
آموزش راه اندازی کمپین تبلیغاتی در 10 قدم
کمپین های بازاریابی خلاقانه راهی عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات هستند. بازاریابان اغلب با شروع برنامه ریزی کمپین خلاقانه و ایجاد کمپین های تبلیغاتی موثر به دلیل عدم اطمینان در نقاط شروع مشکل دارند. به همین دلیل است که در این مقاله، ده قدم آموزش کمپین تبلیغاتی به شما می گوییم.
سرفصل مطالب
یک کمپین تبلیغاتی شامل چه مواردی است؟
کمپین های تبلیغاتی شامل اقدامات هماهنگ چندگانه در پلتفرم های مختلف با محتوای منسجم است.
کمپین های بازاریابی می توانند اهداف زیادی داشته باشند. اهداف شامل به دست آوردن مشتریان، افزایش فروش، افزایش وفاداری، راه اندازی محصولات و افزایش دیده شدن برند است.
بسته به گروه هدف از پیش تعریف شده برای دستیابی به هدف فردی از گزینه های بازاریابی متفاوتی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات پادکست و محتوای رسانه های اجتماعی درگیر در یک رویکرد تبلیغاتی جامع اشاره کرد.
مدیریت کمپین های تبلیغاتی به کسبوکارها امکان مانیتورینگ دقیق و گزارشدهی از عملکرد تبلیغات را میدهد که به آنها امکان بهینهسازی استراتژیهای تبلیغاتی و تصمیمگیریهای آتی را میدهد.
تیم متخصص میم مدیا، خدمات طراحی و برنامه ریزی دقیق کمپین های تبلیغاتی شما را انجام میدهد.
چه چیزی برای یک کمپین موفق نیاز دارید؟

اینکه دقیقاً چه زمانی میتوان یک کمپین بازاریابی را موفقیتآمیز دانست، بستگی به اهدافی دارد که از قبل تعریف شدهاند. دستیابی به مخاطبان گسترده در یک کمپین تبلیغاتی تضمین نمی کند که آنها مخاطب هدف هستند یا به مشتری تبدیل می شوند.
به همین دلیل است که اولین قدم در یک کمپین بازاریابی موفق این است که از خود بپرسید اهداف فردی شما چیست. تنها در این صورت است که تیم بازاریابی شما باید در مورد برنامه ریزی و اجرای کمپین فکر کند.
آموزش کمپین تبلیغاتی در 10 قدم
اهداف خود را مشخص کنید
اولین قدمی که باید بردارید این است که اهداف بازاریابی خود را برای کمپین مشخص کنید. این اساس قدم های بعدی شما را تشکیل می دهد.
هنگام انجام این کار، همیشه باید مطمئن شوید که یک هدف مشخص است، به این معنی که دارای ویژگی های زیر است:
دید هدف را برای همه اعضای تیم در طول کمپین حفظ کنید و دستیابی به هدف را در پایان کمپین ارزیابی کنید.
گروه هدف را مشخص کنید
پس از اینکه اهداف کمپین خود را مشخص کردید، نوبت به تعیین گروه هدف می رسد. بسته به اهدافی که تعیین کرده اید، گروه های هدف بسیار متفاوتی ممکن است در اینجا وارد عمل شوند.
اگر در حال عرضه محصول جدیدی هستید، مشتریان فعلی شما ممکن است مخاطبان هدف شما باشند. هنگامی که قصد ورود به یک بازار جدید یا افزایش آگاهی از برند را دارید، به بررسی یک مخاطب هدف کاملاً جدید نیز فکر کنید.
تحلیل بازار حرفه ای از یک آژانس بازاریابی می تواند در اینجا بسیار مفید باشد.
بودجه کمپین را تعیین کنید
قدم بعدی این است که بودجه کمپین خود را تعیین کنید. در اینجا احتمالاً کمی محدود هستید، زیرا بخش های بازاریابی اغلب باید با بودجه از پیش تخصیص داده شده کار کنند.
در برنامه ریزی مالی، اهمیت کمپین را نسبت به سایرین ارزیابی کنید و بودجه را بر این اساس برای تخصیص بهینه منابع تخصیص دهید.
برنامه ریزی بودجه شامل ارزیابی ظرفیت های تیم بازاریابی است زیرا آماده سازی و اجرای کمپین به منابع موجود بستگی دارد. یک برآورد تقریبی از مدت زمان کمپین برای برنامه ریزی بازاریابی موثر و تخصیص منابع بسیار مهم است.
راه های تبلیغات را مشخص کنید

