتی می توان درک کرد که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. پلتفرمهای زیادی (مانند فیسبوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، اسنپ چت) برای کار کردن و راههای مختلفی برای ایجاد و اشتراکگذاری محتوا در هر یک از آنها (مانند عکسها، ویدیوهای زنده، ویدیوهای از پیش ضبطشده، داستانها) وجود دارد.
بازاریابی محتوا اینفوگرافی
اینفوگرافیک ها محتوا، اطلاعات و داده ها را در قالب گرافیکی و قابل درک نمایش می دهند. اینفوگرافی ها با ترکیبی از جمله بندی ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر با محتوای شما هستند. اگر بخواهید یک موضوع آموزشی یا پیچیده را ساده کنید تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند، به خوبی کار می کنند.
بازاریابی محتوای وبلاگ
وبلاگ ها نوع قدرتمندی از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع، امکان خلاقیت زیادی را فراهم می کنند. با یک وبلاگ، می توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر محتوای داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ با پیوندها، اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و ترکیب اطلاعات محصول را انجام دهید.

مراحل استراتژی بازاریابی محتوا
مخاطبان خود را بشناسید
اولین استراتژی بازاریابی محتوا این است که مشخص کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند. این تنها راه برای دانستن اینکه کدام موضوعات را باید پوشش دهید تا با خوانندگان مختلف مرتبط باشد، است.
مخاطبان خود را به شخصیت های مختلفی تقسیم کنید که احتمالاً مشتری می شوند و سپس محتوای موجود خود را برای مطابقت با آن بخش ها دوباره کار کنید. با انجام این کار، جریان ترافیکی را که از سایت شما از چندین جایگاه بازدید میکند، به حداکثر برسانید.
اگر محتوای خاصی وجود دارد که ترافیک کافی را به سایت شما نمی آورد، آنها را حذف کنید یا برای یک بخش خاص دوباره کار کنید. برعکس، اگر محتوای خاصی دارید یا وبلاگهایی دارید که به خوبی کار میکنند، آنها را بهروزرسانی و تازهسازی کنید تا علاقه و تعامل بیشتری ایجاد کنید.
هدف محتوا را تعیین کنید
هر قطعه محتوا یا کمپین بازاریابی محتوا باید هدف مشخصی داشته باشد. به عنوان مثال، یک قطعه وبلاگ طراحی شده برای گرفتن کلمات کلیدی خاص، هدف آن بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو برای آن کلمات کلیدی است. یک پست وبلاگ رهبری فکری با هدف ایجاد اقتدار و گفتگو در مورد یک موضوع مرتبط، ایجاد آگاهی از برند شما است.
به جای سرمایه گذاری بر روی کلیدواژه هایی که دور از دسترس هستند، روی کلمات کلیدی طولانی که بسیار مرتبط با جایگاه شما هستند، تمرکز کنید. در مورد آنچه که مخاطبان بالقوه شما علاقه مند به خواندن یا تماشای آن هستند تحقیق کنید و تقویم محتوایی بسازید که به آن موضوعات بپردازد. و مطمئن شوید که برای هر موضوع یک هدف یا هدف مشخص تعیین کرده اید. خاص باشید.
از چندین کانال برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید
در تبلیغات دیجیتال، مانند زندگی، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. استفاده از چندین کانال برای تبلیغ محتوای خود بسیار مهم است. این کمک می کند تا دسترسی شما را گسترش دهید و مخاطبان را در وب سایت ها و پلتفرم های مختلف که در آن زمان خود را سپری می کنند، درگیر کنید.
شراکت با چندین شبکه تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی با کیفیت بالا را در نظر بگیرید که ویژگی های هدف گیری مخاطبان با دسترسی گسترده و جامع را ارائه می دهند. از طریق ارسال وبلاگ مهمان، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی تأثیرگذار، لینک بیلدینگ را به عنوان بخشی از استراتژی خود برای گسترش بیشتر قرار دهید. همکاری با اینفلوئنسرها در صنعت شما به شما امکان دسترسی به مخاطبان آنها را می دهد و این یک راه عالی برای بازاریابی محتوای خود برای افرادی است که برای برند شما مناسب هستند.
به مخاطب خود دلیلی برای مشغول شدن با محتوای خود ارائه دهید
اگر می خواهید یک مخاطب وفادار بسازید، باید نوعی ارزش افزوده ارائه دهید. محتوای بسیار زیادی وجود دارد. تا زمانی که نتوانید آن را تازه نگه دارید و با ذهنیت خوانندگان خود در تماس باشید، نمی توانید علاقه آنها را جلب کنید.
هر پست وبلاگ یا محتوایی نمی تواند یک شاهکار پیشگامانه باشد. اما شما می توانید محتوای خود را هم از نظر کیفیت و هم از نظر دیده شدن در موتورهای جستجو.

همه چیز را بهینه کنید
هر محتوایی که می نویسید باید برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. بدون اما یا اگر. بدون بهینه سازی موثر، محتوای شما رتبه بالایی نخواهد داشت و دید مورد نیاز خود را نخواهد داشت.
الگوریتمهای جستجو اغلب تغییر میکنند. گوگل به محتوایی که حاکی از تجربیات معتبر است، رتبه های بالاتری می دهد. سعی کنید تا جایی که می توانید خاص و شخصی باشید – فقط در مورد نحوه کاشت گل لاله ننویسید. در مورد آنچه هنگام کاشت گل لاله اتفاق افتاد و درس هایی که آموختید که به خوانندگان شما کمک می کند بنویسید.
داده های عملکرد محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید
مراقب تجزیه و تحلیل خود باشید این یکی از مهمترین بخش های یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر است.
وبلاگ و محتوای شما پویا هستند و مخاطبان شما نیز پویا هستند. گرایشها و موضوعات در طول زمان تغییر میکنند، آنچه در هفته گذشته کار میکرد ماه آینده کار نخواهد کرد. به علاوه، رتبه بندی موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر است، بنابراین باید مراقب عملکرد محتوای شما در جستجو باشید.
برای کسانی از شما که مراقب اعداد و ارقام هستید، ناامید نشوید. نیازی نیست که یک تحلیلگر داده باشید تا نبض خود را حفظ کنید. به طور مکرر بازدید از صفحه و نرخ پرش محتوای وبلاگ را بررسی کنید تا ببینید کدام وبلاگ ها جذب می شوند. از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده رتبه بندی خود استفاده کنید. و فراموش نکنید که رقبای خود و سایر تولیدکنندگان محتوا را در Semrush یا Google Trends تماشا کنید تا بدانید در مورد چه چیزی بنویسید.
جمع بندی
همه ما در حال نوشتن محتوا هستیم، سعی می کنیم توجه مخاطب، تعامل و بخشی از پای مصرف کننده را جلب کنیم. به یاد داشته باشید که بهترین محتوا باعث ایجاد تقاضا می شود: تقاضا برای محتوای بیشتر و ارتباط بیشتر با برند شما. اگر بتوانید به آن دست یابید، نتایج بازاریابی محتوای شما واقعاً قیمتی نخواهد بود.
برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. میم مدیا تمام تلاش خود را میکند تا شما بهترین باشید.