پرش لینک ها
بازاریابی-در-پینترست

آیا بازاریابی در پینترست در 2024 هنوز جواب میدهد؟

Pinterest در سال 2024 تولد 14 سالگی خود را جشن گرفت. برای یک پلتفرم رسانه های اجتماعی، این سن قابل احترامی است. اما آیا بازاریابی در پینترست همچنان قابل دوام برای مشاغل در سال 2024 و پس از آن است؟

به طور خلاصه – بله، کاملا.

این روزها ممکن است پینترست به اندازه اینستاگرام تیتر اخبار نباشد. با این حال، پلتفرم اکتشاف بصری همچنان تقریباً 500 میلیون کاربر فعال ماهانه را در سراسر جهان جذب می کند. کاربران فعال ماهانه جهانی (MAU) با 11 درصد رشد در سال به 498 میلیون نفر رسید که یک رکورد جدید است.

فراتر از اعداد، Pinterest فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای جایگاه‌های خاصی ارائه می‌کند که پلتفرم‌های دیگر به سادگی نمی‌توانند با آنها مطابقت داشته باشند. بیایید بررسی کنیم که چرا باید همچنان در سال 2024 به بازاریابی پینترست توجه کنید و حضور خود را بهینه کنید.

چرا بازاریابی در پینترست هنوز انجام میشود؟

بازاریابی-پینترست-2024

افزایش محبوبیت پینترست

مغز انسان اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از متن پردازش می کند. به عبارت ساده، ما عاشق محتوای بصری هستیم.

حتی بیشتر، این ترجیح تنها در سال های آینده قوی تر خواهد شد. کاربران اینترنت در حال حاضر به شدت به پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک متکی هستند. ویدئوها 12 برابر بیشتر از ترکیب متن و تصاویر اشتراک‌گذاری می‌کنند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  استراتژی و نکاتی که از تبلیغات سوشال مدیا مارکتینگ باید بدانید!

از آنجایی که Pinterest برای این دنیای بصری ساخته شده و برای جستجوهای بصری بهینه شده است، به شما امکان می دهد تا از تقاضای فزاینده برای تصاویر و ویدیوهای چشم نواز استفاده کنید.

قصد خرید در پینترست

در حالی که بیشتر مردم از اینستاگرام برای ارتباط با مشاغل و فروشگاه ها استفاده می کنند، کاربران پینترست با طرز فکری متفاوت از این پلتفرم بازدید می کنند.

پینترست یک پلتفرم آرمانی است. کاربران آن می آیند تا راه حل هایی را برای خواسته ها و نیازهای خود کشف کنند و یا برای انجام کاری ایده بگیرند. بیش از 75 درصد از کاربران هفتگی Pinterest می گویند که از آن برای برنامه ریزی برای خرید و ایده پردازی استفاده می کنند.

رشد تجارت الکترونیک در پینترست

رشد تجارت الکترونیک در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است. تنها در سال 2023، فروش خرده فروشی تجارت الکترونیک بیش از 15 درصد رشد کرد. پیش بینی می شود تا سال 2025 رشد سالانه 12% + سالانه داشته باشند.

مصرف کنندگان مدرن با کشف و خرید آنلاین محصولات بسیار راحت هستند. Pinterest به شما این امکان را می دهد که تجارت الکترونیک خود را در مقابل این تقاضا قرار دهید.

در واقع، Pinterest نسبت به هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری، نرخ فروش بیشتری را به ازای هر کلیک ایجاد می کند.

عدم استفاده توسط رقبا

با وجود مزایای زیادی که بازاریابی در پینترست دارد، بسیاری از کسب و کارها هنوز از Pinterest برای بازاریابی استفاده نمی کنند. با کمال تعجب، این شامل کسب و کارهایی در جایگاه‌های سنتی با عملکرد بالا می‌شود.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  برای تبلیغات، بهتر است روی سایت یا اینستاگرام سرمایه گذاری کنیم؟

رقابت کمتر به شما فضایی برای برجسته شدن در پینترست می دهد. برای زمینه، حراج تبلیغات این پلتفرم در مقایسه با فیس بوک یا اینستاگرام هنوز برای افراد تازه کار مناسب است.