اکنون زمان استراتژی مشخص است. به عبارت دیگر برای رسیدن به گروه هدف از پیش تعریف شده از چه کانال هایی باید استفاده کرد؟ در بازاریابی به این مرحله برنامه ریزی رسانه ای نیز می گویند.
کانال های زیر از جمله بهترین اقدامات در ترکیب رسانه ای هستند:
- تبلیغات رسانه های اجتماعی، به عنوان مثال در فیس بوک یا اینستاگرام.
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- تبلیغات خارج از منزل
- بازاریابی محتوا
- تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی
- تبلیغات دیجیتال
- یک آگهی در مجلات چاپی یا روزنامه ها
برای به حداکثر رساندن دسترسی به مخاطب هدف، به جای اقدامات فردی، ترکیبی از معیارهای متعادل را انتخاب کنید
اثربخشی کانال را در دستیابی به اهداف خود ارزیابی کنید و مواردی را که به دلیل محدودیتهای زمانی یا بودجه محدود شدهاند را حذف کنید.
مدت زمان کمپین را مشخص کنید
همچنین برای کمپین شما تعیین یک جدول زمانی مهم است. این طرح پروژه باید زمان شروع کمپین خود و مدت زمان فعال بودن آن را قبل از ارزیابی اقدامات فردی ثبت کند.
از یک طرف، بودجه ثابت نقش مهمی در برنامه ریزی زمانی ایفا می کند، زیرا نمی توانید اجازه دهید به ویژه اقدامات گران قیمت به طور نامحدود اجرا شود. از سوی دیگر، تاریخ های ثابتی نیز باید در نظر گرفته شود، مانند تعطیلات یا تاریخ خاص عرضه یک محصول جدید.
اگر در حال برنامه ریزی برای فروش عید نوروز هستید، منطقی نیست که اجازه دهید کمپین مرتبط تا اردیبهشت اجرا شود. و اگر در حال تبلیغ یک رویداد خاص مانند یک کنسرت هستید، باید کمپین خود را دقیقاً به موقع برای انتشار بلیت ها شروع کنید.
طرح کمپین را ایجاد کنید
هنگامی که اهداف، بودجه، چارچوب زمانی و ترکیب رسانه تعریف شد، گام بعدی ایجاد یک برنامه کمپین جامع است. در این طرح، تمام نکات از پیش تعریف شده را به طور کلی خلاصه کنید و یک پروژه با اطلاعات جامع و قابل دسترس ایجاد کنید.
طرح را با کل تیم به اشتراک بگذارید و اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان درگیر به آخرین نسخه دسترسی مداوم دارند.
محتوا خلاقانه ایجاد کنید
اکنون زمان خلاقیت شماست! قدم بعدی آموزش کمپین تبلیغاتی ، روی اجرای محتوای کمپین خود تمرکز کنید. این میتواند متن برای وب سایت، اسکریپت برای نقاط ویدیویی، گرافیک برای طراحی بصری تبلیغات، یا عکس برای موتیف های تبلیغاتی باشد.
برای این مرحله، بسیاری از شرکت ها از خدمات ارائه دهندگان خدمات خارجی مانند آژانس ها یا حتی فریلنسرها استفاده می کنند – و این خوب است. آژانس ها اغلب ظرفیت بسیار بیشتری دارند و مهمتر از آن، سال ها تجربه کار با مشتریان و مشاغل دارند.
بنابراین، اگر بودجه شما اجازه می دهد، باید همکاری با ارائه دهندگان خدمات خارجی را در نظر بگیرید تا منابع خود را ذخیره کنید و در عین حال از خلاقیت یک آژانس تبلیغاتی بهره مند شوید.
کمپین خود را اجرا کنید
سرانجام، به اجرای ملموس کمپین ها می رسد. این به معنای ارسال، انتشار اطلاعات و قرار دادن تبلیغات در کانال های تعریف شده است.
شرکت ها اغلب به دنبال پشتیبانی خارجی هستند، به خصوص برای کمپین های پیچیده و پرهزینه، تا حجم محتوای تبلیغاتی را به طور موثر مدیریت کنند.
در حالی که ابزارهای متعددی در حال حاضر برای به اشتراک گذاری محتوا در کانال های مختلف مفید هستند، استفاده از این توابع اغلب یک مسئله پولی است.
اگر برای هر کاربر در تیم خود به این گزینه ها دسترسی ندارید، مراجعه به آژانس اغلب آسان تر است.
کمپین خود را بهینه کنید
در طول مرحله فعال کمپین بازاریابی، باید به طور مداوم عملکرد عمل بازاریابی را بررسی کنید. اگر وضعیت واقعی ارتباط هنوز با هدف مورد نظر مطابقت نداشته باشد، همه چیز از دست رفته است.
انعطاف پذیر باشید و زمان بندی مجدد یا تغییراتی در محتوا ایجاد کنید. اغلب، یک تعدیل جزئی میتواند کمک زیادی به شما کند و با وجود شروع کند، همچنان دسترسی کافی برای محصول خود ایجاد میکنید.

گزارش نهایی را ایجاد کنید
در مرحله پایانی آموزش کمپین تبلیغاتی باید گزارش جامعی از عملکرد کمپین تبلیغاتی خود در پایان کمپین خود ایجاد کنید. این گزارش باید تمام مسائل مربوط به عملکرد کمپین را پوشش دهد و به وضوح به هدف تعیین شده در ابتدا اشاره کند.
اگر هدف حفظ مشتری بود، اطلاعات موجود در گزارش باید نشان دهد که کمپین چند مشتری را حفظ کرده است، مانند ثبت نام در یک برنامه وفاداری با یک آدرس ایمیل.
اگر هدف شرکت شما دستیابی به افراد بیشتری بود، ارقام مربوط به میزان دسترسی کمپین شما می تواند به شما بگوید که کمپین چقدر موفق بوده است.
برای بهبود ارتباط با مشتری، تعاملات در پلتفرمهای اجتماعی میتواند نشان دهد که آیا بر این اساس به مخاطب هدف رسیدهاید یا خیر.
جمع بندی
ما نکاتی را برای هدایت و آموزش کمپین تبلیغاتی شما برای یک نتیجه موفقیت آمیز، صرف نظر از تصمیم نهایی شما، ارائه می دهیم. حالا این به شما بستگی دارد. بازاریابی برند یا محصول جدید خود را همین امروز با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی شروع کنید.
برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. میم مدیا تمام تلاش خود را میکند تا شما بهترین باشید.