پرش لینک ها
پوش نوتیفیکیشن

آشنایی با پوش نوتیفیکیشن + کاربردها و مزایا

پوش نوتیفیکیشن یک کانال ارتباطی قدرتمند برای اولین بار در تلفن همراه است که امروزه توسط هر برنامه موفقی استفاده می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

این پیام‌های کوچک و پاپ‌آپ توسط یک برنامه تلفن همراه به دستگاه‌های کاربران ارسال می‌شوند و زمانی که برنامه‌ای در حال حاضر استفاده نمی‌شود، می‌توان آنها را از صفحه قفل دستگاه مشاهده کرد. برخلاف سایر کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل، ا پوش نوتیفیکیشن طوری طراحی شده‌اند که در زمان واقعی مشاهده شوند و اغلب باعث تعامل فوری می‌شوند. از آنها می توان برای انتقال یادآوری ها، به روز رسانی ها، تبلیغات و موارد دیگر استفاده کرد.

در حالی که پوش نوتیفیکیشن موبایل از طریق یک برنامه تلفن همراه برای کاربران گوشی‌های هوشمند ارسال می‌شوند، پوش نوتیفیکیشن وب از طریق یک مرورگر وب از یک وب‌سایت به دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه کاربر ارسال می‌شوند.

آنها چه شکلی هستند؟

پوش نوتیفیکیشن ها می‌توانند شامل عنوان، پیام، تصویر و URL باشند. آنها همچنین می توانند شامل لوگوها، ایموجی ها و عناصر دیگر باشند. پوش نوتیفیکیشن در سیستم‌عامل‌هایی مانند Google Android و Apple OS متفاوت به نظر می‌رسند.

چرا باید از آنها استفاده کنید؟

در فرهنگ موبایل محور امروزی، پوش نوتیفیکیشن ها برای کسب‌وکارها ضروری هستند، زیرا آنها ارتباطات بی‌درنگ را امکان‌پذیر می‌کنند، تعامل کاربر را افزایش می‌دهند، به حفظ و جذب مجدد کاربر کمک می‌کنند، شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهند، به عنوان یک ابزار بازاریابی عمل می‌کنند و کلی کاربر را بهبود می‌بخشند. تجربه. کسب‌وکارها می‌توانند با ارسال پیام‌های به موقع و شخصی‌سازی‌شده، کاربران را در جریان، درگیر و مرتبط با اپلیکیشن خود نگه دارند و در نهایت وفاداری، رضایت و رشد کسب‌وکار کاربران را افزایش دهند.

آنها اغلب به عنوان بخشی از یک استراتژی ارتباط بین کانالی گسترده تر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا با ارائه انواع مزایای منحصر به فرد، استفاده از کانال هایی مانند ایمیل، پیامک و اعلان های فشار وب را تکمیل می کنند. پوش نوتیفیکیشن های موبایل محبوب‌ترین نوع پوش نوتیفیکیشن هستند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  ژئومارکتینگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟

نحوه عملکرد پوش نوتیفیکیشن

اگر یک اعلان برای فروش سریع، معامله سفر یا به‌روزرسانی ترافیک دریافت کرده‌اید، این هشدار از سوی یک سرور فشار آمده است که آن را فعال می‌کند.

پوش نوتیفیکیشن می‌توانند مبتنی بر ابر یا مبتنی بر برنامه باشند و برای کار با سروری که اعلان را ارائه می‌کند ساخته شده‌اند. یک API می‌تواند اعلان‌های فشاری را از سرویس‌های ابری به‌عنوان سرویس‌های فشار اپلیکیشن و وب فعال کند. هنگامی که یک سازمان درخواست پوش نوتیفیکیشن می‌دهد، یک API این سرویس را فراخوانی می‌کند و پیام را برای تحویل تنظیم می‌کند.