به طور خلاصه، Pinterest ترکیب مناسبی از کاربران درگیر، قصد خرید، قابلیت های تجارت الکترونیک و هزینه های کم را ارائه می دهد که آن را به یک پلت فرم بازاریابی ارزشمند تا سال 2024 تبدیل می کند.

چه کسب و کارهایی در پینترست عملکرد بهتری دارند؟

1.دکوراسیون و مبلمان منزل

دکوراسیون-داخلی-و-مبلمان

مردم برای ایده گرفتن طراحی داخلی به Pinterest مراجعه می کنند. بیش از 175 میلیون نفر هر ماه به دنبال ایده های دکوراسیون خانه هستند – از تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن گرفته تا طراوت اتاق خواب.

این یکی از محبوب ترین دسته ها است که باعث رشد 11 درصدی در تعامل در سال 2022 می شود.

خرده فروشان دکوراسیون خانه می توانند با به اشتراک گذاشتن عکس های جذاب از دکوراسیون خانه و ایده های تغییر اتاق از این علاقه بهره ببرند. کاربران را تشویق کنید تا عکس های مبلمان و لوازم جانبی مورد علاقه خود را ذخیره کنند.

2.مد و پوشاک

مد-و-پوشاک-در-پینترست

بازار کالاهای لوکس در حال افزایش است. این احتمال وجود دارد که تا سال 2030 دو برابر شود. خریداران برای کشف آخرین ترند روز مد لباس و پوشاک به پینترست مراجعه میکنند.

برندهای پوشاک می توانند با به اشتراک گذاشتن ایده های لباس و سبک های پرطرفدار و یا راهنمایی در انتخاب استایل مورد نظر از این پلتفرم استفاده کنند.

3.غذا و آشپزی

غذا-و-آشپزی-در-پینترست

بیش از 207 میلیون غذاخوری هر ماه برای ایده از دستور پخت به پینترست مراجعه می کنند. ایده های غذا و نوشیدنی 12 درصد از کل تعامل را در پلتفرم ایجاد می کند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  با این ابزارهای ادیت کلیپ اینستاگرام، سه سوته تولید محتوا کن!

از دستور العمل های هوا پز گرفته تا طرز تهیه انواع نوشیدنی برای رستوران یا کافی شاپ خود، می خواهند راه حل های خلاقانه آشپزخانه را کشف کنند. برندهای غذا و آشپزی باید عکس های دستورالعمل با قابلیت ذخیره آسان را به اشتراک بگذارند که کاربران می‌توانند برای بعداً ذخیره کنند.

4.مسافرت و تفریحات فضای باز

برنامه ریزی سفر و ایده های ماجراجویی در فضای باز بیش از 9 درصد تعامل را تشکیل می دهند.

مقاصد عکاسی خیره‌کننده از مکان‌های محبوب را برجسته می‌کنند در حالی که هتل‌ها در گشت‌های اتاق مشترک هستند. از پس‌زمینه‌های منظره در فضای باز و نکات مسیر پیاده‌روی استفاده می‌کند.

موضوع مشترک؟ تصاویر الهام بخش و توصیه های عملی برای سوخت رسانی به سفرهای آینده.

5.عروسی و مراسم

مراسم-و-عروسی-در-پینترست

بیش از 64 میلیون بیننده ماهانه برای الهام گرفتن از عروسی مانند طرح های لباس، ایده های تزئین میز و ایده های پیشنهادی به Pinterest مراجعه می کنند. این پلت فرم شماره 1 است که عروس های آینده در طول برنامه ریزی و ایده از آن استفاده می کنند.

اما فقط عروسی ها نیستتند. برنامه ریزی مهمانی علاقه قابل توجهی را به همراه دارد – از تولد گرفته تا دوش نوزاد. برندها باید ایده های قابل اجرا، از بادکنک گرفته تا هدیه مهمان را برجسته کنند و در بازاریابی در پینترست رشد کنند.

6.سلامت و تندرستی

کاربران پینترست نیز برای سرمایه گذاری روی خود از این پلتفرم بازدید می کنند. ژست های یوگا، الهام بخشیدن به تناسب اندام، و نکات سلامت روان باعث تعامل قابل توجهی می شود.

برندها محتوای انگیزشی را برای ارتباط با مخاطبان به اشتراک می گذارند. برچسب‌های مراقبت از پوست، توصیه‌ها و نکات مربوط به نحوه انجام کیفیت را برجسته می‌کنند.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.