یک پوش نوتیفیکیشن به صفحه اصلی تلفن همراه یا صفحه قفل شما می رسد. همچنین می‌تواند هنگام راه‌اندازی مرورگر و همچنین در حین استفاده، به‌عنوان یک اعلان در نماد برنامه یا صفحه اصلی دسکتاپ شما ظاهر شود.

سازمان‌ها پوش نوتیفیکیشن ها را با متن و معمولاً با رسانه‌های غنی مانند ایموجی ارسال می‌کنند. برخی، اما نه همه، شامل یک پیوند قابل کلیک، یا یک تماس برای اقدام (CTA) هستند که کاربر را وادار می‌کند تا اقدامی مانند اتمام چک‌اوت، یا تعامل مستقیم با یک سایت یا برنامه را انجام دهد.

با این حال، پوش نوتیفیکیشن در مرورگرها و سیستم‌عامل‌ها به صورت دموکراتیک یا یکسان عمل نمی‌کنند. در حالی که محبوب‌ترین مرورگرهای موبایل و دسکتاپ از پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند، از سافاری، فایرفاکس، کروم و اندروید، تحویل و تجربه در این‌ها متفاوت است.

مخصوصاً برای کاربران اندروید، برخی از رسانه‌های غنی برای کاربرانی که کمتر احتمال دارد به‌روزرسانی‌های منظم تلفن را انجام دهند، در دسترس نیست. به‌علاوه، انصراف‌ها در دستگاه‌های Android با دستگاه‌های iOS از این جهت متفاوت است که کاربر باید با چند مرحله دستی انصراف دهد، اگرچه Android در سال‌های اخیر این فرآیند را آسان‌تر کرده است.

درک تفاوت ها در محدودیت ها و مجوزهای دستگاه، مرورگر و سیستم عامل برای سازمان هایی که به دنبال اجرای موفقیت آمیز اعلان های فشار هستند مهم است.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  بودجه خزش چیست و چرا باید اهمیت دهیم؟

6 مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها (Push Notification)

افزایش دید پیام

اطمینان حاصل کنید که پیام های شما بلافاصله دیده می شوند، حتی زمانی که کاربران غیرفعال هستند. پیام های حساس به زمان ارسال کنید و یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنید.

حفظ درایو

از هشدارهای پوش بسیار قابل مشاهده برای یادآوری کاربران خود برای بازگشت استفاده کنید. با جذب مجدد کاربران با فشار، حفظ وب سایت و برنامه خود را تقویت کنید و با انحراف مبارزه کنید.

افزایش تعامل کاربر

کاربران خود را با به روز رسانی ها و محتوای جدید درگیر کنید.

افزایش تبدیل

با طراحی کمپین‌های پوش حول جوایز درون‌برنامه، تبلیغات، تخفیف‌ها یا سایر معاملات، فروش را افزایش دهید.

ایجاد یک تجربه کاربری متصل (UX)

کاهش اصطکاک در طول سفر مشتری با ارسال اعلان‌های تراکنشی برای آگاه کردن کاربران و ایجاد یک تجربه متقابل یکپارچه.

مقیاس با کسب و کار شما

همانطور که مخاطبان شما رشد می کنند، استراتژی ارتباطی شما باید بر اساس آن مقیاس شود. اعلان‌های فشاری روشی کارآمد برای برقراری ارتباط با پایگاه مشتری شما با رشد است.

انواع Push Notifications

اعلان‌های فشاری اغلب بر اساس کاربرد مورد نظر و محتوای پیام به دو دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند: اعلان‌های معاملاتی و بازاریابی (یعنی تبلیغاتی).

اطلاعیه های معاملاتی

اعلان‌های تراکنش پیام‌هایی هستند که براساس تعامل کاربر با برنامه شما ارسال می‌شوند. آنها اغلب حاوی اطلاعات ضروری و فوری هستند و عموماً مورد نیاز و مورد انتظار کاربران شما هستند. آنها می‌توانند به‌روزرسانی‌های وضعیت حیاتی مانند تأیید سفارش، تأیید، وضعیت پرداخت و به‌روزرسانی‌های تحویل را منتقل کنند.

اعلان‌های تراکنش اغلب بخشی از فرآیندی است که شما با کاربر نهایی شروع کرده‌اید، مانند خریدی که اخیراً انجام داده‌اند، و توسط یک اقدام کاربر خاص آغاز می‌شوند. این پیام‌ها اصطکاک را کاهش می‌دهند و با در دسترس قرار دادن اطلاعات مهم برای کاربران در صورت نیاز، تجربه برنامه را بهتر به هم متصل می‌کنند.

فشار تراکنش می‌تواند شامل بازنشانی رمز عبور، تأیید، به‌روزرسانی تحویل سفارش، تأیید هویت دو مرحله‌ای، اعلان‌های سبد خرید، تأیید ثبت رویداد، بررسی‌های امنیتی و پیام‌های خوش‌آمدگویی باشد.

اطلاعیه های بازاریابی

اعلان‌های بازاریابی، که به عنوان اعلان‌های تبلیغاتی نیز شناخته می‌شوند، برای تجربه اپلیکیشن ضروری نیستند. آنها ارسال می شوند تا کاربران را درگیر و خوشحال کنند تا حفظ برنامه را بهبود بخشند و درآمد ایجاد کنند.

مطلب مرتبطی که شاید بهش علاقه داشته باشی :  مرگ کوکی های شخص ثالث نزدیک است

پیام‌های بازاریابی می‌تواند شامل پیشنهادات ویژه، معاملات یا اشتراک‌گذاری محتوا باشد تا کاربران را به برنامه شما بازگرداند و آن‌ها را بیشتر به سمت پایین بکشد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از فروش فلش، تبلیغات بازی‌های موبایلی و به‌روزرسانی‌های اخبار فوری.

بهترین روش‌های Push Notification

  • شخصی سازی : پوش نوتیفیکیشن خود را با نام گیرنده، رفتار گذشته یا سایر اطلاعات مرتبط شخصی‌سازی کنید. این می تواند تعامل را افزایش دهد و تجربه کاربر را بهبود بخشد. برای نکات و زمینه های بیشتر، مقاله بهترین شیوه های شخصی سازی پیام ما را بررسی کنید.
  • ارتباط: اطمینان حاصل کنید که پوش نوتیفیکیشن شما با علایق و رفتار گیرنده مرتبط است. از داده‌های CRM خود یا سایر منابع برای تقسیم‌بندی مخاطبان، راه‌اندازی پیام‌ها و ارسال پیام‌های هدفمند مرتبط و به موقع استفاده کنید.
  • زمان سنجی: با زمان بندی اعلان های فشاری خود استراتژیک باشید. پیام ها را در زمان مناسب با منطقه زمانی و رفتار گیرنده ارسال کنید. از ارسال نوتیفیکیشن در مواقعی که کاربران احتمالاً مشغول یا خواب هستند خودداری کنید.
  • فرکانس: از ارسال پوش نوتیفیکیشن زیاد خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند منجر به لغو اشتراک یا نادیده گرفتن پیام‌های شما توسط کاربران شود. با پیام هایی که ارسال می کنید انتخابی باشید و بر کیفیت به کمیت تمرکز کنید.
  • وضوح و شفافیت: پیام های خود را واضح و مختصر نگه دارید تا مطمئن شوید که گیرنده هدف اعلان را درک می کند. برای تشویق کاربران به تعامل با برند شما از یک فراخوان برای اقدام واضح استفاده کنید.
  • ارائه ارزشمند: اطمینان حاصل کنید که پوش نوتیفیکیشن شما برای گیرنده ارزشمند ارائه می‌کنند. این می تواند شامل دسترسی به محتوای انحصاری، تبلیغات یا جوایز وفاداری باشد.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. میم مدیا تمام تلاش خود را میکند تا شما بهترین باشید.

پیام بگذارید

پروپوزال

دانلود پروپوزال میم مدیا

لطفا جهت دانلود پروپوزال، مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید.